Art. 37. - Ordonanta 21/1992 privind protecţia consumatorilor*) - Republicare

M.Of. 208

În vigoare
Versiune de la: 11 Noiembrie 2023
Art. 37
Asociaţiile de consumatori au următoarele drepturi şi obligaţii:
a)de a fi sprijinite logistic de către organismele administraţiei publice centrale şi locale, în vederea atingerii obiectivelor lor;
b)de a primi sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale;
c)de a informa autorităţile competente cu privire la prezenţa pe piaţă a unor produse neconforme sau care pun în pericol viaţa, sănătatea ori securitatea consumatorilor, cu privire la clauze abuzive în contracte şi practicile incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii;

d)de a solicita operatorilor economici realizarea de produse şi servicii în condiţii speciale, în vederea satisfacerii nevoilor consumatorilor cu handicap sau de vârsta a treia;
e)de a fi consultate cu ocazia elaborării actelor normative, standardelor sau specificaţiilor care definesc caracteristicile tehnice şi calitative ale produselor şi serviciilor destinate consumatorilor;
f)[textul din Art. 37, litera F. din capitolul VI a fost abrogat la 31-dec-2007 de Art. XI, punctul 17. din titlul II din Legea 363/2007]
g)de a informa opinia publică, prin mass-media, asupra deficienţelor de calitate ale produselor şi serviciilor, precum şi asupra consecinţelor vătămătoare ale acestora pentru consumatori;
h)de a introduce acţiuni în justiţie pentru apărarea drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor;
i)de a solicita serviciilor sau organelor administraţiei publice, prevăzute la art. 35, efectuarea de analize şi încercări ale produselor destinate consumatorilor şi de a publica rezultatele;
j)[textul din Art. 37, litera J. din capitolul VI a fost abrogat la 31-dec-2007 de Art. XI, punctul 17. din titlul II din Legea 363/2007]