Art. 15. - Ordonanta 21/1992 privind protecţia consumatorilor*) - Republicare
M.Of. 208
În vigoare Versiune de la: 11 Noiembrie 2023
Art. 15
(1)Refacerea serviciului sau, în cazul în care acest lucru nu este posibil, restituirea contravalorii serviciului prestat se face imediat după constatarea neîncadrării acestuia în condiţiile prescrise sau declarate de prestatorul de servicii, dacă această situaţie nu este imputabilă consumatorului.
(2)Restituirea contravalorii serviciului se face la valoarea stabilită în contract.
(3)Operatorul economic are aceleaşi obligaţii pentru serviciul refăcut ca şi pentru serviciul prestat iniţial.
(4)Persoanele împuternicite conform art. 54 să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile prevăzute de prezenta ordonanţă vor stabili odată cu sancţiunea şi măsuri de remediere sau, dacă acest lucru nu este posibil, înlocuirea ori restituirea contravalorii serviciilor, după caz.
(1)Refacerea serviciului sau, în cazul în care acest lucru nu este posibil, restituirea contravalorii serviciului prestat se face imediat după constatarea neîncadrării acestuia în condiţiile prescrise sau declarate de prestatorul de servicii, dacă această situaţie nu este imputabilă consumatorului.
(2)Restituirea contravalorii serviciului se face la valoarea stabilită în contract.
(3)Operatorul economic are aceleaşi obligaţii pentru serviciul refăcut ca şi pentru serviciul prestat iniţial.
(4)Persoanele împuternicite conform art. 54 să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile prevăzute de prezenta ordonanţă vor stabili odată cu sancţiunea şi măsuri de remediere sau, dacă acest lucru nu este posibil, înlocuirea ori restituirea contravalorii serviciilor, după caz.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (4)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (4)
- Decizia 237/2025 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 15 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, ale art. 27 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative şi ale art. 15^1 din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor
- Decizia 680/2005 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, precum şi ale art. 3712 alin. 3, art. 401 alin. 11 şi ale art. 403 alin. 4 din Codul de procedură civilă
- Decizia 403/2003 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 14 alin. 1, art. 15 alin. 1, 2 şi 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a ordonanţei în ansamblu
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (2767)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (2767)
- Sentinta nr. RJ 4e84d8442/2024 din 19-apr-2024, Judecatoria Targu Mures, plangere contraventionala (Civil)
- Sentinta nr. RJ 23d7d5468/2024 din 28-feb-2024, Judecatoria Targu Mures, plangere contraventionala (Civil)
- Sentinta nr. RJ ee789664d/2024 din 26-feb-2024, Judecatoria Pascani, plangere contraventionala (Civil)