Art. 3. - Înainte de încheierea contractului la distanţă comerciantul trebuie să informeze consumatorul în timp util, corect şi complet asupra următoarelor elemente: - Ordonanta 130/2000 privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă - Republicare*)

M.Of. 177

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 27 Decembrie 2011
Art. 3
(1)Înainte de încheierea contractului la distanţă comerciantul trebuie să informeze consumatorul în timp util, corect şi complet asupra următoarelor elemente:
a)identitatea comerciantului şi, în cazul contractelor care prevăd plata anticipată, adresa şi modalităţile de contactare a acestuia, telefon/fax, e-mail şi codul unic de înregistrare;
b)caracteristicile esenţiale ale produsului sau serviciului;
c)preţul bunurilor sau tarifele serviciilor, cu toate taxele incluse;

d)cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
e)modalităţile de plată, de livrare sau de prestare;
f)dreptul de denunţare unilaterală a contractului, cu excepţia cazurilor prevăzute în prezenta ordonanţă;
g)costul utilizării tehnicii de comunicaţie la distanţă, în cazul în care acesta este calculat altfel decât conform tarifului de bază;
h)perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
i)durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs sau serviciu;
j)termenul limită de executare a obligaţiilor rezultând din contract.
(2)Informaţiile prevăzute la alin. (1), al căror scop comercial trebuie să rezulte fără echivoc, vor fi comunicate în mod clar, uşor de înţeles de către consumator, prin orice mijloc adaptat tehnicii de comunicaţie la distanţă utilizate, ţinându-se seama de principiile de bună practică comercială în tranzacţii şi de principiile care guvernează protecţia minorilor şi a altor persoane lipsite de capacitate de exerciţiu, precum şi de principiile referitoare la bunele moravuri.
(3)În cazul comunicărilor telefonice, la începutul oricărei conversaţii cu consumatorul comerciantul are obligaţia de a-şi declina identitatea, precum şi de a indica în mod explicit scopul comercial al apelului.