Ordinul 972/2006 privind aprobarea formularului ''Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală''
M.Of. 528
Ieşit din vigoareMinistrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu |
ANEXA Nr. 1:
[POZA] | AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALĂ Direcţia.................................................................................... | Nr. înregistrare..................... Data .......... /.........../............. |
DECIZIA DE IMPUNERE privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală
1.Datele de identificare ale contribuabilului
Denumirea contribuabilului: .......................................... Cod unic de înregistrare: .......................... Nr. ORC........................
Domiciliul fiscal: localitatea ........................................................, str. .........................................nr. ......., bl. ......, sc. ....., ap. ............, judeţul/sectorul .........................
2.Date privind creanţa fiscală
2.1.1.Obligaţii fiscale suplimentare de plată
Nr. crt. | Denumire impozit, taxă, contribuţie/ obligaţii fiscale accesorii | Perioada verificată/Perioada pentru care s-au calculat obligaţii fiscale accesorii | Baza impozabilă stabilită suplimentar | Impozit, taxă, contribuţie stabilit(ă) suplimentar de plată/Obligaţii | Cod cont bugetar | |
De la data | Până la data | |||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Obligaţia fiscală principală* | zz.ll.aa | zz.ll.aa | |||
2. | Dobânzi/Majorări de întârziere** | zz.ll.aa | zz.ll.aa | |||
3 | Penalităţi de întârziere | zz.ll.aa | zz.ll.aa | |||
* Lista cuprinzând impozitul pe venitul din salarii stabilit suplimentar de plată, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexată prezentei decizii de impunere.
** Se va înscrie valoarea cumulată a majorărilor de întârziere calculate până la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate după această dată.
2.1.2.Motivul de fapt
.................................................
2.1.3.Temeiul de drept
Actul normativ: ......................, articolul: ............, paragraful: ..............., punctul: .............., litera: ........., alineatul: .........
.................................................
2.2.1.Rezultatele soluţionării decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare
Nr. crt. | Numărul şi data decontului de TVA* | Denumirea obligaţiei fiscale | Perioada verificată/ Perioada de calcul obligaţii fiscale accesorii | TVA solicitată la rambursare - lei - | Obligaţie fiscală stabilită suplimentar | TVA respinsă la rambursare - lei - | TVA aprobată la rambursare - lei - | TVA stabilită suplimentar şi rămasă de plată | Valoare obligaţii fiscale accesorii de plată | Cod cont bugetar | ||
De la data | Până la data | Baza impozabilă - lei - | TVA stabilită suplimentar de plată | |||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1 | TVA | zz.ll.aa | zz.ll.aa | X | ||||||||
2 | Dobânzi/Majorări de întârziere** | zz.ll.aa | zz.ll.aa | X | X | X | X | X | ||||
3 | Penalităţi de întârziere | zz.ll.aa | zz.ll.aa | X | X | X | X | X | ||||
* În cazul soluţionării mai multor deconturi cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se vor completa rândurile "TVA", "Dobânzi/Majorări de întârziere" şi "Penalităţi de întârziere" pentru fiecare decont în parte.
** Se va înscrie valoarea cumulată a majorărilor de întârziere calculate până la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate după această dată.
2.2.2.Motivul de fapt
.................................................
2.2.3.Temeiul de drept
Actul normativ: ......................, articolul: ............, paragraful: ..............., punctul: .............., litera: ........., alineatul: .........
3.Data comunicării
Data comunicării "Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" reprezintă data la care se va efectua comunicarea în condiţiile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
4.Termenul de plată
Diferenţa de impozit, taxă sau contribuţie constatată de organele de inspecţie fiscală şi stabilită de plată, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
- până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
- până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
5.Dispoziţii finale
Organele de inspecţie fiscală stabilesc penalităţile de întârziere prevăzute la art. 1201 din Codul de procedură fiscală numai dacă, la data încheierii inspecţiei fiscale, sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege pentru aceasta.
Pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, care nu îndeplinesc, la data încheierii inspecţiei fiscale, condiţia legală de a calcula penalităţile de întârziere prevăzute la art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, organele de inspecţie fiscală vor întocmi o listă care va fi anexată la prezenta decizie de impunere.
Lista debitelor suplimentare, pentru care nu s-au calculat penalităţi de întârziere, cuprinde pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecăruia.
În conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva sumelor din prezenta decizie se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii. La prezenta decizie de impunere se anexează raportul de inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine .... pagini.
Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă.
Aprobat | Avizat | Întocmit | |
Conducătorul activităţii de inspecţie fiscală | Şef de serviciu | Numele şi prenumele | Semnătura |
Funcţia | Numele şi prenumele | 1. | |
Numele şi prenumele | 2. | ||
Semnătura şi ştampila*** | Semnătura | 3. | |
*** Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat".
Cod 14.13.02.18, aprobat prin OMFP nr. 972/13.06.2006.
ANEXA Nr. 2:INSTRUCŢIUNI de completare a formularului "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală"
Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată, precum şi pentru comunicarea modului de soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată a decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare, în situaţia în care se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată la rambursare.
Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se va completa la încheierea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a constatării de obligaţii fiscale suplimentare şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în "Raportul de inspecţie fiscală", întocmit la încheierea acesteia.
În cazul în care nu se constată diferenţe de impozite, taxe sau contribuţii suplimentare, precum şi accesorii aferente acestora, nu se va întocmi "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală".
Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu şi se aprobă de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.
Informaţiile din conţinutul "Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se vor completa după cum urmează:
1."Datele de identificare ale contribuabilului" va cuprinde, în clar, următoarele informaţii:
- denumirea completă a contribuabilului;
- cod de identificare fiscală;
- număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
- domiciliul fiscal.
2."Date privind creanţa fiscală" va cuprinde:
2.1.1.Obligaţii fiscale suplimentare de plată: se va completa câte un tabel pentru fiecare obligaţie fiscală stabilită suplimentar cu următoarele informaţii:
- rândul 1 coloana 1: denumirea obligaţiei fiscale principale; în acest rând se vor înscrie denumirea obligaţiei fiscale principale, impozitul, taxa sau contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale (cu excepţia taxei pe valoarea adăugată, atunci când verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a unui decont cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiunea de rambursare);
- rândul 2 coloana 1: "Dobânzi/Majorări de întârziere";
- rândul 3 coloana 1: "penalităţi de întârziere" calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar.
Organele de inspecţie fiscală stabilesc penalităţile de întârziere prevăzute la art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numai dacă la data încheierii inspecţiei fiscale sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege, respectiv:
- obligaţiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numărul zilelor de întârziere este mai mare de 90;
- obligaţiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a rămas definitivă, în condiţiile legii.
Pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, care nu îndeplinesc, la data încheierii inspecţiei fiscale, condiţia legală de a calcula penalităţile de întârziere, prevăzute la art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, organele de inspecţie fiscală vor întocmi o listă care va fi anexată la decizia de impunere.
Lista debitelor suplimentare, pentru care nu s-au calculat penalităţi de întârziere, cuprinde pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecăruia, şi va fi transmisă organelor fiscale de administrare, conform următorului model:
Lista debitelor stabilite suplimentar de inspecţia fiscală pentru care nu s-au calculat penalităţi de întârziere la data încheierii inspecţiei fiscale
Nr. crt. | Denumire impozit, taxă sau contribuţie stabilită suplimentar de inspecţia fiscală | Valoarea debitului stabilit suplimentar | Data scadenţei debitului suplimentar (zz.ll.aa) |
În cazul în care se stabilesc debite suplimentare reprezentând impozitul pe venitul din salarii, valoarea va fi defalcată pe sediul principal şi sediile secundare, conform următoarei anexe:
- ANEXĂ: Lista impozitului pe venit din salarii stabilit suplimentar, defalcat pe sediul principal şi sedii secundare
F.1 Sediul principal
Cod înregistrare fiscală | Suma de plată |
F.2 Sediile secundare
Nr. crt. | Cod înregistrare fiscală sediu secundar | Suma de plată |
Pentru rândurile 1 - 3 organele de inspecţie fiscală vor înscrie următoarele:
Rândul 1 coloana 2 - "data de la care începe perioada verificată" - se completează cu data de început a perioadei verificate.
Rândul 1 coloana 3 - "data de sfârşit a perioadei verificate" - se completează cu data de sfârşit a perioadei verificate.
Rândul 1 coloana 4 - "baza impozabilă" - reprezintă valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de impozit pentru determinarea obligaţiei fiscale.
Rândul 1 coloana 5 - "impozit, taxă, contribuţia stabilită suplimentar de plată" - se completează cu valoarea totală a sumelor stabilite suplimentar de către inspecţia fiscală pentru impozitul, taxa, contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale, pentru toată perioada verificată.
Rândul 1 coloana 6 - "cod cont bugetar" - reprezintă codul de cont bugetar al obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale.
Rândul 2 coloana 2 - se completează cu data de la care se calculează dobânzile/majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată, sub forma zz.ll.aa.
Rândul 2 coloana 3 - se completează cu data până la care se calculează dobânzile/majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată, sub forma zz.ll.aa.
Rândul 2 coloana 4 - "baza impozabilă stabilită suplimentar" - se completează cu suma totală a bazei impozabile stabilite suplimentar.
Rândul 2 coloana 5 - "obligaţii fiscale accesorii de plată" - în acest rând se va înscrie valoarea cumulată a majorărilor de întârziere calculate până la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate după această dată pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, acolo unde este cazul.
Rândul 2 coloana 6 - "cod cont bugetar" - se completează cu simbolul codului de cont bugetar aferent obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale.
Rândul 3 coloana 2 - se completează cu data de la care se calculează penalităţile de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată, sub forma zz.ll.aa.
Rândul 3 coloana 3 - se completează cu data până la care se calculează penalităţile de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată, sub forma zz.ll.aa.
Rândul 3 coloana 4 - "baza impozabilă stabilită suplimentar" - se completează cu suma totală a bazei impozabile stabilită suplimentar.
Rândul 3 coloana 5 - "obligaţii fiscale accesorii de plată" - se completează cu suma totală a penalităţilor de întârziere calculate pentru sumele stabilite suplimentar de inspecţia fiscală, în cazul în care cota de penalităţi de întârziere a rămas definitivă.
Rândul 3 coloana 6 - "cod cont bugetar" - se completează cu simbolul codului de cont bugetar aferent obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale.
2.1.2."Motivul de fapt": se vor înscrie detaliat şi în clar modul în care contribuabilul a efectuat şi înregistrat o operaţiune patrimonială, modul cum a tratat din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi tratamentul fiscal aplicat de acesta, precum şi prezentarea consecinţelor fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
2.1.3."Temeiul de drept": se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.
Informaţiile prevăzute la pct. 2.1.1., 2.1.2.şi 2.1.3. se vor completa pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie pentru care s-au constatat diferenţe de obligaţii fiscale şi/sau accesorii aferente acestora. În cazurile în care legea permite şi există constatări, se pot înscrie obligaţii fiscale accesorii, fără ca organele fiscale să stabilească o obligaţie fiscală principală suplimentară. În acest caz, în coloana 4 "baza impozabilă stabilită suplimentar" se va înscrie obligaţia fiscală principală stabilită suplimentar de plată pe o anumită perioadă, chiar dacă în perioadele următoare aceasta s-a anulat.
2.2.1."Soluţionarea decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare
Acest tabel se completează în cazul în care inspecţia fiscală se efectuează pentru soluţionarea decontului/deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, cu control anticipat şi numai dacă s-a stabilit suplimentar taxă pe valoarea adăugată sau obligaţii fiscale accesorii pentru cel puţin unul din deconturi.
În cazul în care se soluţionează mai multe deconturi cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare se va efectua o singură inspecţie fiscală pentru toate deconturile, dar pentru fiecare decont, în ordine cronologică, pentru care s-a solicitat rambursarea de TVA, se vor face constatări separate şi va cuprinde următoarele perioade:
- prima perioadă verificată va cuprinde intervalul de timp de la începutul perioadei anterioare neverificate (cu condiţia încadrării în termenul legal de prescripţie) până la data de sfârşit a perioadei aferente primului decont cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare;
- următoarea perioadă verificată va începe de la data de sfârşit a ultimului decont verificat până la sfârşitul perioadei aferente următorului decont ce urmează a se verifica;
- va cuprinde în tabel câte un rând pentru fiecare perioadă verificată aferentă unui decont cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare.
În cazul soluţionării mai multor deconturi cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, decizia de impunere va cuprinde în tabelul "Soluţionarea decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare" pentru fiecare decont de TVA, după caz, câte un rând de "TVA", "Dobânzi" şi "Penalităţi de întârziere".
În acelaşi mod se va continua până la soluţionarea tuturor deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, depuse şi neverificate.
Tabelul "Soluţionarea decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare" va avea câte un rând pentru fiecare perioadă aferentă unui decont de taxă pe valoarea adăugată care se verifică şi va cuprinde următoarele:
Rândul 1 coloana 1 - "numărul şi data decontului de TVA" - se completează cu numărul şi data decontului primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată.
Rândul 1 coloana 2 - cuprinde denumirea obligaţiei fiscale.
Rândul 1 coloana 3 - se completează cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aa.
Rândul 1 coloana 4 - se completează cu data de sfârşit a perioadei supuse verificării, sub forma zz.ll.aa.
Rândul 1 coloana 5 - "TVA solicitată la rambursare" - se completează cu suma solicitată la rambursare şi este preluată din decontul cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată.
Rândul 1 coloana 6 - "baza impozabilă" - se completează cu valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adăugată suplimentare. În cazul utilizării unor cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora.
Rândul 1 coloana 7 - "TVA stabilită suplimentar de plată" - se completează cu taxa pe valoarea adăugată stabilită suplimentar de plată în perioada verificată.
Rândul 1 coloana 8 - "TVA respinsă la rambursare" - se completează cu suma respinsă la rambursare ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea următoarelor corelaţii:
a)este egală cu TVA solicitată la rambursare, dacă TVA stabilită suplimentar este mai mare sau egală cu TVA solicitată la rambursare;
b)este egală cu TVA stabilită suplimentar, dacă aceasta este mai mică decât TVA solicitată la rambursare.
Rândul 1 coloana 9 - "TVA aprobată la rambursare" - se completează cu suma aprobată la rambursare şi se calculează ca diferenţă între TVA solicitată la rambursare şi TVA respinsă la rambursare.
Rândul 1 coloana 10 - " TVA stabilită suplimentar şi rămasă de plată" - se completează cu diferenţa pozitivă dintre TVA stabilită suplimentar de plată şi TVA respinsă la rambursare.
Rândul 1 coloana 11 - nu se completează.
Rândul 1 coloana 12 - "cod cont bugetar" - se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată.
Rândul 2 coloana 2 - Denumirea obligaţiei fiscale accesorii - Dobânzi/Majorări de întârziere.
Rândul 2 coloana 3 - se completează cu data de la care se calculează dobânzile/majorările de întârziere şi se va înscrie sub forma zz.ll.aa.
Rândul 2 coloana 4 - se va înscrie data până la care se calculează dobânzile/majorările de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa.
Rândul 2 coloana 5 - nu se completează.
Rândul 2 coloana 6 - "baza impozabilă" - se completează cu valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de dobânzi/majorări de întârziere pentru calculul obligaţiilor fiscale accesorii.
Rândul 2 coloanele 7 - 10 - nu se completează.
Rândul 2 coloana 11 - "valoare obligaţii fiscale accesorii" - în acest rând se va înscrie valoarea cumulată a majorărilor de întârziere calculate până la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate după această dată pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, acolo unde este cazul.
Rândul 2 coloana 12 - "cod cont bugetar" - se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru dobânzile/majorările de întârziere calculate pentru taxa pe valoarea adăugată datorată suplimentar.
Rândul 3 coloana 2 - Denumirea obligaţiei fiscale accesorii - Penalităţi de întârziere.
Rândul 3 coloana 3 - se completează cu data de la care se calculează penalităţile de întârziere şi se va înscrie sub forma zz.ll.aa.
Rândul 3 coloana 4 - se va înscrie data până la care se calculează penalităţile de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa.
Rândul 3 coloana 5 - nu se completează.
Rândul 3 coloana 6 - "baza impozabilă" - se completează cu valoarea totală a bazelor impozabile cumulate, care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege, asupra căreia se aplică cota pentru penalităţi de întârziere.
Rândul 3 coloanele 7 - 10 - nu se completează.
Rândul 3 coloana 11 - "valoare obligaţii fiscale accesorii" - se completează cu valoarea cumulată a penalităţilor de întârziere calculate pentru fiecare perioadă în care s-a calculat TVA datorată suplimentar.
Rândul 3 coloana 12 - "cod cont bugetar" - se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru penalităţile de întârziere calculate pentru taxa pe valoarea adăugată datorată suplimentar.
Organele de inspecţie fiscală stabilesc penalităţile de întârziere prevăzute la art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numai dacă la data încheierii inspecţiei fiscale sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege, respectiv:
- obligaţiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numărul zilelor de întârziere este mai mare de 90;
- obligaţiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a rămas definitivă, în condiţiile legii.
Pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, care nu îndeplinesc, la data încheierii inspecţiei fiscale, condiţia legală de a calcula penalităţile de întârziere, prevăzute la art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, organele de inspecţie fiscală vor întocmi o listă care va fi anexată la decizia de impunere.
Lista debitelor suplimentare, pentru care nu s-au calculat penalităţi de întârziere, cuprinde pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecăruia, şi va fi transmisă organelor fiscale de administrare.
2.2.2."Motivul de fapt": se vor înscrie detaliat şi în clar modul în care contribuabilul a efectuat o operaţiune patrimonială, modul cum a tratat din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
2.2.3."Temeiul de drept": se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.
Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" are rol şi de "Decizie de rambursare a taxei pe valoare adăugată" în cazul inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de rambursare, în urma cărora se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată.
Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 116 sau, după caz, 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
3."Data comunicării" reprezintă data când "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" a fost comunicată contribuabilului şi a fost stabilită în funcţie de modalitatea de comunicare şi în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
4."Termenul de plată": Diferenţa de impozit, taxă sau contribuţie stabilită suplimentar de plată, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
- până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
- până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună;
5.La "Dispoziţii finale" se va completa cu numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală".
Organele de inspecţie fiscală stabilesc penalităţile de întârziere prevăzute la art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numai dacă la data încheierii inspecţiei fiscale sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege.
Pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, care nu îndeplinesc la data încheierii inspecţiei fiscale condiţia legală de a calcula penalităţile de întârziere, prevăzute la art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, organele de inspecţie fiscală vor întocmi o listă care va fi anexată la decizia de impunere.
Lista debitelor suplimentare, pentru care nu s-au calculat penalităţi de întârziere, cuprinde pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecăruia, şi va fi transmisă organelor fiscale de administrare, conform următorului model:
Lista debitelor stabilite suplimentar de inspecţia fiscală pentru care nu s-au calculat penalităţi de întârziere la data încheierii inspecţiei fiscale
Nr. crt. | Denumire impozit, taxă sau contribuţie stabilită suplimentar de inspecţia fiscală | Valoarea debitului stabilit suplimentar | Data scadenţei debitului suplimentar (zz.ll.aa) |
Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de original, de către echipa de inspecţie, avizată de şeful de serviciu şi aprobată de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (4)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (2)
- Ordinul 2993/2011 privind modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 972/2006 pentru aprobarea formularului ''Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală'' şi a Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 149/2007 privind modelul şi conţinutul unor documente întocmite în activitatea de inspecţie fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere
- Ordinul 1046/2007 pentru modificarea unor ordine ale ministrului economiei şi finanţelor
Abrogat de numărul de obiecte din listă: (1)
Abrogate de acest act numărul de obiecte din listă: (1)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (59)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (57)
- Decizie nr. 305/2019 din 22-mar-2019, Tribunalul Maramures, contestatie la executare (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. 188/2018 din 14-nov-2018, Curtea de Apel Constanta, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. 101/2017 din 14-iul-2017, Curtea de Apel Oradea, contestatie act administrativ fiscal (Contencios administrativ si fiscal)