Ordinul 85/2012 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor prevăzute la art. 7, 9 şi 12 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile

M.Of. 50

În vigoare
Versiune de la: 20 Ianuarie 2012
Ordinul 85/2012 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor prevăzute la art. 7, 9 şi 12 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile
Dată act: 19-ian-2012
Emitent: Ministerul Mediului si Padurilor
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) şi ale art. 10 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 9/2012, coroborate cu cele ale art. 7, 9 şi 12 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, ale art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului şi pădurilor şi ministrul finanţelor publice emit următorul ordin:
Art. 1
Prin prezentul ordin se aprobă Procedura de restituire a sumelor prevăzute la art. 7, 9 şi 12 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2
(1)Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
a)Adresa de confirmare a sumei achitate cu titlu de taxă pe poluare pentru autovehicule/taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule/taxă pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prevăzută în anexa nr. 2;
b)înştiinţare de restituire a unor sume reprezentând diferenţe de taxe plătite/valoarea reziduală a taxei, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile, prevăzută în anexa nr. 3;
c)Cerere de restituire a sumelor stabilite de instanţele judecătoreşti prin hotărâri definitive şi irevocabile, prevăzută în anexa nr. 4;
d)Evidenţa cererilor de restituire şi a sumelor aprobate la restituire reprezentând diferenţe de taxe plătite/valoarea reziduală a taxei, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile, prevăzută în anexa nr. 5;
e)Cerere de eliberare a adeverinţei prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei de poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule sau a valorii reziduale a taxei, prevăzută în anexa nr. 6;
f)Adeverinţă prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei de poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule sau a valorii reziduale a taxei, prevăzută în anexa nr. 7;
g)Referat privind determinarea diferenţei de taxe plătite sau a valorii reziduale a taxei, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile, prevăzut în anexa nr. 8.
(2)Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3
Administraţia Fondului pentru Mediu, în coordonarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, şi Ministerul Finanţelor Publice, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile subordonate acesteia, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul mediului şi pădurilor,

Cristian Apostol,

secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Ialomiţianu

ANEXA nr. 1:
PROCEDURĂ de restituire a sumelor prevăzute la art. 7, 9 şi 12 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile
ANEXA nr. 2:
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice ...................../
Administraţia Finanţelor Publice ............................/
Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili ....................
Str. ...................... nr. ................., localitatea ................
Compartimentul compensare/restituire
Către
Unitatea Trezoreriei Statului
ADRESĂ de confirmare a sumei achitate cu titlu de taxă pe poluare pentru autovehicule/taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule/taxă pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
În temeiul pct. 2.6 din Procedura de restituire a sumelor prevăzute la art. 7, 9 şi 12 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile, aprobată prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor şi al ministrului finanţelor publice nr. 85/62/2012,
şi având în vedere Cererea de restituire nr. ........... din data de ............. şi Chitanţa/................
Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului nr. ................ din data de .................., anexată/anexat,
vă rugăm să confirmaţi virarea sumei plătite de către ....................(numele şi prenumele persoanei fizice/denumirea contribuabilului) .................
cu domiciliu/sediul în localitatea ......................,str. ................ nr. ..............., bl. .............., sc ..............,ap. .........., judeţul/sectorul ............. având C.N.P./C.U.I. ................ cu titlu de:
() taxă pe poluare pentru autovehicule;
() taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule;
() taxă pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.
Şeful compartimentului,
.................
Semnătura
..................
Întocmit la data de ...........
Inspector,
.................

Unitatea Trezoreriei Statului

......................

Confirmăm încasarea sumei de ........... lei, plătită cu Chitanţa/Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului nr. ...........din data de ..........., cu titlu de:

() taxă pe poluare pentru autovehicule;

() taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule;

() taxă pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Conducătorul unităţii

Trezoreriei Statului,

.................

Data

..............

Şeful compartimentului,

..................

ANEXA nr. 3:
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice ...................../
Administraţia Finanţelor Publice ............................/
Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili ....................
Str. ...................... nr. ................., localitatea ................
ÎNŞTIINŢARE DE RESTITUIRE a unor sume reprezentând diferenţe de taxe plătite/valoarea reziduală a taxei, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile
Nr. ............./data ................
Către
Numele şi prenumele contribuabilului .................
C.N.P./NIF. ....................
Localitatea ..............., str. ............ nr. ..........., bl. .............., sc. ............., ap. ............., et. ............., judeţul/sectorul ..............
Ca urmare a Cererii dumneavoastră de restituire nr. ............... din data de ..............., conform dispoziţiilor*):
() - art. 7 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule;
() - art. 9 din Legea nr. 9/2012;
() - art. 12 alin. (1) din Legea nr. 9/2012;
() - art. 12 alin. (3) din Legea nr. 9/2012;
() - art. 117 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru sumele reprezentând taxă pe poluare pentru autovehicule/taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile,
şi a compensării sumei de ............... lei cu obligaţiile fiscale neachitate înregistrate, a rezultat de restituit suma de .............. lei.
În vederea restituirii în numerar a acestei sume este necesar să vă prezentaţi în data de ........................... la Trezoreria .................., cu sediul în str. .......... nr. .......... ,judeţul/sectorul ................,pentru ridicarea sumei cuvenite, prezentând la ghişeu această înştiinţare şi buletinul/cartea dumneavoastră de identitate.
Conducătorul unităţii fiscale,
....................

Unitatea Trezoreriei Statului

........................

Aprobat programare pentru ridicarea numerarului în data de ..............

Conducătorul unităţii Trezoreriei Statului,

.................

Data ................

Şeful compartimentului,

...........................

______
*) Vor fi indicate dispoziţiile legale pe care s-a întemeiat cererea de restituire.
ANEXA nr. 4:
CERERE DE RESTITUIRE a sumelor stabilite de instanţele judecătoreşti prin hotărâri definitive şi irevocabile
Nr. ........../data ..............
Către ........... (organul fiscal competent) ...............
Subsemnatul/Subscrisa, .................. cu domiciliul/sediul în localitatea .................., str. ............. nr. ............, bl. ..........., sc. .........., ap. ...., judeţul/sectorul ...........,având C.N.P./C.U.I. ............................., în temeiul prevederilor art. 117 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, solicit/solicităm restituirea sumei de ............., achitată cu titlu de taxă pe poluare pentru autovehicule/taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule/taxă pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule*), prin Chitanţa/Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului nr. .............../................, în cuantum de .......... lei, în cazul înmatriculării autoturismului/autovehiculului marca ................., tipul/varianta ....................,fabricat în anul ...............,având numărul de înmatriculare ........., numărul de identificare ..................,seria cărţii de identitate .................,precum şi a cheltuielilor băneşti în cuantum de ................ lei şi cheltuielile ocazionate de executarea silită în cuantum de lei, potrivit Hotărârii judecătoreşti nr. ............./.......... emise de ............., definitivă şi irevocabilă, anexată în copie legalizată la prezenta.
Menţionez/Menţionăm că am luat cunoştinţă că din suma de restituit vor fi compensate de către organul fiscal competent eventualele obligaţii fiscale datorate şi neachitate la data restituirii.
Solicit/Solicităm ca restituirea efectivă a sumelor cuvenite în continuare să se efectueze**):
() în contul bancar nr. .............. deschis la ...............;
() în numerar, la ghişeul unităţii Trezoreriei Statului, în baza notei privind restituirea.
Contribuabilul/Reprezentantul legal al contribuabilului,
.....................
(numele şi prenumele)
Semnătura
.................
L.S.
................
Data
...............
______
*) Va fi indicată taxa achitată şi pentru care se solicită restituirea potrivit hotărârii judecătoreşti.
**) Contribuabilul persoană fizică va indica modalitatea agreată pentru restituire, iar contribuabilul persoană juridică va indica în mod obligatoriu contul bancar în care doreşte restituirea.
ANEXA Nr. 5:EVIDENŢA cererilor de restituire şi a sumelor aprobate la restituire reprezentând diferenţe de taxe plătite/valoarea reziduală a taxei, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile

Nr. crt.

Numele şi prenumele/ Denumirea solicitantului

Codul de identificare fiscală

Cereri de restituire

Natura sumei aprobate la restituire *)

Datele de identificare ale autovehiculului

Nr. documentului prin care s-a aprobat restituirea

Data documentului prin care s-a aprobat restituirea

Sume aprobate la restituire**)

Instituţia

care a restituit (ANAF./AFM)

Observaţii

Nr.

Data

Marca

Tipul/ Varianta

Anul fabricaţiei

Nr. de înmatri

culare

Nr. de identificare

Seria cărţii de identitate

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

                 
                 
*) Se va menţiona natura sumei aprobate la restituire, respectiv:
- taxă pe poluare pentru autovehicule;
- taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule;
- taxă pe emisiile poluante provenite de la autovehicule;
- diferenţe de taxe plătite;
- valoarea reziduală a taxei;
- cheltuieli băneşti;
- alte cheltuieli ocazionate cu executarea silită.
**) Se vor menţiona sumele aprobate la restituire conform deciziei de restituire până la intrarea în vigoare a Ordinului ministrului mediului şi pădurilor şi al ministrului finanţelor publice nr. 85/62/2012 sau prin referatul prevăzut în anexa nr. 8 la acelaşi ordin.
ANEXA Nr. 6:
CERERE de eliberare a adeverinţei prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei de poluare pentru
autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule sau a valorii reziduale a taxei
Nr. ............./data ................
Către ...............(organul fiscal competent) ...............
Subsemnatul/Subscrisa,................ cu domiciliul/sediul în localitatea ................................., str. ................. nr. ............., bl. ........., sc. ........., ap. ........ judeţul/sectorul ...................., având C.N.P./C.U.I. ...................., în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 9/2012, solicit/solicităm atestarea faptului că nu s-a restituit taxa pe poluare pentru autovehicule/taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule sau valoarea reziduală a taxei pentru autoturismul/autovehiculul marca ...........................,tipul/varianta .................,fabricat în anul .................,având numărul de înmatriculare ........... ,numărul de identificare .........................., seria cărţii de identitate ......................
Contribuabilul/Reprezentantul legal
al contribuabilului,
.....................
(numele şi prenumele)
Semnătura
..................
L.S.
..................
Data
......................
ANEXA Nr. 7:
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice ...................../
Administraţia Finanţelor Publice ............................/
Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili ....................
Str. ...................... nr. ................., localitatea ................
ADEVERINŢĂ prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei de poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule sau a valorii reziduale a taxei
Nr. ................ /data .................
Către
Numele şi prenumele contribuabilului .................
C.N.P./NIF. .................
Localitatea ................, str. .............. nr. ................, bl. .............., sc. ............., ap. .............., et. ............., judeţul/sectorul ..............
În urma Cererii dumneavoastră nr. ........... din data de ............., conform dispoziţiilor art. 4 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 9/2012, se atestă, în baza datelor deţinute de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală la data de ............., faptul că pentru autoturismul/autovehiculul marca ........, tipul/varianta .............., fabricat în anul .............., având numărul de înmatriculare ................., numărul de identificare ................., seria cărţii de identitate ..............,a fost/nu a fost*) restituită taxa de poluare pentru autovehicule/taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule sau valoarea reziduală a taxei.
Conducătorul unităţii fiscale,
....................
______
*) Se atestă dacă a fost sau nu restituită taxa de poluare pentru autovehicule/taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule sau valoarea reziduală a taxei, în conformitate cu prevederile art. 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA Nr. 8:
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice ...................../
Administraţia Finanţelor Publice ............................/
Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili ....................
Str. ...................... nr. ................., localitatea ................
Aprob
Conducătorul unităţii fiscale,
.....................
REFERAT privind determinarea diferenţei de taxe plătite sau a valorii reziduale a taxei, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile
Nr. ............./data .................
În temeiul pct. 2.8 din Procedura de restituire a sumelor prevăzute la art. 7, 9 şi 12 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile, aprobată prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor şi al ministrului finanţelor publice nr. 85/62/2012,
şi având în vedere Cererea de restituire nr. .............. din data de ................ depusă de către ..............., CIF .............., însoţită de documentaţia prevăzută în anexă, precum şi *):
() Chitanţa/Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului nr. .............. din data de .................,a fost achitată ............. **), în cuantum de .......... lei, în cazul înmatriculării autoturismului/autovehiculului marca ..............., tipul/varianta ...................., fabricat în anul ................,având numărul de înmatriculare .............., numărul de identificare .........................., seria cărţii de identitate ......................;
() Referatul privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule nr. ......................din data de potrivit căruia taxa este în cuantum de ..................... lei;
() Documentul eliberat de Regia Autonomă "Registrul Auto Român" privind rezultatul expertizei tehnice nr. ............. din data de .......... /Documentul eliberat de Corpul experţilor tehnici privind rezultatul evaluării individuale a autovehiculului nr. ........... din data de .......... ***),
() Hotărârea judecătorească nr. ........... din data de ..............., emisă de ........................, definitivă şi irevocabilă,
propunem aprobarea sumei de ................. lei, reprezentând ****):
() taxă pe poluare pentru autovehicule;
() taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule;
() taxă pe emisiile poluante provenite de la autovehicule;
() diferenţe de taxe plătite;
() valoare reziduală a taxei;
() cheltuieli băneşti;
() alte cheltuieli ocazionate cu executarea silită.
În situaţia în care se constată existenţa unor obligaţii fiscale restante stabilite în sarcina contribuabilului care solicită restituirea, suma aprobată pentru restituire va fi diminuată cu aceste obligaţii fiscale restante, care vor fi stinse prin compensare potrivit legii.
Şeful compartimentului,
.......................
Semnătura ...............
Întocmit la data de .............
Inspector,
.................
______
*) Vor fi indicate documentele care stau la baza determinării diferenţei de taxe plătite sau a valorii reziduale a taxei, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile.
**) Va fi indicată taxa care a fost plătită prin documentul menţionat, respectiv: taxa pe poluare pentru autovehicule/taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule/taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.
***) Se va indica unul din cele două documente, după caz.
****) Va fi indicată natura sumei aprobate la restituire.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 50 din data de 20 ianuarie 2012