Ordinul 7436/2024 privind aprobarea Calendarului etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, a modelelor proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi unitatea administrativ-teritorială, precum şi a modelelor ''Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026'', ''Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026'' şi ''Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026''

M.Of. 1176

În vigoare
Versiune de la: 26 Noiembrie 2024
Ordinul 7436/2024 privind aprobarea Calendarului etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, a modelelor proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi unitatea administrativ-teritorială, precum şi a modelelor ''Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026'', ''Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026'' şi ''Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026''
Dată act: 19-nov-2024
Emitent: Ministerul Educatiei
Având în vedere:
- prevederile art. 19 alin. (8), art. 23 şi ale art. 248 alin. (16) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 cu modificările ulterioare şi completările ulterioare;
- prevederile art. X şi XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 128/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal şi măsuri specifice pentru digitalizare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
- prevederile art. 1 alin. (3) din Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare;
- Referatul de aprobare nr. VET 1.766 din 13.11.2024 referitor la proiectul de ordin privind aprobarea Calendarului etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, a modelelor proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi unitatea administrativ-teritorială, precum şi a modelelor "Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026", "Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026" şi "Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026",
în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare:
ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
Art. 1
(1)Se aprobă Calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2)Cifra de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026 se stabileşte în conformitate cu prevederile art. 23, 36, 37, 43 şi 44 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022, cu prevederile art. 3 din Metodologia de acces şi de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.733/2022, cu prevederile art. 9 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea prevederilor Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular pentru anul şcolar 2025-2026, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei.
Art. 2
Se aprobă modelele proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) şi unitatea administrativ-teritorială (UAT), prevăzute în anexele nr. 2-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3
Se aprobă modelul "Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026", în vederea transmiterii de către unităţile de învăţământ la inspectoratele şcolare, în conformitate cu anexa nr. 5 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4
Se aprobă modelul "Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026", în conformitate cu anexa nr. 6 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5
Se aprobă modelul "Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026", în conformitate cu anexa nr. 7 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 6
Direcţia generală echitate şi performanţă în învăţământul preuniversitar, Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar, Direcţia generală minorităţi şi desegregare, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar care şcolarizează în învăţământul preuniversitar dual şi profesional duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 7
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul educaţiei,

Gigel Paraschiv,

secretar de stat

ANEXA nr. 1:CALENDARUL etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026

Nr. crt.

Etapa/Acţiunea

Perioada/Termenul de finalizare a etapei/acţiunii

ETAPA 1

Informarea operatorilor economici şi a autorităţilor publice locale cu privire la Calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026

1.

Inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB) realizează, cu sprijinul camerelor de comerţ şi al instituţiilor reprezentate în comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social, acţiuni de informare şi popularizare în rândul operatorilor economici şi al unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic privind calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026. ISJ/ISMB publică pe site-ul instituţiei calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026.

NOTĂ:

În toate acţiunile de popularizare, precum şi în anunţul publicat pe site-urile inspectoratelor şcolare, operatorii economici vor fi avertizaţi cu privire la termenul-limită de transmitere a formularelor de solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în cel profesional de stat pentru a putea fi luate în considerare pentru proiectul planului de şcolarizare.

până la

25 noiembrie 2024

2.

ISJ/ISMB informează autorităţile administraţiei publice locale cu privire la rolurile acestora în stabilirea cifrei de şcolarizare şi încheierea contractelor de parteneriat pentru învăţământul preuniversitar dual.

NOTĂ:

Autorităţile administraţiei publice locale vor fi informate cu privire la necesitatea încheierii contractelor de parteneriat pentru învăţământul preuniversitar dual în perioada menţionată în prezentul calendar.

până la

25 noiembrie 2024

ETAPA 2

Realizarea propunerilor privind locurile în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat

ETAPA 2 A

Învăţământ preuniversitar dual

1.

Operatorii economici transmit la Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) solicitările de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual, conform modelului de solicitare din anexa nr. 7 la ordin.

NOTĂ:

Operatorii economici pot solicita şcolarizare prin învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor (CNC), organizat după clasa a VIII-a, învăţământ de zi, precum şi pentru calificări profesionale de nivel 4 CNC, organizat la clasa a XI-a, învăţământ cu frecvenţă de zi cu durata de 2 ani sau învăţământ cu frecvenţă seral cu durata de 3 ani, cu respectarea prevederilor stabilite prin Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022, Metodologia de acces şi de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.733/2022, şi prin prezentul calendar.

Solicitările din partea operatorilor economici se transmit la CNDIPT prin e-mail, la adresa tvet@tvet.ro, cu respectarea termenului-limită prevăzut în prezentul calendar.

Eventualele solicitări din partea operatorilor economici transmise unităţilor de învăţământ sau inspectoratelor şcolare vor fi redirecţionate cu celeritate la CNDIPT.

Nerespectarea termenului-limită prevăzut în prezentul calendar pentru transmiterea solicitărilor din partea operatorilor economici conduce la riscul necuprinderii solicitărilor în proiectul planului de şcolarizare.

până la

9 decembrie 2024

2.

CNDIPT centralizează solicitările operatorilor economici şi transmite către inspectoratele şcolare şi unităţile administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat şcolarizarea situaţia solicitărilor operatorilor economici pentru şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual.

până la

16 decembrie 2024

3.

Inspectoratele şcolare analizează împreună cu unităţile de învăţământ solicitările operatorilor economici, în conformitate cu Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.469/2022 pentru aprobarea Nomenclatorului de încadrare a calificărilor profesionale de nivel 3 şi de nivel 4 conform Cadrului naţional al calificărilor, pe domenii de pregătire de bază, şi cu obligaţiile stabilite la art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022. Inspectoratele şcolare transmit la CNDIPT situaţia cu locurile propuse, ca răspuns la aceste solicitări, conform anexelor nr. 2 şi 3 la ordin (fără avize, în această fază).

NOTĂ:

Anexele nr. 2 şi 3 la ordin vor conţine în rubrica "Observaţii" argumente obiective, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici, cu respectarea precizărilor din art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022.

până la

20 decembrie 2024

4.

CNDIPT analizează gradul de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere a acestora la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti şi iniţiază, după caz, demersuri pentru identificarea soluţiilor de satisfacere la nivel regional a solicitărilor care, din motive obiective, nu pot fi satisfăcute la nivel judeţean. CNDIPT formulează propuneri pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, pe care le transmite la ISJ/ISMB.

până la

8 ianuarie 2025

5.

ISJ/ISMB definitivează situaţia cu locurile propuse pentru învăţământul preuniversitar dual şi transmite situaţia la CNDIPT, conform anexelor nr. 2 şi 3 la ordin (fără avizări, în această fază).

NOTĂ:

În situaţia nesoluţionării propunerilor CNDIPT pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, ISJ/ISMB va furniza în rubrica "Observaţii" a anexelor nr. 2 şi 3 la ordin argumentele pentru care nu au fost soluţionate, în raport cu precizările din art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022.

până la

15 ianuarie 2025

ETAPA 2 B

Învăţământ profesional de stat

1.

Operatorii economici înaintează unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic sau inspectoratelor şcolare solicitările de şcolarizare în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2025-2026, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la ordin.

NOTĂ:

ISJ/ISMB transmite solicitările primite de la operatorii economici la unităţile de învăţământ nominalizate în solicitările operatorilor economici sau, în absenţa nominalizării de către operatorii economici a unei unităţi de învăţământ, la unităţi de învăţământ care pot cuprinde în oferta educaţională calificările solicitate.

până la

9 decembrie 2024

2.

Unităţile de învăţământ profesional şi tehnic înaintează la ISJ/ISMB situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerile de cifre de şcolarizare în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2025-2026, conform anexei nr. 5 la ordin, împreună cu contractele-cadru încheiate.

NOTĂ:

În conformitate cu art. 8 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare, unităţile de învăţământ au obligaţia să anexeze la propunerea privind planul de şcolarizare contracte-cadru încheiate cu operatori economici/instituţii publice, cu respectarea modelului contractului-cadru stabilit prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

până la

16 decembrie 2024

3.

ISJ/ISMB centralizează situaţiile transmise de unităţile de învăţământ şi analizează gradul de satisfacere a solicitărilor. ISJ/ISMB identifică împreună cu unităţile de învăţământ soluţii pentru asigurarea unui grad de satisfacere cât mai înalt a solicitărilor operatorilor economici. ISJ/ISMB transmite la CNDIPT situaţia cu locurile propuse în învăţământul profesional, ca răspuns la solicitările operatorilor economici, conform anexei nr. 4 la ordin (fără avizări, în această fază).

NOTĂ:

ISJ/ISMB completează anexa nr. 4 la ordin cu toate solicitările operatorilor economici, indiferent dacă pentru acestea sunt sau nu sunt alocate locuri în situaţia cu locurile propuse. Anexa nr. 4 la ordin va conţine în rubrica "Observaţii" argumente obiective, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

până la

20 decembrie 2024

4.

CNDIPT analizează gradul de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere a acestora la nivel judeţean şi formulează propuneri pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, pe care le transmite la ISJ/ISMB.

până la

8 ianuarie 2025

5.

ISJ/ISMB definitivează situaţia cu locurile propuse în învăţământul profesional de stat, în urma propunerilor formulate de CNDIPT, conform anexei nr. 4 la ordin (fără avizări, în această fază).

NOTĂ:

În situaţia nesoluţionării propunerilor CNDIPT pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, ISJ/ISMB va furniza în rubrica "Observaţii" a anexei nr. 4 la ordin argumentele pentru care acestea nu au fost soluţionate.

până la

15 ianuarie 2025

ETAPA 3

Analiza şi avizarea propunerilor de locuri în proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul profesional şi tehnic

1.

ISJ/ISMB organizează şedinţa Comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), pentru analiza şi avizarea proiectului cifrei de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi tehnic: învăţământ profesional de stat, învăţământ preuniversitar dual, stagii de pregătire practică, învăţământ liceal filiera tehnologică şi învăţământ postliceal. La şedinţa CLDPS participă reprezentanţii CNDIPT, ai operatorilor economici care au solicitat şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual, ai unităţilor administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat şcolarizarea în învăţământul preuniversitar dual de către operatorii economici şi directorii unităţilor de învăţământ propuse să şcolarizeze în învăţământul preuniversitar dual.

NOTĂ:

În cadrul şedinţei CLDPS se analizează şi avizează mai întâi cifrele de şcolarizare propuse pentru învăţământul preuniversitar dual şi pentru învăţământul profesional pe baza solicitărilor de şcolarizare din partea operatorilor economici, apoi cele care vizează învăţământul liceal tehnologic şi postliceal.

Solicitările pentru învăţământul preuniversitar dual sunt analizate şi introduse cu prioritate în planul de şcolarizare pentru satisfacerea integrală a acestora, cu excepţia situaţiilor care pot fi motivate obiectiv în legătură cu autorizarea unităţilor de învăţământ, capacitatea de şcolarizare în cadrul reţelei de învăţământ existente sau imposibilitatea constituirii formaţiunilor de studiu în limitele efectivelor de elevi stabilite prin reglementările în vigoare.

Locurile în învăţământul preuniversitar dual primesc avizul pentru includerea în proiectul planului de şcolarizare sub rezerva încheierii până la data prevăzută în prezentul calendar a contractelor de parteneriat între unităţile de învăţământ, operatorii economici şi unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învăţământ. Aceeaşi condiţionare se aplică şi în ceea ce priveşte existenţa contractelor-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul profesional, încheiate conform Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

16-23 ianuarie 2025

2.

ISJ/ISMB transmite la unităţile de învăţământ şi la unităţile administrativ-teritoriale pe raza cărora se află unităţile de învăţământ respective proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual, avizat de CLDPS şi CNDIPT, conform modelului din anexa nr. 2 la ordin. ISJ/ISMB transmite la unităţile de învăţământ proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul profesional de stat, avizat de CLDPS şi CNDIPT, conform anexei nr. 4 la ordin. ISJ/ISMB transmite la CNDIPT proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi învăţământul profesional, conform anexelor nr. 2-4 la ordin.

27 ianuarie 2025

3.

Unităţile de învăţământ care au cifră de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici şi cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învăţământ şi transmit la inspectoratul şcolar copii ale contractelor.

până la

4 februarie 2025

4.

ISJ/ISMB aprobă proiectul cifrei de şcolarizare în consiliul de administraţie.

până la

7 februarie 2025

5.

ISJ/ISMB transmite proiectul cifrei de şcolarizare la Ministerul Educaţiei şi la CNDIPT. Proiectul cifrei de şcolarizare transmis la CNDIPT va fi însoţit de copii ale contractelor de parteneriat încheiate de unităţile de învăţământ cu operatorii economici şi cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învăţământ, pentru învăţământul preuniversitar dual. Proiectul cifrei de şcolarizare cuprinde anexele nr. 2-4 la ordin, precum şi anexele la planul de şcolarizare referitoare la învăţământul liceal tehnologic, profesional, preuniversitar dual şi postliceal, conform metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari, preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2025-2026.

până la

7 februarie 2025

6.

CNDIPT transmite către Ministerul Educaţiei Situaţia centralizatoare a proiectului cifrei de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi învăţământul preuniversitar dual, precum şi Nota de informare privind avizarea de către CLDPS şi CNDIPT a cifrei de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi tehnic.

14 februarie 2025

ANEXA nr. 2:

Avizat, CLDPS

Preşedinte/Vicepreşedinte,

...................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Avizat, CNDIPT

Inspector,

...................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Avizat

Reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale,

..............................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026, de pe raza unităţii administrativ-teritoriale ..................., judeţul .....................1)
___________
1)Se completează câte o situaţie centralizată pentru fiecare unitate administrativ-teritorială pe raza căreia au fost înregistrate solicitări ale operatorilor economici.
I.Pentru şcolarizare în calificări de nivel 3 CNC

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic

CIF/CUI

Datele de contact ale operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Solicitarea de şcolarizare

Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual

E-mail

Telefon

Numele şi prenumele, funcţia

E-mail

Telefon

Domeniul de bază

Calificarea profesională de nivel 3 CNC

Nr. de locuri solicitate

Nr. de locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învăţământ

Observaţii2)

TOTAL

___________
2)Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
II.Pentru şcolarizare în calificări de nivel 4 CNC, învăţământ cu frecvenţă de zi

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic

CIF/CUI

Datele de contact ale operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Solicitarea de şcolarizare

Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual

E-mail

Telefon

Numele şi prenumele, funcţia

E-mail

Telefon

Domeniul de bază

Calificarea profesională de nivel 4 CNC

Nr. de locuri solicitate

Nr. de locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învăţământ

Observaţii1)

TOTAL

___________
1)Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
III.Pentru şcolarizare în calificări de nivel 4 CNC, învăţământ cu frecvenţă seral

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic

CIF/CUI

Datele de contact ale operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Solicitarea de şcolarizare

Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual

E-mail

Telefon

Numele şi prenumele, funcţia

E-mail

Telefon

Domeniul de bază

Calificarea profesională de nivel 4 CNC

Nr. de locuri solicitate

Nr. de locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învăţământ

Observaţii1)

TOTAL

___________
1)Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

Inspector şcolar general,

............................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Inspector şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic,

...........................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

ANEXA nr. 3:Proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026, judeţul ........................

Avizat, CLDPS

Preşedinte/Vicepreşedinte,

...........................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Avizat, CNDIPT

Inspector,

........................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

I.Pentru şcolarizare în calificări de nivel 3 CNC

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic

CIF/CUI

Datele de contact ale operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Solicitarea de şcolarizare

Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual

E-mail

Telefon

Numele şi prenumele, funcţia

E-mail

Telefon

Domeniul de bază

Calificarea profesională de nivel 3 CNC

Nr. de locuri solicitate

Nr. de locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învăţământ

Observaţii1)

TOTAL

___________
1)Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
II.Pentru şcolarizare în calificări de nivel 4 CNC, învăţământ cu frecvenţă de zi

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic

CIF/CUI

Datele de contact ale operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Solicitarea de şcolarizare

Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual

E-mail

Telefon

Numele şi prenumele, funcţia

E-mail

Telefon

Domeniul de bază

Calificarea profesională de nivel 4 CNC

Nr. de locuri solicitate

Nr. de locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învăţământ

Observaţii1)

TOTAL

___________
1)Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
III.Pentru şcolarizare în calificări de nivel 4 CNC, învăţământ cu frecvenţă seral

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic

CIF/CUI

Datele de contact ale operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Solicitarea de şcolarizare

Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual

E-mail

Telefon

Numele şi prenumele, funcţia

E-mail

Telefon

Domeniul de bază

Calificarea profesională de nivel 4 CNC

Nr. de locuri solicitate

Nr. de locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învăţământ

Observaţii1)

TOTAL

___________
1)Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

Inspector şcolar general,

..........................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Inspector şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic,

.........................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

ANEXA nr. 4:Proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, judeţul ................................

Avizat, CLDPS

Preşedinte/Vicepreşedinte,

...............................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Avizat, CNDIPT

Inspector,

...................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic

CIF/CUI

Datele de contact ale operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Solicitarea de şcolarizare

Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual

E-mail

Telefon

Numele şi prenumele, funcţia

E-mail

Telefon

Domeniul de bază

Calificarea profesională de nivel 3 CNC

Nr. de locuri solicitate

Nr. de locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învăţământ

Observaţii1)

TOTAL

___________
1)Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

Inspector şcolar general,

...............................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Inspector şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic,

..........................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

ANEXA nr. 5:Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026
Unitatea de învăţământ: .........................

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic1)

CIF/CUI

Datele de contact ale operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Solicitarea de şcolarizare

Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual

E-mail

Telefon

Numele şi prenumele, funcţia

E-mail

Telefon

Domeniul de bază

Calificarea profesională de nivel 3 CNC

Nr. de locuri solicitate

Nr. de locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Observaţii2)

TOTAL

___________
1)Se completează toţi operatorii economici care au solicitat şcolarizare în învăţământul profesional prin comunicare direct cu unitatea de învăţământ, precum şi operatorii economici care s-au adresat inspectoratului şcolar, acesta direcţionând solicitările lor către unitatea de învăţământ.
2)Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
Director,
..............................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
ANEXA nr. 6:Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026
(Antet operator economic)
(Nr. de înregistrare)
Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026
1.Date privind operatorul economic
1.1.Denumirea operatorului economic: ........................................................................................................................
1.2.CIF/CUI: ................................................................................................................................................................
1.3.Adresa: ...................................................................................................................................................................
1.4.Date de contact
Telefon: ........................................................................ Fax: ....................................................................
E-mail: ......................................................................
Pagină web: .............................................................
1.5.Persoana de contact
Numele şi prenumele: ...........................................................................................................................
Funcţia: ................................................................................................................................................
Date de contact
Telefon: ........................................................ Fax: ..................................................................
E-mail: .......................................................
2.Solicitarea de şcolarizare
Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de şcolarizare pentru învăţământul profesional în anul şcolar 2025-2026

Calificarea profesională de nivel 3 CNC solicitată

Numărul de locuri solicitate

3.Precizări privind unitatea de învăţământ parteneră
Avem o unitate de învăţământ parteneră/cu care dorim să colaborăm pentru practica elevilor din învăţământul profesional pentru calificările mai sus menţionate:
da |_| precizaţi unitatea de învăţământ parteneră ...........................................................................................................
nu |_|
4.Precizări privind asigurarea stagiilor de practică a elevilor la operatorul de practică

Calificarea profesională de nivel 3 CNC solicitată

Vom asigura efectuarea stagiilor de practică a elevilor

Da/Nu1

Observaţii2

___________
1Pentru fiecare calificare solicitată, vă rugăm să menţionaţi "Da" (în cazul în care veţi asigura practica elevilor în firma dumneavoastră) sau Nu (în cazul în care nu puteţi asigura practica elevilor în firma dumneavoastră).
2Vă rugăm să includeţi în colana "Observaţii" eventuale menţiuni pe care le consideraţi relevante privind susţinerea de către firma dumneavoastră a practicii elevilor la firma dumneavoastră sau la unitatea de învăţământ şi eventuale alte facilităţi/forme de sprijin pentru elevi oferite de firmă.
5.Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal
Prin semnarea prezentului document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conţinutul acestuia în următoarele scopuri:
- procesul de analiză şi aprobare a planului de şcolarizare de către instituţiile implicate: inspectoratul şcolar, unităţile de învăţământ, autorităţile locale, Ministerul Educaţiei şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic;
- acţiuni de consultare iniţiate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională;
- anchete în rândul operatorilor economici cu privire la anticiparea nevoilor de calificări şi competenţe pe piaţa muncii, în scopul adaptării ofertei de educaţie şi formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere pentru implementarea mecanismelor de anticipare a nevoilor de calificări şi competenţe, de monitorizare a inserţiei profesionale a absolvenţilor, de evaluare şi monitorizare a politicilor publice privind măsurile active şi formarea profesională.

Data: ............................

Reprezentant legal,

Funcţia ...................................................................

Numele şi prenumele ...........................................

Semnătura (ştampila) ..........................................

ANEXA nr. 7:Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026

(Antet operator economic)

(Nr. de înregistrare)

Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026
1.Date privind operatorul economic
1.1.Denumirea operatorului economic: ......................................................................................................................
1.2.CIF/CUI: ................................................................................................................................................................
1.3.Adresa: ..................................................................................................................................................................
1.4.Date de contact
Telefon: ........................................................................ Fax: ....................................................................
E-mail: ......................................................................
Pagină web: ............................................................
1.5.Persoana de contact
Numele şi prenumele: ...........................................................................................................................
Funcţia: ................................................................................................................................................
Date de contact
Telefon: ........................................................ Fax: ..................................................................
E-mail: .......................................................
2.Solicitarea de şcolarizare
Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar dual în anul şcolar 2025-2026

Calificarea profesională solicitată1

Nivelul de calificare conform CNC

(nivel 3/nivel 4)

Numărul de locuri solicitate

Tipul de frecvenţă2

___________
1Se completează calificarea conform denumirii din Registrul naţional al calificărilor profesionale (RNCP) disponibil pe pagina de internet a Autorităţii Naţionale pentru Calificări (ANC), https://www.anc.edu.ro/rncp/.
2Pentru calificările de nivel 3 CNC frecvenţa este de zi, pentru calificările de nivel 4 se completează cu tipul de frecvenţă dorit, de zi şi/sau seral, după caz. Este obligatorie precizarea tipului de frecvenţă pentru solicitările pentru calificări de nivel 4.
3.Precizări privind unitatea administrativ-teritorială/unităţile administrativ-teritoriale pe raza căreia/cărora se solicită şcolarizare şi preferinţele privind unitatea de învăţământ pentru încheierea contractului de parteneriat

Judeţul

Localitatea

Unitatea de învăţământ parteneră preferată3

___________
3Indicarea preferinţei pentru o unitate de învăţământ este opţională. În cazul în care solicitarea de şcolarizare include mai multe unităţi de învăţământ, alături de denumirea acestora se menţionează şi calificarea profesională vizată la fiecare dintre acestea. Alocarea pe unităţi de învăţământ a cifrei de şcolarizare în învăţământul profesional dual se va realiza ţinând cont de preferinţele operatorilor economici şi în funcţie de posibilităţile de constituire a formaţiunilor de studii, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare referitoare la efectivele minime şi maxime de elevi.
Menţionăm că vom asigura pregătirea practică a elevilor în cadrul unităţii noastre, în conformitate cu standardele de pregătire profesională în vigoare.
Menţionăm că vom acorda pentru fiecare elev, conform numărului de locuri solicitate pentru nivelul 3, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice pentru învăţământul tehnologic.
Menţionăm că vom angaja cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor, cheltuieli care vor fi negociate şi detaliate în contractul de parteneriat pe care îl vom încheia cu unitatea de învăţământ şi unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea şcolară la care vor fi alocate locurile aprobate pentru şcolarizare în învăţământul profesional dual.
4.Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal
Prin semnarea prezentului document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conţinutul acestuia în următoarele scopuri:
- procesul de analiză şi aprobare a planului de şcolarizare de către instituţiile implicate: inspectoratul şcolar, unităţile de învăţământ, autorităţile locale, Ministerul Educaţiei şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic;
- acţiuni de consultare iniţiate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională;
- anchete în rândul operatorilor economici cu privire la anticiparea nevoilor de calificări şi competenţe pe piaţa muncii, în scopul adaptării ofertei de educaţie şi formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere pentru implementarea mecanismelor de anticipare a nevoilor de calificări şi competenţe, de monitorizare a inserţiei profesionale a absolvenţilor, de evaluare şi monitorizare a politicilor publice privind măsurile active şi formarea profesională.

Data: .....................

Reprezentant legal,

Funcţia .................................................................

Numele şi prenumele ..........................................

Semnătura (ştampila) ..........................................

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 1176 din data de 26 noiembrie 2024