Ordinul 7436/2024 privind aprobarea Calendarului etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, a modelelor proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi unitatea administrativ-teritorială, precum şi a modelelor ''Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026'', ''Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026'' şi ''Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026''
M.Of. 1176
În vigoarep. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat |
Nr. crt. | Etapa/Acţiunea | Perioada/Termenul de finalizare a etapei/acţiunii |
ETAPA 1 Informarea operatorilor economici şi a autorităţilor publice locale cu privire la Calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026 | ||
1. | Inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB) realizează, cu sprijinul camerelor de comerţ şi al instituţiilor reprezentate în comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social, acţiuni de informare şi popularizare în rândul operatorilor economici şi al unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic privind calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026. ISJ/ISMB publică pe site-ul instituţiei calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026. NOTĂ: În toate acţiunile de popularizare, precum şi în anunţul publicat pe site-urile inspectoratelor şcolare, operatorii economici vor fi avertizaţi cu privire la termenul-limită de transmitere a formularelor de solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în cel profesional de stat pentru a putea fi luate în considerare pentru proiectul planului de şcolarizare. | până la 25 noiembrie 2024 |
2. | ISJ/ISMB informează autorităţile administraţiei publice locale cu privire la rolurile acestora în stabilirea cifrei de şcolarizare şi încheierea contractelor de parteneriat pentru învăţământul preuniversitar dual. NOTĂ: Autorităţile administraţiei publice locale vor fi informate cu privire la necesitatea încheierii contractelor de parteneriat pentru învăţământul preuniversitar dual în perioada menţionată în prezentul calendar. | până la 25 noiembrie 2024 |
ETAPA 2 Realizarea propunerilor privind locurile în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat | ||
ETAPA 2 A Învăţământ preuniversitar dual | ||
1. | Operatorii economici transmit la Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) solicitările de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual, conform modelului de solicitare din anexa nr. 7 la ordin. NOTĂ: Operatorii economici pot solicita şcolarizare prin învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor (CNC), organizat după clasa a VIII-a, învăţământ de zi, precum şi pentru calificări profesionale de nivel 4 CNC, organizat la clasa a XI-a, învăţământ cu frecvenţă de zi cu durata de 2 ani sau învăţământ cu frecvenţă seral cu durata de 3 ani, cu respectarea prevederilor stabilite prin Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022, Metodologia de acces şi de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.733/2022, şi prin prezentul calendar. Solicitările din partea operatorilor economici se transmit la CNDIPT prin e-mail, la adresa tvet@tvet.ro, cu respectarea termenului-limită prevăzut în prezentul calendar. Eventualele solicitări din partea operatorilor economici transmise unităţilor de învăţământ sau inspectoratelor şcolare vor fi redirecţionate cu celeritate la CNDIPT. Nerespectarea termenului-limită prevăzut în prezentul calendar pentru transmiterea solicitărilor din partea operatorilor economici conduce la riscul necuprinderii solicitărilor în proiectul planului de şcolarizare. | până la 9 decembrie 2024 |
2. | CNDIPT centralizează solicitările operatorilor economici şi transmite către inspectoratele şcolare şi unităţile administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat şcolarizarea situaţia solicitărilor operatorilor economici pentru şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual. | până la 16 decembrie 2024 |
3. | Inspectoratele şcolare analizează împreună cu unităţile de învăţământ solicitările operatorilor economici, în conformitate cu Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.469/2022 pentru aprobarea Nomenclatorului de încadrare a calificărilor profesionale de nivel 3 şi de nivel 4 conform Cadrului naţional al calificărilor, pe domenii de pregătire de bază, şi cu obligaţiile stabilite la art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022. Inspectoratele şcolare transmit la CNDIPT situaţia cu locurile propuse, ca răspuns la aceste solicitări, conform anexelor nr. 2 şi 3 la ordin (fără avize, în această fază). NOTĂ: Anexele nr. 2 şi 3 la ordin vor conţine în rubrica "Observaţii" argumente obiective, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici, cu respectarea precizărilor din art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022. | până la 20 decembrie 2024 |
4. | CNDIPT analizează gradul de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere a acestora la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti şi iniţiază, după caz, demersuri pentru identificarea soluţiilor de satisfacere la nivel regional a solicitărilor care, din motive obiective, nu pot fi satisfăcute la nivel judeţean. CNDIPT formulează propuneri pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, pe care le transmite la ISJ/ISMB. | până la 8 ianuarie 2025 |
5. | ISJ/ISMB definitivează situaţia cu locurile propuse pentru învăţământul preuniversitar dual şi transmite situaţia la CNDIPT, conform anexelor nr. 2 şi 3 la ordin (fără avizări, în această fază). NOTĂ: În situaţia nesoluţionării propunerilor CNDIPT pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, ISJ/ISMB va furniza în rubrica "Observaţii" a anexelor nr. 2 şi 3 la ordin argumentele pentru care nu au fost soluţionate, în raport cu precizările din art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022. | până la 15 ianuarie 2025 |
ETAPA 2 B Învăţământ profesional de stat | ||
1. | Operatorii economici înaintează unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic sau inspectoratelor şcolare solicitările de şcolarizare în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2025-2026, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la ordin. NOTĂ: ISJ/ISMB transmite solicitările primite de la operatorii economici la unităţile de învăţământ nominalizate în solicitările operatorilor economici sau, în absenţa nominalizării de către operatorii economici a unei unităţi de învăţământ, la unităţi de învăţământ care pot cuprinde în oferta educaţională calificările solicitate. | până la 9 decembrie 2024 |
2. | Unităţile de învăţământ profesional şi tehnic înaintează la ISJ/ISMB situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerile de cifre de şcolarizare în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2025-2026, conform anexei nr. 5 la ordin, împreună cu contractele-cadru încheiate. NOTĂ: În conformitate cu art. 8 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare, unităţile de învăţământ au obligaţia să anexeze la propunerea privind planul de şcolarizare contracte-cadru încheiate cu operatori economici/instituţii publice, cu respectarea modelului contractului-cadru stabilit prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare. | până la 16 decembrie 2024 |
3. | ISJ/ISMB centralizează situaţiile transmise de unităţile de învăţământ şi analizează gradul de satisfacere a solicitărilor. ISJ/ISMB identifică împreună cu unităţile de învăţământ soluţii pentru asigurarea unui grad de satisfacere cât mai înalt a solicitărilor operatorilor economici. ISJ/ISMB transmite la CNDIPT situaţia cu locurile propuse în învăţământul profesional, ca răspuns la solicitările operatorilor economici, conform anexei nr. 4 la ordin (fără avizări, în această fază). NOTĂ: ISJ/ISMB completează anexa nr. 4 la ordin cu toate solicitările operatorilor economici, indiferent dacă pentru acestea sunt sau nu sunt alocate locuri în situaţia cu locurile propuse. Anexa nr. 4 la ordin va conţine în rubrica "Observaţii" argumente obiective, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici. | până la 20 decembrie 2024 |
4. | CNDIPT analizează gradul de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere a acestora la nivel judeţean şi formulează propuneri pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, pe care le transmite la ISJ/ISMB. | până la 8 ianuarie 2025 |
5. | ISJ/ISMB definitivează situaţia cu locurile propuse în învăţământul profesional de stat, în urma propunerilor formulate de CNDIPT, conform anexei nr. 4 la ordin (fără avizări, în această fază). NOTĂ: În situaţia nesoluţionării propunerilor CNDIPT pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, ISJ/ISMB va furniza în rubrica "Observaţii" a anexei nr. 4 la ordin argumentele pentru care acestea nu au fost soluţionate. | până la 15 ianuarie 2025 |
ETAPA 3 Analiza şi avizarea propunerilor de locuri în proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul profesional şi tehnic | ||
1. | ISJ/ISMB organizează şedinţa Comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), pentru analiza şi avizarea proiectului cifrei de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi tehnic: învăţământ profesional de stat, învăţământ preuniversitar dual, stagii de pregătire practică, învăţământ liceal filiera tehnologică şi învăţământ postliceal. La şedinţa CLDPS participă reprezentanţii CNDIPT, ai operatorilor economici care au solicitat şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual, ai unităţilor administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat şcolarizarea în învăţământul preuniversitar dual de către operatorii economici şi directorii unităţilor de învăţământ propuse să şcolarizeze în învăţământul preuniversitar dual. NOTĂ: În cadrul şedinţei CLDPS se analizează şi avizează mai întâi cifrele de şcolarizare propuse pentru învăţământul preuniversitar dual şi pentru învăţământul profesional pe baza solicitărilor de şcolarizare din partea operatorilor economici, apoi cele care vizează învăţământul liceal tehnologic şi postliceal. Solicitările pentru învăţământul preuniversitar dual sunt analizate şi introduse cu prioritate în planul de şcolarizare pentru satisfacerea integrală a acestora, cu excepţia situaţiilor care pot fi motivate obiectiv în legătură cu autorizarea unităţilor de învăţământ, capacitatea de şcolarizare în cadrul reţelei de învăţământ existente sau imposibilitatea constituirii formaţiunilor de studiu în limitele efectivelor de elevi stabilite prin reglementările în vigoare. Locurile în învăţământul preuniversitar dual primesc avizul pentru includerea în proiectul planului de şcolarizare sub rezerva încheierii până la data prevăzută în prezentul calendar a contractelor de parteneriat între unităţile de învăţământ, operatorii economici şi unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învăţământ. Aceeaşi condiţionare se aplică şi în ceea ce priveşte existenţa contractelor-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul profesional, încheiate conform Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare. | 16-23 ianuarie 2025 |
2. | ISJ/ISMB transmite la unităţile de învăţământ şi la unităţile administrativ-teritoriale pe raza cărora se află unităţile de învăţământ respective proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual, avizat de CLDPS şi CNDIPT, conform modelului din anexa nr. 2 la ordin. ISJ/ISMB transmite la unităţile de învăţământ proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul profesional de stat, avizat de CLDPS şi CNDIPT, conform anexei nr. 4 la ordin. ISJ/ISMB transmite la CNDIPT proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi învăţământul profesional, conform anexelor nr. 2-4 la ordin. | 27 ianuarie 2025 |
3. | Unităţile de învăţământ care au cifră de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici şi cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învăţământ şi transmit la inspectoratul şcolar copii ale contractelor. | până la 4 februarie 2025 |
4. | ISJ/ISMB aprobă proiectul cifrei de şcolarizare în consiliul de administraţie. | până la 7 februarie 2025 |
5. | ISJ/ISMB transmite proiectul cifrei de şcolarizare la Ministerul Educaţiei şi la CNDIPT. Proiectul cifrei de şcolarizare transmis la CNDIPT va fi însoţit de copii ale contractelor de parteneriat încheiate de unităţile de învăţământ cu operatorii economici şi cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învăţământ, pentru învăţământul preuniversitar dual. Proiectul cifrei de şcolarizare cuprinde anexele nr. 2-4 la ordin, precum şi anexele la planul de şcolarizare referitoare la învăţământul liceal tehnologic, profesional, preuniversitar dual şi postliceal, conform metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari, preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2025-2026. | până la 7 februarie 2025 |
6. | CNDIPT transmite către Ministerul Educaţiei Situaţia centralizatoare a proiectului cifrei de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi învăţământul preuniversitar dual, precum şi Nota de informare privind avizarea de către CLDPS şi CNDIPT a cifrei de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi tehnic. | 14 februarie 2025 |
Avizat, CLDPS Preşedinte/Vicepreşedinte, ................................... (numele, prenumele şi semnătura) | Avizat, CNDIPT Inspector, ................................... (numele, prenumele şi semnătura) | Avizat Reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale, .............................................. (numele, prenumele şi semnătura) |
Nr. crt. | Denumirea operatorului economic | CIF/CUI | Datele de contact ale operatorului economic | Persoana de contact din partea operatorului economic | Solicitarea de şcolarizare | Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual | ||||||||
Telefon | Numele şi prenumele, funcţia | Telefon | Domeniul de bază | Calificarea profesională de nivel 3 CNC | Nr. de locuri solicitate | Nr. de locuri | Gradul de satisfacere a solicitărilor | Unitatea de învăţământ | Observaţii2) | |||||
TOTAL | ||||||||||||||
Nr. crt. | Denumirea operatorului economic | CIF/CUI | Datele de contact ale operatorului economic | Persoana de contact din partea operatorului economic | Solicitarea de şcolarizare | Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual | ||||||||
Telefon | Numele şi prenumele, funcţia | Telefon | Domeniul de bază | Calificarea profesională de nivel 4 CNC | Nr. de locuri solicitate | Nr. de locuri | Gradul de satisfacere a solicitărilor | Unitatea de învăţământ | Observaţii1) | |||||
TOTAL | ||||||||||||||
Nr. crt. | Denumirea operatorului economic | CIF/CUI | Datele de contact ale operatorului economic | Persoana de contact din partea operatorului economic | Solicitarea de şcolarizare | Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual | ||||||||
Telefon | Numele şi prenumele, funcţia | Telefon | Domeniul de bază | Calificarea profesională de nivel 4 CNC | Nr. de locuri solicitate | Nr. de locuri | Gradul de satisfacere a solicitărilor | Unitatea de învăţământ | Observaţii1) | |||||
TOTAL | ||||||||||||||
Inspector şcolar general, ............................................................ (numele, prenumele şi semnătura) | Inspector şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic, ........................................................... (numele, prenumele şi semnătura) |
Avizat, CLDPS Preşedinte/Vicepreşedinte, ........................................................... (numele, prenumele şi semnătura) | Avizat, CNDIPT Inspector, ........................................................ (numele, prenumele şi semnătura) |
Nr. crt. | Denumirea operatorului economic | CIF/CUI | Datele de contact ale operatorului economic | Persoana de contact din partea operatorului economic | Solicitarea de şcolarizare | Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual | ||||||||
Telefon | Numele şi prenumele, funcţia | Telefon | Domeniul de bază | Calificarea profesională de nivel 3 CNC | Nr. de locuri solicitate | Nr. de locuri | Gradul de satisfacere a solicitărilor | Unitatea de învăţământ | Observaţii1) | |||||
TOTAL | ||||||||||||||
Nr. crt. | Denumirea operatorului economic | CIF/CUI | Datele de contact ale operatorului economic | Persoana de contact din partea operatorului economic | Solicitarea de şcolarizare | Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual | ||||||||
Telefon | Numele şi prenumele, funcţia | Telefon | Domeniul de bază | Calificarea profesională de nivel 4 CNC | Nr. de locuri solicitate | Nr. de locuri | Gradul de satisfacere a solicitărilor | Unitatea de învăţământ | Observaţii1) | |||||
TOTAL | ||||||||||||||
Nr. crt. | Denumirea operatorului economic | CIF/CUI | Datele de contact ale operatorului economic | Persoana de contact din partea operatorului economic | Solicitarea de şcolarizare | Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual | ||||||||
Telefon | Numele şi prenumele, funcţia | Telefon | Domeniul de bază | Calificarea profesională de nivel 4 CNC | Nr. de locuri solicitate | Nr. de locuri | Gradul de satisfacere a solicitărilor | Unitatea de învăţământ | Observaţii1) | |||||
TOTAL | ||||||||||||||
Inspector şcolar general, .......................................................... (numele, prenumele şi semnătura) | Inspector şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic, ......................................................... (numele, prenumele şi semnătura) |
Avizat, CLDPS Preşedinte/Vicepreşedinte, ............................................................... (numele, prenumele şi semnătura) | Avizat, CNDIPT Inspector, ................................................... (numele, prenumele şi semnătura) | ||||||||||||||
Nr. crt. | Denumirea operatorului economic | CIF/CUI | Datele de contact ale operatorului economic | Persoana de contact din partea operatorului economic | Solicitarea de şcolarizare | Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual | |||||||||
Telefon | Numele şi prenumele, funcţia | Telefon | Domeniul de bază | Calificarea profesională de nivel 3 CNC | Nr. de locuri solicitate | Nr. de locuri | Gradul de satisfacere a solicitărilor | Unitatea de învăţământ | Observaţii1) | ||||||
TOTAL | |||||||||||||||
Inspector şcolar general, ............................................................... (numele, prenumele şi semnătura) | Inspector şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic, .......................................................... (numele, prenumele şi semnătura) |
Nr. crt. | Denumirea operatorului economic1) | CIF/CUI | Datele de contact ale operatorului economic | Persoana de contact din partea operatorului economic | Solicitarea de şcolarizare | Repartizarea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual | |||||||
Telefon | Numele şi prenumele, funcţia | Telefon | Domeniul de bază | Calificarea profesională de nivel 3 CNC | Nr. de locuri solicitate | Nr. de locuri | Gradul de satisfacere a solicitărilor | Observaţii2) | |||||
TOTAL | |||||||||||||
Calificarea profesională de nivel 3 CNC solicitată | Numărul de locuri solicitate |
Calificarea profesională de nivel 3 CNC solicitată | Vom asigura efectuarea stagiilor de practică a elevilor | |
Da/Nu1 | Observaţii2 | |
Data: ............................ | Reprezentant legal, Funcţia ................................................................... Numele şi prenumele ........................................... Semnătura (ştampila) .......................................... |
(Antet operator economic) | (Nr. de înregistrare) |
Calificarea profesională solicitată1 | Nivelul de calificare conform CNC (nivel 3/nivel 4) | Numărul de locuri solicitate | Tipul de frecvenţă2 |
Judeţul | Localitatea | Unitatea de învăţământ parteneră preferată3 |
Data: ..................... | Reprezentant legal, Funcţia ................................................................. Numele şi prenumele .......................................... Semnătura (ştampila) .......................................... |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »