Art. 39. - Ordinul 5805/2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale

M.Of. 1019

În vigoare
Versiune de la: 19 Decembrie 2016
Art. 39
(1)Orientarea şcolară şi profesională se realizează cu prioritate către educaţia incluzivă, respectiv în unităţi de învăţământ de masă, în acord cu tratatele internaţionale la care România este parte.
(2)În vederea promovării reale a educaţiei incluzive, în cadrul evaluării educaţionale se integrează şi nevoia de sprijin în acest sens pentru fiecare copil cu dizabilităţi şi/sau CES care frecventează unităţi din învăţământul de masă.
(3)Măsurile de sprijin vizează atât prevenirea şi combaterea barierelor de atitudine, cât şi a barierelor de mediu prin adaptarea rezonabilă a unităţii de învăţământ în care învaţă copilul. Măsurile de sprijin sunt prevăzute la art. 63 şi sunt incluse în planul de abilitare-reabilitare, respectiv planul de servicii individualizat.
(4)ISJ/ISMB informează directorii unităţilor de învăţământ de pe raza unităţii administrativ-teritoriale cu privire la fişele care rezultă în urma evaluării educaţionale/psihoeducaţionale în maximum 30 de zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.