Art. 33. - Ordinul 5805/2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale

M.Of. 1019

În vigoare
Versiune de la: 19 Decembrie 2016
Art. 33
(1)Evaluarea psihologică se realizează prin aplicarea unor metode şi tehnici de evaluare avizate de Colegiul Psihologilor din România şi/sau a unor instrumente validate ştiinţific şi etalonate pe populaţia românească.
(2)În cazuri excepţionale, se permite utilizarea instrumentelor neetalonate pentru dizabilităţile pentru care nu există teste etalonate.
(3)În vederea realizării evaluării psihologice, psihologul are acces la documentele medicale şi fişa de evaluare socială, pe care le pune la dispoziţie părintele/reprezentantul legal.
(4)Psihologul decide dacă este nevoie de o evaluare educaţională din partea cadrului didactic care lucrează direct cu copilul, în vederea finalizării evaluării psihologice. În acest caz, psihologul va solicita în scris fişa psihopedagogică din partea unităţii de învăţământ.