Art. 16. - Art. 16 - Ordinul 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug

M.Of. 307

În vigoare
Versiune de la: 2 Decembrie 2025
Art. 16
(1)Entităţile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line, lunar, formularul "Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" completat potrivit prevederilor de la subcapitolul 11.4, prin accesarea "Punctului Unic de Acces" de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug.
(2)După accesarea "Punctului Unic de Acces" de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug potrivit alin. (1) se selectează opţiunea "Transmitere documente electronice" şi se depune formularul "Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată.
(3)Formularul "Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:
a)validarea formală a formularului: formularul "Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare declarant şi tip formular etc.):
1.a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat "Indexul" de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare;
2.a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică entitatea publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta;
b)în cazul în care formularul "Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conţinutului formularului şi a regulilor specifice aplicabile, astfel:
1.b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că entitatea publică a depus formularul "Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" şi că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii "Vizualizare rapoarte" - "Notificări";
2.b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii "Vizualizare rapoarte" - "Notificări".
c)în cazul în care formularul "Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la înregistrarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii "Vizualizare rapoarte" - "Notificări".
(4)În situaţia în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul "Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis din nou în sistem, cu rubrica "Situaţie financiară rectificativă" bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare.
(5)Entităţile publice reiau procesul de depunere a formularului "Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" după corectarea erorilor identificate de sistem.