Art. 126. - Art. 12 6 - Ordinul 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug
M.Of. 307
În vigoare Versiune de la: 2 Decembrie 2025
Art. 126
(1)Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» se efectuează de către entităţile publice pentru fiecare sector şi sursele de finanţare aferente, astfel:
a)în rubrica "An calendaristic" se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul;
b)în rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» se înscrie luna calendaristică pentru care se întocmeşte formularul;
c)rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Situaţia activelor fixe necorporale» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Situaţia activelor fixe necorporale» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins;
d)în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul;
e)«SECŢIUNEA A - Informaţii generale»:
1.e1) în rubrica «Denumire Entitate Publica» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Situaţia activelor fixe necorporale»;
2.e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Situaţia activelor fixe necorporale»;
3.e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activităţi aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Situaţia activelor fixe necorporale» pentru fiecare sector bugetar;
4.e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opţiunea «DA» pentru cazul în care entitatea publică nu are valori pentru formularul «Situaţia activelor fixe necorporale»;
5.e5) în rubrica «Sursă finanţare» se selectează sursa de finanţare aferentă soldurilor ce urmează a fi completate. În situaţia în care datele provin din mai multe surse de finanţare, se adaugă succesiv fiecare sursă de finanţare prin selectarea butonului «Adaugă Sursă de finanţare»;
f)după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e), se selectează butonul «Adaugă Sursă de finanţare», moment în care apare forma tabelară a formularului «Situaţia activelor fixe necorporale», iar pe bara de titlu rămân afişate informaţiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică şi sector bugetar. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterge», în urma căruia combinaţia «Sector bugetar - Sursa finanţare» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni;
g)«SECŢIUNEA B - Date comunicate»:
1.g1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri nu se completează deoarece sunt câmpuri blocate (nefuncţionale) sau calculate în mod automat, conform algoritmului de calcul. În cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul. Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total;
2.g2) formularul se completează atât pentru activele fixe necorporale amortizabile, cât şi pentru cele neamortizabile, după caz;
h)după completarea de către entitatea publică a formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse:
1.h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia iau fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»;
2.h2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1).
(2)Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Situaţia activelor fixe necorporale» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», efectuând următoarele operaţiuni:
a)în ultimul formular «Situaţia activelor fixe necorporale» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML;
b)în scopul completării noului formular «Situaţia activelor fixe necorporale», entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».
Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» în situaţia în care se doreşte completarea formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug.