Art. 7. - Finanţarea AP-IE/RE din bugetul Ministerului Sănătăţii se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite secundari şi terţiari, însoţite de documentele justificative ale acestora, semnate şi parafate lizibil de coordonator, în raport cu: - Ordinul 489/2020 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici, cu infecţii emergente şi reemergente (AP-IE/RE)

M.Of. 264

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2025
Art. 7
(1)Pentru fondurile alocate la titlul 20 "Bunuri şi servicii", direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti încheie contracte pentru derularea AP-IE/RE, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, cu spitalele nominalizate în prezentul ordin aflate în subordinea autorităţilor publice locale, ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie.
(2)De la titlul 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" se finanţează cheltuielile aferente activităţilor prevăzute în AP-IE/RE desfăşurate de spitalele aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, nominalizate în prezentul ordin să deruleze AP-IE/RE.
(3)Din fondurile alocate spitalele pot finanţa activităţi specifice AP-IE/RE.
(4)Din fondurile alocate AP-IE/RE spitalele nu pot finanţa cheltuieli de natura utilităţilor şi cheltuieli de capital.
(5)Finanţarea AP-IE/RE din bugetul Ministerului Sănătăţii se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite secundari şi terţiari, însoţite de documentele justificative ale acestora, semnate şi parafate lizibil de coordonator, în raport cu:
a)gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;
b)disponibilul din cont rămas neutilizat;
c)indicatorii fizici realizaţi în perioada anterioară;
d)bugetul aprobat cu această destinaţie.
(6)Cererile de finanţare fundamentate ale ordonatorilor de credite, detaliate pe tipuri de cheltuieli, se transmit spre avizare Serviciului medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii, pe suport hârtie şi în format electronic, la adresa de e-mail smu@ms.ro, până cel târziu în data de 5 a lunii pentru care se face finanţarea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
(7)Cererea de finanţare fundamentată este însoţită de cererea detaliată pe tipuri de cheltuieli, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, precum şi de Borderoul centralizator, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.
(8)Cererile de finanţare transmise de către ordonatorii de credite după termenul prevăzut la alin. (6) nu vor fi finanţate în luna pentru care se face solicitarea. Acestea se finanţează în luna următoare celei pentru care a fost transmisă solicitarea întârziată, în baza unei noi cereri transmise în termenul prevăzut la alin. (6), cu încadrarea în limitele alocărilor bugetare.