Art. 18. - Ordinul 400/2016 privind modalităţile tehnice de prestare a serviciilor consulare şi controlul încasărilor rezultate din aceste servicii la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate
M.Of. 194
În vigoare Versiune de la: 16 Martie 2016
Art. 18
(1)La misiunile diplomatice şi oficiile consulare care efectuează toate procedurile consulare prin intermediul SIMISC şi E-Viza, evidenţa serviciilor consulare se ţine în mod integrat, într-un registru unic, în format electronic, generat de sistem.
(2)Registrul electronic al serviciilor consulare din SIMISC cuprinde evidenţa tuturor cererilor de servicii consulare preluate de consulatul la care aplicaţia SIMISC a devenit deplin operaţională.
(3)În registrul prevăzut la alin. (1), serviciilor prestate de un consulat li se atribuie în mod automat numere de înregistrare consecutive, în ordine cronologică. Numerele de înregistrare se compun dintr-un cod numeric atribuit de Centrala MAE fiecărui consulat, la care se adaugă un indicativ al anului curent şi un număr de ordine în serie consecutivă, începând cu numărul 1 în fiecare an calendaristic.
(4)În cazul prestării serviciilor consulare în regim de consulat itinerant, în cel al întreruperii conexiunii internet şi în cel al unor revizii tehnice, care impun procesarea prin modulul off-line din SIMISC a cererilor de servicii consulare, cererile respective se înregistrează cu numere dintr-o plajă de serie distinctă generată de modulul off-line din SIMISC, individualizată pentru fiecare staţie de lucru. Numerele de înregistrare se compun din codul numeric atribuit de Centrala MAE fiecărui consulat, prevăzut la alin. (3), la care se adaugă indicativul anului curent, o literă alocată fiecărei staţii de lucru, stabilită prin decizia şefului misiunii diplomatice sau al oficiului consular, şi un număr de ordine în serie consecutivă, începând cu numărul 1 în fiecare an calendaristic. Cererile preluate în sistem off-line se transferă în registrul de servicii consulare din SIMISC de către funcţionarul consular care le-a procesat, de îndată ce aplicaţia SIMISC devine funcţională şi accesibilă on-line, cu respectarea prevederilor art. 11 alin. (4) şi (5).
(5)La încheierea deplasărilor în regim de consulat itinerant sau, după caz, de îndată ce aplicaţia SIMISC devine funcţională şi accesibilă on-line, cererile de servicii consulare procesate în condiţiile alin. (4) se transferă în registrul electronic al serviciilor consulare din SIMISC, cu numerele de înregistrare atribuite iniţial.
(6)Pe baza datelor înscrise în registrul electronic al serviciilor consulare, SIMISC generează în sistem informatizat nota de depunere a încasărilor aferente serviciilor consulare prestate.
(7)În E-Viza se ţine o evidenţă separată, într-un registru electronic propriu, a vizelor eliberate de fiecare consulat. Registrul de vize din E-Viza înlocuieşte registrul de vize prevăzut la art. 16 alin. (5) şi utilizează numere de înregistrare proprii, consecutive şi în ordine cronologică, stabilite şi comunicate consulatelor de Centrala MAE.
(8)De la momentul operaţionalizării SIMISC la consulate, înregistrările în registrul de vize din E-Viza vor fi operate cu numere de înregistrare preluate automat din registrul de servicii consulare al SIMISC. Tot în mod automat, înregistrările din registrul de vize se vor transfera şi în registrul de servicii consulare din SIMISC, astfel încât SIMISC va cuprinde evidenţa integrată a tuturor serviciilor consulare prestate la nivelul fiecărui consulat.
(9)Dispoziţiile art. 16 alin. (9)-(15) se aplică în mod corespunzător.