Art. 3. - În vederea realizării evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public, managerul înaintează comisiei de evaluare dosarul, care cuprinde obligatoriu următoarele documente: - Ordinul 3626/2022 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate continua sau poate înceta înainte de termen

M.Of. 1177

În vigoare
Versiune de la: 21 Martie 2025
Art. 3
(1)Evaluarea anuală a activităţii managerului spitalului public se realizează de către comisiile de evaluare, formate din preşedinte, 4 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numite prin ordin al ministrului sănătăţii sau, după caz, prin act administrativ emis de conducătorul ministerelor sau instituţiilor cu reţea sanitară proprie.
(2)În vederea realizării evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public, managerul înaintează comisiei de evaluare dosarul, care cuprinde obligatoriu următoarele documente:
a)copia contractului de management şi a actelor adiţionale la acesta, după caz;
b)documentele care susţin punctajul acordat la fiecare indicator de performanţă, după cum urmează:
(i)statul de funcţii pe anul evaluat, aprobat conform legii;
(ii)situaţia financiară încheiată la data de 31 decembrie a anului evaluat;
(iii)formularele tip dare de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.4.A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 "Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unităţi", completate în conformitate cu statul de funcţii aprobat al unităţii, centralizatorul activităţii spitalului - cod 19.15, darea de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.2, cap. 1 "Principalii indicatori ai cunoaşterii sănătăţii, pe anul evaluat, pentru fiecare spital", câte un document semnat şi ştampilat, completat numai la pct. 10 "Infecţii interioare din spital");
c)copiile actelor de control ale tuturor organismelor abilitate, înregistrate până la data de 31 decembrie a anului evaluat;
d)raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile organizate şi desfăşurate pe parcursul anului evaluat privind: modul de îndeplinire a indicatorilor şi criteriilor de performanţă, proceduri interne de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern, măsuri întreprinse pentru eficientizarea activităţii unităţii şi creşterea calităţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de criză apărute la nivelul spitalului public etc.); managerul spitalului public răspunde pentru realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare, conform legii;
e)alte documente care pot constitui bază pentru evaluarea îndeplinirii indicatorilor de performanţă prevăzuţi în anexa nr. 1.
(3)Comisiile de evaluare menţionate la alin. (1) au următoarele atribuţii:
a)să înregistreze dosarul de evaluare depus de către managerul spitalului public numai dacă acesta conţine toate documentele prevăzute la alin. (2);
b)să verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi prin contract/act adiţional şi cei înscrişi în fişa de evaluare, precum şi dintre valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi ale celor transmişi de Centrul Naţional de Statistică şi Informatică în Sănătate Publică din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică;
c)să valideze, sub semnătură, în funcţie de calificativul obţinut în urma evaluării, propunerea de menţinere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat;
d)să transmită comisiei de contestaţii dosarele managerilor care au depus contestaţii;
e)să respingă motivat dosarele incomplete şi să comunice managerului spitalului public documentele lipsă care au determinat această situaţie;
f)să întocmească şi să valideze, sub semnătura preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de evaluare depus de fiecare manager;
g)să întocmească pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 2 şi să comunice managerului rezultatul evaluării.
(4)Comisia de contestaţii se constituie prin ordin al ministrului sănătăţii sau, după caz, prin act administrativ emis de conducătorul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie şi este formată din preşedinte, 4 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane.
(5)Comisia de contestaţii are rolul de a primi, de a soluţiona şi de a răspunde la contestaţiile depuse în cadrul evaluării activităţii managerilor spitalelor publice.
(6)Managerul spitalului public nemulţumit de rezultatul evaluării are dreptul de a depune contestaţie la comisia de contestaţii în termen de 3 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a conţinutului fişei de evaluare şi a calificativului acordat de comisia de evaluare.

(7)Comisia de contestaţii analizează şi rezolvă contestaţia în termen de 3 zile lucrătoare de la data luării în evidenţă a acesteia.