Art. 9. - În categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ: - Ordinul 3157/2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile în cadrul axei prioritare ''Asistenţă tehnică'' a Programului IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia

M.Of. 816

În vigoare
Versiune de la: 27 August 2015
Art. 9
(1)În categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ:
a)cheltuielile efectuate pentru închirierea sediului Secretariatului tehnic comun, Antenei Secretariatului tehnic comun şi Unităţii de control de prim nivel din cadrul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timişoara;
b)cheltuielile de asigurare a spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea Secretariatul tehnic comun, Antena Secretariatului tehnic comun şi Unitatea de control de prim nivel, sub condiţia ca spaţiul să se afle în proprietatea acestora sau dacă aceste costuri sunt incluse în tariful de închiriere, conform cerinţelor caietului de sarcini/cererii de ofertă de preţ şi ofertei financiare depuse de proprietar;
c)cheltuielile efectuate pentru plata utilităţilor: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, internet;
d)cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului;
e)cheltuielile efectuate pentru serviciile de întreţinere şi reparaţia echipamentelor şi autoturismelor;
f)cheltuielile de asigurare pentru echipamente, dacă acestea sunt în proprietatea beneficiarului şi nu au fost achiziţionate din fonduri nerambursabile acordate de Uniunea Europeană şi dacă asigurarea acestora contribuie la realizarea obiectivului proiectului;
g)cheltuielile cu asigurarea pentru răspundere civila auto (RCA) pentru autoturismele achiziţionate din fondurile Programului sau aflate în proprietatea beneficiarului şi utilizate pentru implementarea Programului şi cheltuielile cu asigurările pentru răspundere civilă auto obligatorie şi facultativă (CASCO) dacă autoturismele respective sunt în proprietatea beneficiarului şi nu au fost achiziţionate din fonduri nerambursabile acordate de Uniunea Europeană şi dacă acestea sunt utilizate pentru implementarea Programului. Sunt considerate eligibile doar primele de asigurare plătite în perioada de execuţie a proiectului. În cazul în care evenimentul/evenimentele pentru care bunurile sunt asigurate se produce/produc în perioada de implementare a contractului/deciziei de finanţare a proiectului, beneficiarul este obligat să utilizeze suma pe care o primeşte de la firma de asigurări în scopul proiectului;
h)cheltuielile de protocol aferente unor întâlniri de lucru necesare gestionării Programului, în valoare de maximum 1% din valoarea totală a proiectului;
i)cheltuielile cu lucrări de igienizare şi amenajare pentru sediile Secretariatului tehnic comun, Unităţii de control de prim nivel, Antenei Secretariatului tehnic comun şi Autorităţii de management;
j)cheltuielile efectuate cu publicarea anunţurilor (în presa scrisă, pe website-uri de recrutare etc.) pentru angajarea personalului de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de muncă, contract individual cu timp parţial, pe durată determinată sau nedeterminată, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă de lucru, având atribuţii în procesul de gestionare şi implementare a Programului, încadrat în cadrul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timişoara, Secretariatului tehnic comun, Antenei Secretariatului tehnic comun şi Unităţii de control de prim nivel.

(2)În înţelesul prezentului ordin, cheltuielile eligibile pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii a echipamentelor şi autoturismelor cuprind: cheltuielile cu service-ul echipamentelor, service-ul şi reviziile tehnice ale autoturismelor achiziţionate în cadrul Programului sau aflate în proprietatea beneficiarului şi utilizate pentru implementarea Programului, precum şi piesele şi consumabilele necesare pentru întreţinerea curentă a acestora.

(3)Cheltuielile generale de administraţie prevăzute la alin. (1) sunt eligibile după cum urmează:
a)sunt alocate proporţional operaţiunii/contractului de finanţare, în conformitate cu metoda de calcul pentru decontarea cheltuielilor de administraţie elaborată de către Autoritatea de management;
b)în limita a maximum 20% din valoarea totală a contractului de finanţare încheiat cu Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timişoara

c)în limită de maximum 5% din valoarea totală a deciziei globale de finanţare pentru Autoritatea de management.
(4)Metoda de calcul a pro-ratei pentru decontarea cheltuielilor generale de administraţie se va stabili de către Autoritatea de management şi va constitui anexă la contractul de finanţare.