Art. 4. - Art. 4 - Ordinul 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale

M.Of. 121 bis

În vigoare
Versiune de la: 23 Decembrie 2022
Art. 4
(1)Furnizorii publici şi privaţi de servicii sociale au obligaţia de a respecta în integralitate standardele minime de calitate atât în vederea primirii licenţei de funcţionare, cât şi ulterior acordării acesteia, pentru întreaga perioadă de funcţionare a serviciilor sociale.
(2)În vederea respectării standardelor minime de calitate, furnizorii de servicii sociale elaborează şi aprobă instrumentele şi procedurile de lucru, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
(3)Indiferent de forma de organizare a serviciilor sociale licenţiate, furnizorilor de servicii sociale publici şi privaţi le revine obligaţia monitorizării respectării standardelor minime de calitate.
(4)În activitatea de monitorizare a respectării standardelor minime de calitate, furnizorii de servicii sociale au în vedere modul de îndeplinire a indicatorilor de monitorizare aferenţi standardului minim de calitate, ţinând cont de următoarele criterii: eficienţă, satisfacţia beneficiarului, impactul social şi riscul de discriminare.
(5)Registrele de evidenţă menţionate în standardele de calitate din anexele nr. 1-9 pot fi întocmite şi consultate în format fizic sau electronic.