Art. 1. - Ordinul 250/2020 privind organizarea şi funcţionarea structurii de management al calităţii serviciilor de sănătate în cadrul unităţilor sanitare cu paturi şi serviciilor de ambulanţă, în procesul de implementare a sistemului de management al calităţii serviciilor de sănătate şi siguranţei pacientului

M.Of. 692

În vigoare
Versiune de la: 3 August 2020
Art. 1
În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a)structura de management al calităţii serviciilor de sănătate - structura aprobată în cadrul unităţilor sanitare cu paturi şi serviciilor de ambulanţă, cu personal propriu special pregătit, destinată implementării sistemului de management al calităţii serviciilor de sănătate şi siguranţei pacientului şi realizării activităţilor principale prevăzute la art. 5;
b)termenul "calitate" şi expresiile "standarde ANMCS" şi "sistem de management al calităţii serviciilor de sănătate şi siguranţei pacientului" se definesc conform prevederilor art. 2 lit. d1)-d3) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;
c)documentele calităţii - totalitatea documentelor şi a înregistrărilor pe baza cărora se organizează şi funcţionează sistemul de management al calităţii serviciilor de sănătate şi siguranţei pacientului la nivelul unităţii sanitare;
d)ANMCS - Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate;
e)personal propriu special pregătit - personalul specializat în domeniul managementului calităţii serviciilor de sănătate care a absolvit un curs de management al calităţii în sănătate recunoscut de către ANMCS şi care ocupă, conform prevederilor legale în vigoare, în cadrul structurii de management al calităţii serviciilor de sănătate un post cu normă întreagă de 8 ore pe zi/40 de ore pe săptămână sau cu fracţiune de normă potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
f)eveniment advers asociat asistenţei medicale - eveniment considerat că poate fi prevenit, care reprezintă afectarea neintenţionată şi nedorită a sănătăţii, rănirea, îmbolnăvirea, dizabilitatea temporară sau permanentă sau chiar moartea pacientului, asociată asistenţei medicale, care se comunică ANMCS fără caracter acuzator, în scopul prevenirii erorilor în situaţii similare;
g)audit clinic - o metodă de îmbunătăţire a calităţii asistenţei medicale şi a rezultatelor acesteia prin revizuirea sistematică a practicilor curente în comparaţie cu un sistem de referinţă acceptat.