Art. 6. - Elementele componente ale unei evaluări de impact asupra siguranţei rutiere sunt: - Ordinul 2260/2022 privind modificarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 358/2012 pentru aprobarea Liniilor directoare cu privire la măsurile de îmbunătăţire a siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, în vederea aplicării Directivei 2008/96/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind gestionarea siguranţei infrastructurii rutiere

M.Of. 1148

În vigoare
Versiune de la: 29 Noiembrie 2022
Art. 6
(1)Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere este parte integrantă a studiului de prefezabilitate al unui proiect de infrastructură rutieră care se construieşte sau se modifică substanţial, se realizează potrivit anexei nr. 1 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se concretizează într-un raport de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere.
(2)Elementele componente ale unei evaluări de impact asupra siguranţei rutiere sunt:
a)definirea problemei;
b)situaţia actuală şi situaţia în eventualitatea neiniţierii vreunei acţiuni;
c)obiectivele specifice siguranţei rutiere;
d)analiza impactului alternativelor propuse asupra siguranţei rutiere;
e)compararea alternativelor propuse, inclusiv analiza raportului costuri-beneficii;
f)prezentarea tuturor soluţiilor posibile.
(3)Elementele care trebuie avute în vedere la efectuarea evaluării de impact sunt:
a)accidente soldate cu decese şi/sau răniri grave; obiectivele de reducere a numărului de accidente în comparaţie cu scenariul care prevede eventualitatea neiniţierii vreunei acţiuni;
b)alegerea traseelor şi studii origine-destinaţie ale utilizatorilor pentru noile trasee;
c)efecte posibile asupra reţelelor rutiere existente cum ar fi accesuri, intersecţii, treceri la nivel şi altele asemenea;
d)utilizatorii drumurilor, inclusiv utilizatorii vulnerabili cum ar fi pietoni, biciclişti, motociclişti şi alţii asemenea;
e)trafic, de exemplu, volumul traficului, clasificarea traficului în funcţie de tip, inclusiv fluxurile estimate pentru pietoni şi biciclişti, determinate de caracteristicile utilizării terenurilor adiacente;
f)condiţii climatice şi sezoniere;
g)prezenţa unui număr suficient de zone de parcări sigure;
h)activitatea seismică.
(4)În vederea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, între ARR, pe de o parte, şi investitor, pe de altă parte, se încheie un contract de prestări de servicii în conformitate cu contractul-cadru, stabilit potrivit legii.
(5)ARR desemnează un auditor sau mai mulţi auditori de siguranţă rutieră, în funcţie de complexitatea lucrării.
(6)Între ARR, pe de o parte, şi auditorul/auditorii de siguranţă rutieră desemnat/desemnaţi, pe de altă parte, se încheie un contract de prestări de servicii în conformitate cu contractul-cadru, stabilit potrivit legii.
(7)Investitorul are obligaţia de a pune la dispoziţia ARR documentaţia privind proiectul de infrastructură rutieră sau a drumului public supus evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, în termenul prevăzut de lege.
(8)Auditorul sau auditorii de siguranţă rutieră cu care s-a încheiat contractul de prestări de servicii realizează evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere, care se concretizează printr-un raport.
(9)Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere trebuie să indice considerentele în materie de siguranţă rutieră care contribuie la alegerea soluţiei propuse şi să furnizeze toate informaţiile relevante necesare realizării unei analize cost-beneficii a diverselor opţiuni evaluate.
(10)Raportul rezultat în urma evaluării de impact asupra siguranţei rutiere conţine un set de măsuri de remediere.
(11)Investitorul are obligaţia de a întreprinde demersurile necesare pentru a asigura ducerea la îndeplinire a măsurilor de remediere conţinute în raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere imediat după rămânerea definitivă a concluziilor raportului sau, după caz, poate contesta la Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor prevederile unora sau ale tuturor măsurilor de remediere, transmiţând în acest sens obiecţii în scris, în termen de 15 zile lucrătoare de la data primirii raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere.