Art. 2. - Prezentele linii directoare vizează sporirea gradului de siguranţă rutieră, reducerea pierderilor umane, materiale şi financiare cauzate de accidentele rutiere şi se aplică reţelei rutiere naţionale aflate în faza de proiectare, de construcţie şi de exploatare, compusă din: - Ordinul 2260/2022 privind modificarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 358/2012 pentru aprobarea Liniilor directoare cu privire la măsurile de îmbunătăţire a siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, în vederea aplicării Directivei 2008/96/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind gestionarea siguranţei infrastructurii rutiere

M.Of. 1148

În vigoare
Versiune de la: 29 Noiembrie 2022
Art. 2
(1)Prezentele linii directoare vizează sporirea gradului de siguranţă rutieră, reducerea pierderilor umane, materiale şi financiare cauzate de accidentele rutiere şi se aplică reţelei rutiere naţionale aflate în faza de proiectare, de construcţie şi de exploatare, compusă din:
a)autostrăzi;
b)drumuri expres;
c)drumuri internaţionale "E";
d)drumuri naţionale principale;
e)drumuri naţionale secundare;
f)drumuri judeţene;
g)străzi de categoria I şi a II-a.
(2)Prezentele linii directoare nu se aplică tunelurilor rutiere reglementate de Legea nr. 277/2007 privind cerinţele minime de siguranţă pentru tunelurile situate pe secţiunile naţionale ale Reţelei rutiere transeuropene.
(3)Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., denumită în continuare ARR, este singura instituţie competentă să realizeze evaluarea siguranţei reţelei rutiere, să efectueze inspecţia de siguranţă rutieră specifică şi să gestioneze efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, a auditului de siguranţă rutieră, a inspecţiei de siguranţă rutieră periodică, precum şi desfăşurarea activităţilor de formare, atestare şi perfecţionare profesională a auditorilor de siguranţă rutieră.