Ordinul 2034/2016 privind aprobarea Procedurii de organizare, actualizare şi utilizare a Registrului unic de evidenţă a întreprinderilor sociale

M.Of. 895

În vigoare
Versiune de la: 14 Noiembrie 2022
Ordinul 2034/2016 privind aprobarea Procedurii de organizare, actualizare şi utilizare a Registrului unic de evidenţă a întreprinderilor sociale
Dată act: 13-oct-2016
Emitent: Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice
Având în vedere prevederile art. 28 din Legea nr. 219/2015 privind economia socială,
În temeiul art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice emite următorul ordin:
Art. 1
Se aprobă Procedura de organizare, actualizare şi utilizare a Registrului unic de evidenţă a întreprinderilor sociale, prezentată în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,

Iolanda Mihaela Stăniloiu,

secretar de stat

ANEXA nr. 1:PROCEDURĂ de organizare, actualizare şi utilizare a Registrului unic de evidenţă a întreprinderilor sociale
Prezenta procedură de organizare, actualizare şi utilizare a Registrului unic de evidenţă a întreprinderilor sociale şi de efectuare a înregistrărilor, denumită în continuare Procedură, reglementează punerea în aplicare a prevederilor art. 27 şi 28 din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.
1.Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale, înfiinţat în vederea asigurării informaţiilor necesare cu privire la situaţia şi evoluţia domeniului economiei sociale la nivel naţional, denumit în continuare Registru, se administrează de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, prin Compartimentul economie socială.
2.Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale este organizat în format tabelar de tip excel, urmând să se dezvolte o aplicaţie informatică corespunzătoare.
3.Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale este organizat conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta procedură şi cuprinde următoarele secţiuni:
a)Secţiunea 0. Judeţ sau Structură teritorială;
b)Secţiunea A. Date de identificare persoană juridică de drept privat;
c)Secţiunea B. Atestat de întreprindere socială;
d)Secţiunea C. Marca socială;
e)Secţiunea D. Date tehnice şi financiare;
f)Secţiunea E. Abateri/Sancţiuni.
4.Funcţionarii publici din cadrul compartimentelor de economie socială de la nivelul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv de la nivelul Agenţiei Municipale pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti, denumite în continuare agenţia de ocupare, au obligaţia de a completa Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale cu date despre întreprinderile sociale şi întreprinderile sociale de inserţie atestate, respectiv certificate, după caz, conform prevederilor Legii nr. 219/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2016, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare norme.
5.Întreprinderile sociale se evidenţiază în registru după eliberarea atestatului de întreprindere socială, denumit în continuare atestat, prin completarea informaţiilor prevăzute la secţiunile A "Date de identificare persoană juridică de drept privat" şi B "Atestat de întreprindere socială".
6.Prin persoană juridică de drept privat se înţelege întreprinderea socială atestată sau/şi certificată, după caz, care face obiectul înscrierii în Registru.
7.Actualizarea Registrului unic de evidenţă a întreprinderilor sociale se face ori de câte ori intervine o modificare în situaţia întreprinderii sociale/întreprinderii sociale de inserţie în secţiunile A "Date de identificare persoană juridică de drept privat", B "Atestat de întreprindere socială" şi, după caz, secţiunea C "Marca socială".
8.În cazul în care întreprinderea socială solicită acordarea mărcii sociale, denumită în continuare marcă, şi i se eliberează certificatul de întreprindere socială de inserţie, se actualizează Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale cu informaţiile prevăzute la secţiunea C "Marca socială" şi secţiunea D "Date tehnice şi financiare" la rubricile privind: nr. total de angajaţi/membri, nr. total de angajaţi/membri din grupul vulnerabil, procent timp de lucru angajaţi/membri din grupul vulnerabil din total timp de lucru angajaţi/membri, nr. total de voluntari, formele de sprijin de care beneficiază întreprinderea socială/întreprinderea socială de inserţie.
9.Datele privind numărul total de angajaţi/membri, numărul total de angajaţi/membri din grupul vulnerabil, procent timp de lucru angajaţi/membri din grupul vulnerabil din total timp de lucru angajaţi/membri, formele de sprijin de care beneficiază întreprinderea socială/întreprinderea socială de inserţie se actualizează odată cu depunerea raportului anual în termenul prevăzut de lege şi norme sau ori de câte ori intervine vreo modificare, conform documentelor prezentate de întreprinderea socială/întreprinderea socială de inserţie.
10.Informaţiile privind numărul total de angajaţi/membri din secţiunea D "Date tehnice şi financiare" se vor obţine prin însumarea tuturor persoanelor menţionate în anexa nr. 7 la norme, care se depune odată cu cererea pentru obţinerea mărcii sociale şi se completează în Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale odată cu eliberarea certificatului de întreprindere socială de inserţie.
11.Informaţiile privind numărul total de angajaţi din grupurile vulnerabile din secţiunea D se vor obţine prin însumarea persoanelor din grupurile vulnerabile completate în anexa nr. 7 la norme, care se depune odată cu cererea pentru obţinerea mărcii sociale şi corelarea cu datele din contractele şi documentele prin care se atestă apartenenţa la grupul vulnerabil.
12.Procentul reprezentând timp de lucru angajaţi vulnerabili din total timp de lucru angajaţi din secţiunea D se completează o singură dată, cu prilejul verificării îndeplinirii criteriilor de acordare a certificatului de întreprindere socială de inserţie, prin raportarea numărului total de ore lucrate aferent persoanelor aparţinând grupului vulnerabil şi numărul total de ore lucrate aferent tuturor angajaţilor, înmulţit cu 100. Calculul se va realiza pe baza datelor prezentate în anexa nr. 7 la norme de către persoana juridică de drept privat corelat cu informaţiile din contractele de muncă prezentate.
13.Raportul dintre nivelurile de salarizare din secţiunea D "Date tehnice şi financiare" se completează după eliberarea certificatului, prin identificarea celui mai mic şi a celui mai mare salariu din anexa nr. 7 la norme, depusă de persoana juridică de drept privat/întreprinderea socială, şi raportarea celor două niveluri de salarizare.
14.Informaţiile de la pct. 10-13 se completează în Registru după eliberarea certificatului de întreprindere socială de inserţie, fiind verificată îndeplinirea criteriilor prevăzute de lege, şi se actualizează anual, pe baza rapoartelor anuale depuse de întreprinderea socială de inserţie.
15.Înregistrarea formelor de sprijin prevăzute de cadrul legal se înscrie doar în baza dovezilor acordării formelor de sprijin care se prezintă la agenţiile de ocupare odată cu depunerea raportului anual de activitate sau la anunţul voluntar de către întreprinderile sociale/întreprinderile sociale de inserţie.
16.Informaţiile referitoare la abateri şi sancţiuni prevăzute în secţiunea E se completează pe baza datelor din procesele-verbale întocmite de către organele de control prevăzute la art. 22 din norme şi transmise compartimentelor pentru economie socială din cadrul agenţiilor judeţene şi agenţiei municipiului Bucureşti.
17.În vederea actualizării Registrului unic de evidenţă a întreprinderilor sociale cu informaţii privind abaterile constatate şi sancţiunile aplicate, organele de control ale Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi ale Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, menţionate la art. 22 din norme, transmit copiile proceselor-verbale de control, în termen de 10 zile lucrătoare de la întocmirea acestora, compartimentelor pentru economie socială din cadrul agenţiilor de ocupare.
18.Pentru înscrierea în Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale, documentele prevăzute în prezenta procedură vor fi scanate şi stocate într-o bază de date electronică gestionată de compartimentul pentru economie socială din cadrul agenţiei de ocupare.
19.Documentele care vor fi înscrise sau care stau la baza înregistrărilor în Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale şi vor fi stocate în baza de date electronică prevăzută la pct. 18 vor fi în format PDF, iar denumirea va fi în funcţie de document:
a)pentru extrasul raportului social anual: RS_cod judeţ_denumire persoană juridică;
b)pentru extrasul situaţiilor financiare anuale: SF_cod judeţ_denumire persoană juridică;
c)pentru procesele-verbale de control: PVC_cod judeţ_denumire persoană juridică;
d)pentru documente care atestă apartenenţa la grupul vulnerabil: DGV_cod judeţ nume/prenume/persoană;
e)pentru documentele care atestă o formă de sprijin: FS_cod judeţ_denumire persoană juridică.
20.Prin denumire persoană juridică de la pct. 19 se înţelege denumirea întreprinderii sociale/întreprinderii sociale de inserţie.
21.În cazul în care denumirea persoanei juridice conţine un număr foarte mare de caractere, care nu permite salvarea fişierului PDF pentru documentele prevăzute la pct. 16 şi 19, în locul denumirii se poate utiliza CUI-ul persoanei juridice, astfel:
a)pentru extrasul raportului social anual: RS_cod judeţ_CUI persoană juridică;
b)pentru extrasul situaţiilor financiare anuale: SF_cod judeţ_CUI persoană juridică;
c)pentru procesele-verbale de control: PVC_cod judeţ_CUI persoană juridică;
d)pentru situaţii financiare anuale: SF_cod judeţ_CUI persoană juridică;
e)pentru documentele care atestă o formă de sprijin: FS_cod judeţ_CUI persoană juridică.
22.În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la pct. 2 din prezenta procedură, agenţiile de ocupare vor transmite lunar Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale actualizat, până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna anterioară, în format editabil/tabelar, la compartimentul pentru economie socială din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
23.În vederea aplicării dispoziţiilor art. 23 şi 26 din Legea nr. 219/2015, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă transmite trimestrial/anual date şi informaţii din Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Compartimentul economie socială.
24.Registrul se va utiliza pentru a întocmi rapoarte privind situaţia şi evoluţia domeniului de economie socială de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă la nivel naţional şi de către agenţiile judeţene, respectiv agenţia municipiului Bucureşti, la nivel teritorial.
25.Registrul se va publica, în extras, lunar, pe pagina web a Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, până la data de 15 a fiecărei luni.
26.Extrasul Registrului va conţine informaţiile prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta procedură.

ANEXA nr. 11:REGISTRUL UNIC de evidenţă a întreprinderilor sociale
(- ANEXA nr. 1 la procedură)

CUPRINS REGISTRU

Secţiunea 0

Judeţ sau structură teritorială

Număr curent

Secţiunea A. Date de identificare persoană juridică de drept privat

Denumirea persoanei juridice

CUI/CIF

Data înfiinţării

Domeniul principal de activitate economică - cod CAEN

Domeniul de activitate fără cod CAEN

Categorie întreprindere socială

Date privind sediul şi date de contact

Localitate

Judeţ (sector)

Strada

Număr

Telefon

E-mail

Website

Nume şi prenume administrator sau reprezentant legal

Secţiunea B. Atestat de întreprindere socială

Număr şi dată cerere atestat

Număr şi dată notă de constatare

Număr şi dată decizie

Serie atestat

Număr atestat

Dată atestat

Dată eliberare atestat

Dată expirare atestat

Perioadă valabilitate atestat conform prelungirii

Număr şi dată cerere prelungire atestat

Număr şi dată notă de constatare

Număr şi dată decizie

Dată obţinere atestat nou (dacă este cazul)

Motiv obţinere atestat nou

Serie atestat

Număr atestat

Dată suspendare atestat

Motiv suspendare atestat

Dată anulare suspendare în caz de contestaţie

Motiv anulare suspendare în caz de contestaţie

Dată retragere atestat

Motiv retragere atestat

Dată anulare retragere în caz de contestaţie

Motiv anulare retragere în caz de contestaţie

Dată renunţare la atestat

Status atestat

Secţiunea C. Marca socială

Număr şi dată cerere marcă

Număr şi dată notă de constatare

Număr şi dată decizie

Motiv respingere acordare marcă

Serie certificat

Număr certificat

Dată eliberare certificat

Dată expirare certificat

Număr şi dată cerere pentru o marcă nouă

Număr şi dată notă de constatare

Număr şi dată decizie

Dată obţinere marcă nouă (dacă este cazul)

Motiv obţinere marcă nouă

Serie certificat

Număr certificat

Dată eliberare certificat

Dată suspendare marcă

Motiv suspendare marcă

Număr şi dată decizie de suspendare marcă

Dată anulare suspendare în caz de contestaţie

Motiv anulare suspendare în caz de contestaţie

Dată încetare suspendare

Număr şi dată decizie încetare suspendare

Dată retragere marcă

Motiv retragere marcă

Dată anulare retragere în caz de contestaţie

Motiv anulare retragere în caz de contestaţie

Data renunţării la marcă

Dată anulare marcă

Motiv anulare marcă

Dată încetare anulare marcă în caz de contestaţie

Motiv încetare anulare marcă în caz de contestaţie

Status certificat

Secţiunea D. Date tehnice şi financiare

Număr total angajaţi la finele anului

Număr total membri la finele anului

Număr total angajaţi/membri

Număr total angajaţi/membri din grupul vulnerabil

Procent timp de lucru angajaţi/membri din grupul vulnerabil din total timp de lucru angajaţi/membri

Raportul între nivelurile de salarizare

Număr total voluntari la finele anului

Categorii de grupuri vulnerabile angajate

Forme de sprijin de care beneficiază angajatorul

Date cu privire la activitatea persoanei juridice

Venituri totale în anul fiscal anterior din activităţi economice (lei)

Pierderi/Deficit înregistrat(e) în anul fiscal anterior (lei)

Profit/Excedent înregistrat în anul fiscal anterior (lei)

Extras raport social anual

anul 1

anul 2

anul 3

anul 4

anul 5

anul 6

anul n

Situaţii financiare anuale

anul 1

anul 2

anul 3

anul 4

anul 5

anul 6

anul n

Secţiunea E. Abateri/Sancţiuni

Abateri conform art. 29 din Legea nr. 219/2015

Organul de control care a constatat abaterea

Numărul documentului (proces-verbal/notă) de control

Sancţiuni aplicate întreprinderii sociale

Valoare sancţiune/amendă (lei)

ANEXA nr. 12:Registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale
(- ANEXA nr. 2 la procedură)
- extras -

CUPRINS REGISTRU

Secţiunea 0

Judeţ sau structură teritorială

Număr curent

Secţiunea A. Date de identificare persoană juridică de drept privat

Denumirea persoanei juridice

CUI/CIF

Data înfiinţării

Domeniul principal de activitate economică - cod CAEN

Domeniul de activitate fără cod CAEN

Categorie întreprindere socială

Date privind sediul şi date de contact

Localitate

Judeţ (sector)

Strada

Număr

Telefon

E-mail

Website

Secţiunea B. Atestat de întreprindere socială

Serie atestat

Număr atestat

Dată atestat

Data eliberării atestatului

Data expirării atestatului

Data valabilităţii atestatului conform prelungirii

Data obţinerii unui nou atestat (dacă este cazul)

Motiv obţinere atestat nou

Serie atestat

Număr atestat

Dată atestat

Dată suspendare atestat

Dată retragere atestat

Status atestat

Secţiunea C. Marca socială

Serie certificat

Număr certificat

Data eliberării certificatului

Dată expirare certificat

Număr şi dată cerere pentru o nouă marcă

Dată obţinere a unei mărci noi (dacă este cazul)

Motiv obţinere marcă nouă

Serie certificat nou

Număr certificat nou

Dată certificat nou

Dată suspendare marcă

Dată retragere marcă/certificat

Dată anulare marcă

Status certificat/marcă

Secţiunea D. Date tehnice şi financiare

Nr. total angajaţi la finele anului

Nr. total membri la finele anului

Nr. total voluntari la finele anului

Nr. total angajaţi/membri

Nr. total angajaţi/membri din grupul vulnerabil

Procent timp de lucru angajaţi/membri din grupul vulnerabil din total timp de lucru angajaţi/membri

Raportul între nivelurile de salarizare

Categorii de grupuri vulnerabile angajate

Forme de sprijin de care beneficiază angajatorul

Date cu privire la activitatea persoanei juridice

Venituri totale în anul fiscal anterior (lei)

Pierderi/Deficit înregistrat(e) în anul fiscal anterior (lei)

Profit/Excedent înregistrat în anul fiscal anterior (lei)

Secţiunea E. Abateri/Sancţiuni

Abateri conform art. 29 din Legea nr. 219/2015

Organul de control care a constatat abaterea

Sancţiuni aplicate întreprinderii sociale

Valoare sancţiune/amendă (lei)

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 895 din data de 8 noiembrie 2016