Art. 8. - Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de audiolog sunt următoarele: - Ordinul 1522/2024 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, autorizarea, dotarea, funcţionarea şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum şi pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical

M.Of. 261

În vigoare
Versiune de la: 27 Martie 2024
Art. 8
(1)Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de audiolog sunt următoarele:
a)cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
b)document de studii superioare specifice de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licenţă/master) în domeniile:
(i)specializarea de audiologie şi protezare auditivă - în cadrul universităţilor de medicină (facultatea de medicină sau facultatea de bioinginerie) - 3 ani;
(ii)colegiul de audiologie şi protezare auditivă - în cadrul universităţilor de medicină - 3 ani;
c)cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
d)certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
e)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
f)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
(2)Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de tehnician protezare auditivă şi tehnician acustician-audioprotezist sunt următoarele:
a)cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
b)copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:
(i)diplomă/certificat de absolvire sau adeverinţă de absolvire a studiilor, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor, eliberate de o instituţie de învăţământ mediu/postliceal acreditată care atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă şi tehnician acustician-audioprotezist/inginerie medicală, precum şi alte specialităţi cu studii de licenţă în protezare auditivă. În cazul studiilor medii este obligatorie diploma de bacalaureat;
sau
(ii)certificat de calificare profesională cu durată de minimum 2.200 de ore/nivel de calificare 5 sau 6, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
sau
(iii)certificat de perfecţionare/specializare de minimum 720 de ore/nivel de calificare 3, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 7 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;
c)cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
d)certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
e)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
f)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
(3)Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de terapeut vocal sunt următoarele:
a)cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
b)copii ale documentelor de studii superioare de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licenţă), emise de:
(i)facultatea de psihopedagogie specială;
(ii)facultatea de medicină generală;
(iii)facultatea de muzică - secţia pedagogie muzicală, canto;
c)cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
d)certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
e)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
f)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
(4)Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1)-(3) lit. b), e) şi f) se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către persoana din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti responsabilă cu evaluarea documentaţiei.