Art. 1. - În sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au următorul înţeles: - Ordinul 1474/2021 privind constituirea şi funcţionarea grupurilor tehnice de experţi responsabili cu elaborarea punctelor de vedere tehnice asupra documentelor aflate în dezbatere la nivel european şi asigurarea reprezentării la reuniunile structurilor de lucru ale instituţiilor Uniunii Europene
M.Of. 779
În vigoare Versiune de la: 30 August 2024
Art. 1
(2)Mandatul se completează conform anexei nr. 5 şi trebuie să conţină următoarele elemente:
a)mandat de negociere:
1.descriere-tip de reprezentare;
2.descrierea pe scurt a temei aflate pe agenda Consiliului Uniunii Europene sau a comitetelor constituite potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 182/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 februarie 2011 de stabilire a normelor şi principiilor generale privind mecanismele de control de către statele membre al exercitării competenţelor de executare de către Comisie;
3.relevanţa pentru România;
4.impactul economic, social şi de mediu asupra României în cazul proiectelor de acte juridice ale Uniunii Europene, precum şi în cazul propunerilor de acte de punere în aplicare a unor acte juridice ale Uniunii Europene cu caracter obligatoriu;
5.obiectivele României în raport cu tema aflată pe agenda Consiliului Uniunii Europene sau a comitetelor constituite potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 182/2011;
6.propuneri de poziţionare;
7.limitele ce pot fi acceptate de România în procesul de negociere;
8.urmărirea temei (calendar, participare);
9.elemente de context;
b)mandat de reprezentare:
1.descrierea deplasării;
2.descrierea tipului de reprezentare;
3.componenţa delegaţiei;
4.mandatul pentru discuţii: descrierea pe scurt a temei/temelor aflate pe agendă; relevanţa pentru România; obiectivele României în raport cu tema aflată pe agendă; propuneri de poziţionare; eventuale riscuri.
(1)În sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au următorul înţeles:
e)mandatul de negociere - poziţie de negociere a României pentru temele aflate pe agenda Consiliului Uniunii Europene, inclusiv pentru propunerile legislative ale Comisiei Europene sau pentru cele ale unui alt stat membru al Uniunii Europene în domeniile de competenţă ale Ministerului Sănătăţii. Mandatul poate conţine, după caz, şi eventuale limite/marje/alternative care pot fi exprimate în procesul de negociere la reuniuni.
În cazul în care implicaţiile economice, sociale sau de mediu ale propunerilor legislative ale Comisiei Europene ori ale altor iniţiative europene au o importanţă majoră sau privesc mai multe domenii sectoriale, poziţia de negociere va fi adoptată sub formă de mandat general.
Poziţia Ministerului Sănătăţii pe o chestiune care necesită elaborarea unui mandat general se aprobă de ministru/prim-ministru şi urmează procedura de adoptare conform Hotărârii Guvernului nr. 34/2017 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene;
f)mandatul de reprezentare - poziţia de reprezentare a României la reuniunile structurilor de lucru ale instituţiilor Uniunii Europene;
a)DRPAERI - Direcţia relaţii cu presa, afaceri europene şi relaţii internaţionale;
*) - sintagma "Direcţia relaţii cu presa, afaceri europene şi relaţii internaţionale" se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma "Serviciul relaţii externe şi afaceri europene".
*) - sintagma "Direcţia relaţii cu presa, afaceri europene şi relaţii internaţionale" se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma "Serviciul relaţii externe şi afaceri europene".b)MAE - Ministerul Afacerilor Externe;
c)RP RO - Reprezentanţa permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană la Bruxelles;
d)SM - state membre;
e)mandatul de negociere - poziţie de negociere a României pentru temele aflate pe agenda Consiliului Uniunii Europene, inclusiv pentru propunerile legislative ale Comisiei Europene sau pentru cele ale unui alt stat membru al Uniunii Europene în domeniile de competenţă ale Ministerului Sănătăţii. Mandatul poate conţine, după caz, şi eventuale limite/marje/alternative care pot fi exprimate în procesul de negociere la reuniuni.
În cazul în care implicaţiile economice, sociale sau de mediu ale propunerilor legislative ale Comisiei Europene ori ale altor iniţiative europene au o importanţă majoră sau privesc mai multe domenii sectoriale, poziţia de negociere va fi adoptată sub formă de mandat general.
Poziţia Ministerului Sănătăţii pe o chestiune care necesită elaborarea unui mandat general se aprobă de ministru/prim-ministru şi urmează procedura de adoptare conform Hotărârii Guvernului nr. 34/2017 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene;
f)mandatul de reprezentare - poziţia de reprezentare a României la reuniunile structurilor de lucru ale instituţiilor Uniunii Europene;g)raport de deplasare - document elaborat în urma unei deplasări în interes de serviciu în vederea informării privind activităţile desfăşurate pe parcursul deplasării. Modelul raportului de deplasare este prevăzut în anexa nr. 4;
h)dosar tematic - dosar pe un domeniu specific care cuprinde: mandatele României susţinute în cadrul grupurilor de lucru/reuniunilor la nivel european, documentele europene care au stat la baza elaborării mandatului, materialele de lucru utilizate în cadrul reuniunilor şi copii ale rapoartelor de deplasare, precum şi eventualele poziţii ale altor SM transmise, în vederea continuării dezbaterilor;
i)propunere de nominalizare - referatul întocmit de către structura de specialitate/autoritatea competentă/instituţia competentă, adresat DRPAERI, prin care se propune participarea unuia sau mai multor experţi la un grup de lucru/o reuniune la nivel european sau rezoluţia directorului structurii de specialitate aplicată în scris pe agenda originală a reuniunii;
j)coordonatorul de dosar tematic - persoana desemnată care gestionează, monitorizează şi transmite mandatul.
(2)Mandatul se completează conform anexei nr. 5 şi trebuie să conţină următoarele elemente:
a)mandat de negociere:
1.descriere-tip de reprezentare;
2.descrierea pe scurt a temei aflate pe agenda Consiliului Uniunii Europene sau a comitetelor constituite potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 182/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 februarie 2011 de stabilire a normelor şi principiilor generale privind mecanismele de control de către statele membre al exercitării competenţelor de executare de către Comisie;
3.relevanţa pentru România;
4.impactul economic, social şi de mediu asupra României în cazul proiectelor de acte juridice ale Uniunii Europene, precum şi în cazul propunerilor de acte de punere în aplicare a unor acte juridice ale Uniunii Europene cu caracter obligatoriu;
5.obiectivele României în raport cu tema aflată pe agenda Consiliului Uniunii Europene sau a comitetelor constituite potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 182/2011;
6.propuneri de poziţionare;
7.limitele ce pot fi acceptate de România în procesul de negociere;
8.urmărirea temei (calendar, participare);
9.elemente de context;
b)mandat de reprezentare:
1.descrierea deplasării;
2.descrierea tipului de reprezentare;
3.componenţa delegaţiei;
4.mandatul pentru discuţii: descrierea pe scurt a temei/temelor aflate pe agendă; relevanţa pentru România; obiectivele României în raport cu tema aflată pe agendă; propuneri de poziţionare; eventuale riscuri.