Art. 19. - Pentru măsura 1, în cazul investiţiilor în infrastructura portuară, infrastructura de acces şi dragaj, costuri eligibile sunt costurile de investiţie, inclusiv costurile de planificare pentru: - Ordinul 1317/2025 pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.848/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura de transport naval aferentă Programului Transport (PT 2021-2027), prioritatea 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere

M.Of. 770

În vigoare
Versiune de la: 19 August 2025
Art. 19
(1)Pentru măsura 1, în cazul investiţiilor în infrastructura portuară, infrastructura de acces şi dragaj, costuri eligibile sunt costurile de investiţie, inclusiv costurile de planificare pentru:
a)construirea, înlocuirea sau modernizarea/dezvoltarea infrastructurii din porturile maritime şi interioare (fluvială);
b)construirea, înlocuirea sau modernizarea/dezvoltarea infrastructurii de acces în zona portuară maritimă şi interioară (fluvială);
c)activităţile de dragaj desfăşurate în cursul unui an calendaristic.
(2)În cazul investiţiilor în porturi nu sunt eligibile costurile de investiţie referitoare la activităţi care nu sunt legate de transporturi, inclusiv instalaţii de producţie industrială care funcţionează în perimetrul portului, birouri sau magazine, şi nici costurile pentru suprastructuri.
(3)Nu se acordă finanţare pentru construcţia, instalarea sau modernizarea infrastructurii de realimentare care aprovizionează navele cu combustibili fosili, cum ar fi motorina, gazele naturale, sub formă gazoasă [gaz natural comprimat (GNC)] şi sub formă lichefiată [gaz natural lichefiat (GNL) şi gaz petrolier lichefiat (GPL)].
(4)Condiţiile de eligibilitate de la alin. (1) şi (2) se cumulează cu cele specifice cuprinse în Ghidul solicitantului aferent priorităţii 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere, fără a aduce atingere reglementărilor în materie de ajutor de stat.