Art. 10. - solicitantul care a depus un proiect pentru finanţare prin Schema de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura portuară şi în infrastructura locală intermodală/multimodală, aferentă Programului operaţional Infrastructură mare (POIM 2014-2020), axa prioritară 1, obiectivul specific 1.3 - Creşterea gradului de utilizare a căilor navigabile şi a porturilor situate pe reţeaua TEN-T centrală, şi axa prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, obiectivul specific 2.4 - Creşterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale şi porturi 1 , nu poate depune acelaşi proiect pentru finanţare prin prezenta schemă. - Ordinul 1317/2025 pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.848/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura de transport naval aferentă Programului Transport (PT 2021-2027), prioritatea 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere

M.Of. 770

În vigoare
Versiune de la: 19 August 2025
Art. 10
Pentru a primi finanţare în cadrul măsurii 1 aferente schemei, beneficiarii trebuie să fie eligibili conform cap. VI şi să îndeplinească următoarele condiţii:
a)să nu fie întreprinderi în dificultate, în conformitate cu conceptul de întreprindere în dificultate prevăzut în prezenta schemă;
b)să nu facă obiectul unui ordin de recuperare emis în urma unei decizii anterioare prin care un ajutor de care au beneficiat a fost declarat ilegal şi incompatibil cu piaţa internă, cu excepţia cazului în care acest ordin a fost executat sau ajutorul a fost rambursat, inclusiv dobânzile aferente;
c)şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat şi bugetului local, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România, după caz;
d)reprezentantul legal nu a suferit condamnări definitive din cauza unei conduite profesionale îndreptate împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţă de lucru judecat);
e)nu au fost subiectul unei judecăţi de tip lucru judecat pentru fraudă, corupţie, implicarea în organizaţii criminale sau în alte activităţi ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţii Europene;
f)reprezentatul legal al solicitantului nu este subiectul unui conflict de interese, astfel cum este definit în legislaţia naţională;
g)solicitantul demonstrează capacitate de implementare (tehnică şi administrativă), conform prevederilor Ghidului solicitantului aferent priorităţii 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere;
h)solicitantul demonstrează capacitatea şi asigurarea cofinanţării proiectului, fie din resurse proprii, fie din finanţare externă, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt ajutor public;
i)solicitantul care a depus un proiect pentru finanţare prin Schema de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura portuară şi în infrastructura locală intermodală/multimodală, aferentă Programului operaţional Infrastructură mare (POIM 2014-2020), axa prioritară 1, obiectivul specific 1.3 - Creşterea gradului de utilizare a căilor navigabile şi a porturilor situate pe reţeaua TEN-T centrală, şi axa prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, obiectivul specific 2.4 - Creşterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale şi porturi1, nu poate depune acelaşi proiect pentru finanţare prin prezenta schemă.
_________
1 Aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.532/2017, cu modificările şi completările ulterioare.