Art. i. - La capitolul 2 "Tipul reviziilor şi al reparaţiilor planificate la care sunt supuse vehiculele feroviare", punctul 2.1 "Tipul reviziilor şi al reparaţiilor planificate la care sunt supuse vehiculele feroviare motoare", litera a) "Revizii planificate" se modifică şi va avea următorul cuprins: - Ordinul 1187/2018 pentru modificarea şi completarea Normativului feroviar ''Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurşi pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate'', aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 315/2011

M.Of. 690

În vigoare
Versiune de la: 8 August 2018
Art. I
Normativul feroviar "Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurşi pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate", aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 315/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 iunie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La capitolul 2 "Tipul reviziilor şi al reparaţiilor planificate la care sunt supuse vehiculele feroviare", punctul 2.1 "Tipul reviziilor şi al reparaţiilor planificate la care sunt supuse vehiculele feroviare motoare", litera a) "Revizii planificate" se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) Revizii planificate
Reviziile planificate se execută în unităţi autorizate, de exemplu: depouri sau remize (ateliere de întreţinere). Aceste revizii se execută, de regulă, fără ridicarea cutiei vehiculului de pe osii/boghiuri.
La locomotive şi rame, electrice şi diesel, aceste revizii sunt de tip RT, tip R1, tip R2, tip 2R2, tip R3, tip R1 ÷ R6 la rama automotoare DESIRO-SIEMENS şi de tip RP4, tip RP2, tip RP1 la locomotive cu abur.
La ramele electrice de metrou Bombardier tipul reviziilor este prevăzut în tabelul 3.1, poziţia D, literele a) şi b), şi anume: revizia 1 ÷ 15 la intervale de timp şi revizia 1 ÷ 16 la intervale de kilometri.
La ramele electrice de metrou tip BM3 (CAF) tipul reviziilor este prevăzut în tabelul 3.1, poziţia D, litera c), şi anume: revizia 1 pentru ciclul scurt la un interval de timp de 30 de zile, revizia 2 ÷ 5 pentru ciclul scurt la intervale de kilometri şi revizia 6 ÷ 7 pentru ciclul lung la intervale de kilometri.
Verificarea stării tehnice a ansamblurilor şi subansamblurilor se face, după caz, pe vehicul, fără demontare. În cazul în care este necesară demontarea totală sau parţială, ansamblurile şi subansamblurile reparate se verifică în ateliere cu dispozitive specializate şi pe standuri de probă."
2.La capitolul 2 punctul 2.1, litera b) "Reparaţii planificate", paragraful 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Ramele electrice de metrou tip I.V Arad sunt supuse la reparaţiile planificate tip RR, iar cele de tip Bombardier la reparaţiile planificate, denumite generic «revizii», prezentate în tabelul 3.1, literele D a) şi D b), şi anume: revizia 16 ÷ 22 la intervale de timp şi revizia 17 ÷ 23 la intervale de kilometri. Pentru ramele electrice de metrou tip BM3 (CAF) tipul reviziilor este prevăzut în tabelul 3.1 litera D c), şi anume: revizia 1 pentru ciclul scurt la un interval de timp de 30 de zile, revizia 2+5 pentru ciclul scurt la interval de kilometri şi revizia 6 ÷ 7 pentru ciclul lung la interval de kilometri."
3.La capitolul 3, tabelul 3.1 "Norme pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate la vehiculele feroviare motoare" se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1.
4.Anexa "Documente de referinţă" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.