Art. 7. - Art. 7: Semnarea corespondenţei - Ordinul 118/2021 privind redactarea şi gestionarea documentelor neclasificate, circuitul şi promovarea corespondenţei la nivelul Ministerului Afacerilor Interne
M.Of. 850
În vigoare Versiune de la: 7 Septembrie 2021
Art. 7: Semnarea corespondenţei
(1)Datele privind funcţia, gradul, numele şi prenumele persoanei care semnează se înscriu sub text, în centrul paginii.
(2)Atunci când documentele se semnează de mai multe persoane, datele privind funcţia, gradul, numele şi prenumele persoanei cu funcţia cea mai mare se scriu sub text, în partea stângă, iar ale celorlalţi semnatari, în partea dreaptă, în ordinea ierarhică a funcţiilor.
(3)Când documentele sunt emise în comun de două sau mai multe unităţi/structuri MAI, denumirile acestora se scriu separat în antet, iar, la sfârşit, se semnează de către şefii unităţilor/structurilor MAI respective, de la stânga la dreapta, conform ordinii consemnate în antet.
(4)Documentele se însuşesc de conducătorul unităţii prin semnătură, olografă sau electronică, ori prin intermediul fluxurilor electronice de documente configurate în cadrul sistemelor şi aplicaţiilor informatice de management electronic al documentelor, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(5)Pe documentele întocmite la nivelul MAI, care poartă semnătura unui înlocuitor abilitat să semneze în numele şi pentru ministrul afacerilor interne/conducătorului unităţii MAI sau în numele persoanei desemnate la conducerea unităţii, se aplică litera "p" înaintea denumirii funcţiei pentru care se semnează, cu menţionarea în clar a gradului, numelui şi prenumelui persoanei care semnează, precum şi a datei semnării.
(6)În cazul în care documentul se redactează în două exemplare, al doilea exemplar al acestuia se însuşeşte, prin semnătură, de conducătorul unităţii, de persoana care a redactat documentul, precum şi de şefii ierarhici ai acesteia, care au verificat/avizat corespondenţa.
(7)Unitatea responsabilă sau, după caz, unitatea titulară poate propune semnarea corespondenţei destinate circuitului extern de către:
a)persoana din conducerea MAI care deţine aceeaşi funcţie sau rang cu destinatarul;
b)persoana din conducerea MAI căreia i-a fost delegată competenţa în domeniul vizat de obiectul corespondenţei;
c)conducătorul unităţii responsabile sau, după caz, al unităţii titulare, în alte situaţii, dacă se apreciază oportun, raportat la conţinutul corespondenţei.