Art. 4. - Art. 4: Redactarea documentelor neclasificate - Ordinul 118/2021 privind redactarea şi gestionarea documentelor neclasificate, circuitul şi promovarea corespondenţei la nivelul Ministerului Afacerilor Interne

M.Of. 850

În vigoare
Versiune de la: 7 Septembrie 2021
Art. 4: Redactarea documentelor neclasificate
(1)Corespondenţa se redactează concis, sobru, clar şi precis, cu respectarea regulilor de ortografie şi de punctuaţie specifice limbii române.
(2)La redactarea corespondenţei se urmăresc o bună structurare a ideilor şi utilizarea corectă a paragrafelor. În cazul documentelor de mare întindere se recomandă numerotarea ideilor principale ori a elementelor relevante, pentru a facilita lecturarea şi înţelegerea fără dificultate a celor prezentate.
(3)În cazul în care în conţinutul documentelor apar prescurtări ale denumirii unor instituţii/unităţi/structuri, acestea se redactează cu majuscule.
(4)Cu ocazia întocmirii documentului se păstrează o margine fixă de minimum 2,5 cm, în partea stângă a colii de hârtie, astfel încât, după arhivarea acestuia şi constituirea unităţii arhivistice, să se asigure posibilitatea citirii integrale a textului, fără ruperea marcajului de siguranţă.