Art. 6. - Distribuirea paşapoartelor către proprietarii/deţinătorii de ecvidee se efectuează după cum urmează: - Ordinul 113/2023 309/113 pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a ecvideelor
M.Of. 852
În vigoare Versiune de la: 21 Septembrie 2023
Art. 6
(1)Emiterea paşaportului pentru ecvideu se efectuează de către ANZ/CRZ/OJZ.
(2)Distribuirea paşapoartelor către proprietarii/deţinătorii de ecvidee se efectuează după cum urmează:
a)direct proprietarului/deţinătorului ecvideului, la sediul ANZ sau OJZ;
b)prin poştă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire.
(3)Completarea paşaportului ecvideului se efectuează conform prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963, după cum urmează:
a)secţiunea I partea A şi B şi, atunci când este cazul, partea C, secţiunea II partea I, atunci când este cazul, şi partea a II-a doar la emiterea paşaportului duplicat/înlocuitor sau când există dovadă că ecvideul nu a fost tratat cu produse medicinale veterinare; în caz de emitere paşaport duplicat pentru pierdere paşaport se completează partea V, precum şi secţiunile IV, V şi X, de către autoritatea emitentă, respectiv de către ANZ/OJZ/CRZ;
b)secţiunea III în ce priveşte emiterea unei licenţe menţionate la art. 92 alin. (2) lit. (b) din Regulamentul delegat (UE) 2020/688, de către Federaţia Ecvestră Română sau autoritatea competentă în domeniul curselor responsabilă de participarea la curse;
c)secţiunea VI, de către organele de control abilitate, cu menţionarea calităţii acestora;
d)secţiunea I partea C, atunci când este cazul, părţile II, III şi IV din secţiunea II, precum şi secţiunile III în ce priveşte furnizarea unei mărci de validare menţionate la art. 92 alin. (2) lit. (a) din Regulamentul delegat (UE) 2020/688, VII, VIII şi IX, de către medicul veterinar oficial sau de liberă practică împuternicit, organizat conform legii, după caz.
(4)Marca de validare sau, în cazul cailor înregistraţi, licenţa care să ateste un statut sanitar superior al animalului, prevăzute la secţiunea III, se acordă numai ecvideelor deţinute de unităţile sau exploataţiile înregistrate/autorizate sanitar-veterinar în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, care sunt supuse acţiunilor sanitar-veterinare obligatorii prevăzute de legislaţia Uniunii Europene şi naţionale în vigoare; marca de validare sau licenţa se acordă pentru o perioadă care nu depăşeşte patru ani.
(5)Marca de validare sau licenţa se acordă la solicitarea scrisă a operatorului, în condiţiile prevăzute la art. 32 şi 33 ale Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963, pentru unul sau mai multe animale deţinute; în acest sens, operatorul pune la dispoziţie:
a)pentru obţinerea mărcii de validare - documente care atestă faptul că animalul locuieşte în mod obişnuit într-o unitate recunoscută de autoritatea competentă ca fiind o unitate cu risc mic pentru sănătate, datorită examinărilor frecvente ale stării de sănătate a animalelor, verificărilor suplimentare ale identităţii şi testelor vizând starea de sănătate şi absenţei reproducerii naturale în unitate, exceptând spaţiile dedicate şi separate;
b)pentru obţinerea licenţei - documente care atestă faptul că au fost efectuate cel puţin două examinări pe an de către un medic veterinar, inclusiv cele necesare pentru efectuarea vaccinărilor şi examinărilor periodice împotriva gripei ecvine în scop de transport în alte state membre sau ţări terţe.
(6)În cazul paşapoartelor emise anterior intrării în vigoare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963, se completează secţiunile corespunzătoare domeniului de competenţă.
(7)În cazul pierderii, furtului sau deteriorării paşaportului ecvideului, proprietarul solicită eliberarea unui paşaport duplicat/înlocuitor pentru ecvideu la ANZ/CRZ/OJZ.