Art. i. - Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins: - Ordinul 1110/2012 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 510/230/2007 pentru aprobarea Reglementărilor privind controlul tehnic în trafic al vehiculelor rutiere - RNTR 11
M.Of. 539
În vigoare Versiune de la: 2 August 2012
Art. I
Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 510/230/2007 pentru aprobarea Reglementărilor privind controlul tehnic în trafic al vehiculelor rutiere - RNTR 11, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483 din 19 iulie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ORDIN pentru aprobarea Reglementărilor privind controlul tehnic în trafic al vehiculelor - RNTR 11"
2.Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 1
(1) Se aprobă Reglementările privind controlul tehnic în trafic al vehiculelor - RNTR 11, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Reglementările prevăzute la alin. (1) se aplică la controlul tehnic în trafic al vehiculelor, cu excepţia vehiculelor utilitare."
3.Articolul 4 se abrogă.
4.După articolul 5 se introduce următoarea menţiune:
"*
Prezentul ordin transpune prevederile art. 3 alin. (2) din Directiva 2009/40/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 mai 2009 privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule şi remorcile acestora, astfel cum a fost modificată prin Directiva 2010/48/UE a Comisiei din 5 iulie 2010 de adaptare la progresul tehnic a Directivei 2009/40/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule şi remorcile acestora."
5.Titlul anexei se modifică şi va avea următorul cuprins:
"REGLEMENTĂRI privind controlul tehnic în trafic al vehiculelor - RNTR 11"
6.În anexă, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 1
Prezentele reglementări stabilesc procedura şi condiţiile tehnice care se aplică la efectuarea controlului tehnic în trafic al vehiculelor care circulă pe drumurile publice din România, cu excepţia vehiculelor utilitare."
7.În anexă, la articolul 2, literele d) şi g) se abrogă.
8.În anexă, la articolul 3, literele a) şi d) se abrogă.
9.În anexă, la articolul 3, literele e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"e) vehicul - sistemul mecanic care circulă pe drum, cu sau fără mijloace de autopropulsare, şi care se utilizează în mod normal pentru transportul de persoane şi/sau de mărfuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrări, cu excepţia vehiculelor care circulă pe şine;
f) vehicul utilitar - vehiculul destinat transportului rutier de persoane având mai mult de 9 locuri, inclusiv locul conducătorului auto (categoriile M2 şi M3), ori vehiculul destinat transportului rutier de mărfuri având masa totală maximă autorizată de peste 3,5 t (categoriile N2, N3, O3 şi O4)."
10.În anexă, articolul 4 se abrogă.
11.În anexă, articolul 5 se modifică şj va avea următorul cuprins:
"Art. 5
CTT se efectuează pentru vehiculele aflate în circulaţie pe drumurile publice din România, fără discriminări bazate pe naţionalitatea conducătorului auto sau pe statul de înmatriculare ori punere în circulaţie a vehiculului, ţinându-se cont de necesitatea reducerii la minimum a costurilor şi întârzierilor provocate conducătorilor auto şi/sau operatorilor economici."
12.În anexă, la articolul 7 alineatul (4), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) o verificare a raportului de CTT întocmit recent sau o verificare a documentelor care atestă efectuarea ITP în statul de înmatriculare sau punere în circulaţie a vehiculului şi, în particular, pentru vehiculele dintr-un stat membru al Uniunii Europene, a documentului ce atestă că vehiculul a fost supus ITP obligatorii, conform Directivei 2009/40/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 mai 2009 privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule şi remorcile acestora; şi/sau;"
13.În anexă, la articolul 7, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) Dovada eliberată într-un alt stat membru al Uniunii Europene care stabileşte că un autovehicul, precum şi remorca sau semiremorca acestuia, înmatriculate în acest stat membru, au fost admise la o ITP care respectă cel puţin prevederile Directivei 2009/40/CE, este recunoscută ca având aceeaşi valabilitate ca şi dovada de ITP eliberată în România."
14.În anexă, la articolul 7, alineatul (6) se abrogă.
15.În anexă, la articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 8
(1) Înainte de a proceda la o inspecţie privind punctele de control enumerate în raportul de CTT, inspectorul RAR ia în considerare documentele care atestă efectuarea ITP şi/sau un raport de CTT prezentat de conducătorul auto şi care a fost întocmit recent fie de RAR, fie de autoritatea competentă a unui alt stat membru al Uniunii Europene."
16.În anexă, la articolul 8, alineatul (2) se abrogă.
17.În anexă, la articolul 9, alineatele (2) şi (3) se abrogă.
18.În anexă, la articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 10
(1) Pentru fiecare CTT se întocmeşte un raport, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele reglementări."
19.În anexă, articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 11
(1) În cazul în care inspectorul RAR determină, în urma verificărilor efectuate, defecte majore sau periculoase în conformitate cu planul de operaţiuni, marchează în raportul de CTT acele puncte la care au fost constatate astfel de defecte, iar pe versoul raportului de CTT marchează codurile ce denumesc verificările la care au fost identificate defectele respective. De asemenea, inspectorul RAR menţionează în clar toate defectele identificate la rubrica privind detalierea defectelor constatate.
(2) În baza defectelor menţionate de inspectorul RAR, lucrătorul Poliţiei Rutiere aplică sancţiunile prevăzute de legislaţia în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice şi înscrie măsurile aplicate la rubrica privind rezultatul controlului din raportul de CTT.
(3) Măsurile aplicate de lucrătorul Poliţiei Rutiere în conformitate cu legislaţia privind circulaţia pe drumurile publice au în vedere defectele constatate fie în timpul verificărilor prevăzute la art. 7 alin. (4), fie în timpul inspecţiei mai complexe prevăzute la art. 10 alin. (3).
(4) În cazul în care măsurile aplicate de lucrătorul Poliţiei Rutiere includ şi imobilizarea vehiculului, ca urmare a gravităţii defectelor constatate, în cazul vehiculelor înmatriculate în România, inspectorul RAR va proceda suplimentar la anularea ITP.
(5) RAR informează deţinătorul vehiculului cu privire la anularea valabilităţii ITP a vehiculului respectiv.
(6) Raportul de CTT se reţine de inspectorul RAR, o copie a acestuia fiind înmânată lucrătorului Poliţiei Rutiere, iar o altă copie conducătorului auto."
20.În anexă, articolul 12 se abrogă.
21.În anexă, articolul 13 se modifică şl va avea următorul cuprins:
"Art. 13
(1) În cazul în care RAR a fost informat de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier de solicitarea adresată de o autoritate competentă a unui stat membru al Uniunii Europene care a constatat defecte majore şi/sau periculoase la un vehicul utilitar înmatriculat în România de a se lua măsuri împotriva contravenientului, RAR va cere deţinătorului vehiculului respectiv prezentarea la RAR într-un interval de maximum 30 de zile pentru efectuarea unei verificări tehnice la sistemele la care au fost constatate defecte majore şi/sau periculoase de către autoritatea competentă a unui stat membru al Uniunii Europene.
(2) În cazul nerespectării de către deţinătorul vehiculului a obligaţiilor prevăzute la alin. (1), RAR va proceda la anularea din oficiu a valabilităţii ITP pentru vehiculul respectiv, informând în acest sens deţinătorul vehiculului.
(3) RAR va comunica Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier măsurile luate cu privire ia vehiculul menţionat la alin. (1)."
22.În anexă, articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 14
În cazul reţinerii certificatului de înmatriculare de către lucrătorul Poliţiei Rutiere ca urmare a defectelor constatate în cadrul CTT, a lipsei ITP sau a expirării valabilităţii ITP, redobândirea certificatului de înmatriculare se realizează în baza inspecţiei tehnice efectuate de RAR, în conformitate cu legislaţia în vigoare."
23.În textul anexei, termenul "defecţiune" se înlocuieşte cu termenul "defect".
24.Anexa nr. 1 la reglementări se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
25.Anexa nr. 2 la reglementări se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
26.Anexele nr. 3 şi 4 la reglementări se abrogă.