Ordinul 1108/2020 pentru modificarea Ordinului ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 848/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevăzute la art. XV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, în cazul persoanelor care au încheiate convenţii individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei

M.Of. 576

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2020
Ordinul 1108/2020 pentru modificarea Ordinului ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 848/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevăzute la art. XV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, în cazul persoanelor care au încheiate convenţii individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei
Dată act: 30-iun-2020
Emitent: Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
Având în vedere prevederile:
- art. XV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020;
- Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 53/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind măsuri de protecţie socială determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2;
- Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;
- Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea unor acte normative;
- Hotărârii Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârii Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
în temeiul art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale,
ministrul muncii şi protecţiei sociale emite următorul ordin:
Art. I
- Anexa la Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 848/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevăzute la art. XV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, în cazul persoanelor care au încheiate convenţii individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 335 din 24 aprilie 2020, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,

Victoria Violeta Alexandru

ANEXĂ:
(- Anexa la Ordinul nr. 848/2020)

SOCIETATEA COOPERATIVĂ .................................. (felul şi denumirea)

Adresa sediului social ....................

Judeţul ...................................

CUI .......................................

Cont bancar nr. ...........................

Telefon ...................................

E-mail ....................................

Către
AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU PLĂŢI ŞI INSPECŢIE SOCIALĂ......................
CERERE
Subsemnatul, ..................................................., în calitate de administrator/reprezentant legal al .........................................., cu sediul social în localitatea ...................................., str. ....................................... nr. ........, judeţul/sectorul ............................, identificat cu CI/BI seria ........ nr. ....................., CNP ..........................................., în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, vă solicit acordarea indemnizaţiei pentru suspendarea temporară a convenţiilor individuale de muncă, pentru un număr de .................... persoane, în sumă totală de ................................. lei (brut), aferentă perioadei .......................... .
Plata se efectuează în contul societăţii cooperative nr. ................................ deschis la Banca .............................. .
Anexez:
|_| declaraţia pe propria răspundere;
|_| lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizaţie.

Data ........................

Numele şi prenumele (în clar) ...................

Administrator/Reprezentant legal

Semnătura ..................................

SOCIETATEA COOPERATIVĂ .................................. (felul şi denumirea)

Adresa sediului social ....................

Judeţul ...................................

CUI .......................................

Cont bancar nr. ...........................

Telefon ...................................

E-mail ....................................

DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul, ..................................................., în calitate de administrator/reprezentant legal al ..............................................., cu sediul social în localitatea .........................., str. ........................... nr. ..........., judeţul/sectorul ............................, identificat cu CI/BI seria .......... nr. ................., CNP ...................................., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar prin prezenta, pe propria răspundere, că activitatea a fost întreruptă ca urmare a instituirii stării de urgenţă/stării de alertă şi că datele din lista prezentată sunt corecte, iar convenţiile individuale de muncă suspendate au fost încheiate anterior instituirii stării de urgenţă.
Declar că pe perioada stării de alertă activitatea desfăşurată se menţine întreruptă şi se înscrie în domeniul/domeniile cu restricţii de activitate, prevăzute mai jos:
Tabel - anexă la declaraţia pe propria răspundere cu activităţile restricţionate conform Hotărârii Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 - pentru perioada stării de alertă

Se bifează1 căsuţa/căsuţele corespunzătoare activităţii restricţionate

Activitate restricţionată/Activităţi restricţionate

Cod CAEN/Coduri CAEN2 aferent(e) activităţii restricţionate

Perioada aplicării restricţiei

* Organizarea şi desfăşurarea de mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de întruniri în spaţii deschise cu un număr de peste 500 de persoane, precum şi a întrunirilor de natura activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise, indiferent de numărul de persoane

18.05.2020 - până în prezent

* Organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale cu participarea a peste 500 de spectatori cu locuri pe scaune

18.05.2020 - până în prezent

* Activitatea de pregătire fizică în cadrul structurilor şi bazelor sportive, competiţiile sportive organizate în aer liber sau în bazine acoperite ori aflate în aer liber, desfăşurarea de către sportivii profesionişti, legitimaţi şi/sau de performanţă a activităţilor de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, precum şi activităţile de pregătire fizică în spaţii închise pentru practicanţii sporturilor de contact

18.05.2020 - până în prezent

* Organizarea de evenimente private în spaţii închise, care se desfăşoară cu participarea a peste 8 persoane

* Organizarea de evenimente private în spaţii închise, care se desfăşoară cu participarea a peste 20 de persoane

18.05.2020-14.06.2020

15.06.2020 - până în prezent

* Organizarea de evenimente private în spaţii deschise, care se desfăşoară cu participarea a peste 50 de persoane

15.06.2020 - până în prezent

* Zborurile efectuate de operatorii economici din aviaţie spre Austria, Belgia, Confederaţia Elveţiană, Franţa, Germania, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Regatul Ţărilor de Jos, Spania, Statele Unite ale Americii şi Turcia şi din aceste ţări către România pentru toate aeroporturile din România, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea pandemiei de COVID-19, cu excepţiile prevăzute la art. 4 pct. 2 din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului 394/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare

* Zborurile efectuate de operatorii economici din aviaţie spre Belgia, Franţa, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Regatul Ţărilor de Jos, Spania, Statele Unite ale Americii şi Turcia şi din aceste ţări către România pentru toate aeroporturile din România, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020 cu excepţiile prevăzute la art. 4 pct. 3 din Hotărârea Guvernului 476/2020

18.05.2020-15.06.2020

16.06.2020 - până în prezent

* Servirea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice în spaţiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor

18.05.2020 - până în prezent

* Activitatea operatorilor economici desfăşurată în magazine individuale de peste 500 mp fiecare din incinta centrelor comerciale de peste 15.000 mp

18.05.2020 - 14.06.2020

* Activitatea de vânzare a produselor electronice şi electrocasnice, desfăşurată de operatorii economici care nu asigură livrarea acestora la domiciliul/sediul cumpărătorului

18.05.2020 - 14.06.2020

* Activitatea desfăşurată de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care nu au accesul asigurat direct din exteriorul incintei şi pentru care nu este întreruptă comunicarea cu restul complexului

18.05.2020 - 14.06.2020

* Activitatea restaurantelor, cafenelelor sau a altor asemenea localuri publice din interiorul centrelor comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici care nu funcţionează în spaţiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber

15.06.2020 - până în prezent

* Exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri şi a cinematografelor din interiorul centrelor comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici

18.05.2020 - până în prezent

* Activitatea operatorilor economici care desfăşoară activităţi în spaţii închise în următoarele domenii: jocuri de noroc, activităţi de fitness, activităţi de tratament balnear

18.05.2020 - 14.06.2020

* Activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în următoarele domenii: activităţi în piscine, locuri de joacă şi săli de jocuri

18.05.2020 - până în prezent

* Activitatea în spaţiile deschise pentru administrarea de ştranduri/piscine exterioare

1.06.2020-14.06.2020

* Organizarea şi desfăşurarea de cursuri/activităţi din unităţile de nivel antepreşcolar, preşcolar şi din toate unităţile şi instituţiile de învăţământ până la finalul anului şcolar, cu excepţia desfăşurării, începând cu data de 2 iunie 2020, a unor activităţi de pregătire, pe o perioadă de două săptămâni, pentru elevii claselor terminale (a VIII-a, a XII-a şi a XIII-a), precum şi pentru organizarea examenelor naţionale şi de cercetare a competenţelor profesionale

* Organizarea şi desfăşurarea de cursuri/activităţi din unităţile de nivel universitar, precum şi activităţile specifice fiecărei instituţii de învăţământ superior

18.05.2020 - 12.06.2020

18.05.2020 - până în prezent

________
1 Se bifează căsuţa/căsuţele corespunzătoare activităţii/activităţilor restricţionate potrivit Hotărârii Guvernului nr. 394/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 476/2020.
2 Se indică codul/codurile CAEN corespunzătoare activităţii/activităţilor restricţionate.

Data .......................

Numele şi prenumele (în clar) ...............................

Administrator/Reprezentant legal

Semnătura ..................................

LISTA PERSOANELOR care urmează să beneficieze de indemnizaţia acordată în baza art. XV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 32/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 60/2020, pe perioada suspendării temporare a convenţiilor individuale de muncă

Nr. crt.

Numele şi prenumele

CNP

Numărul şi data convenţiei individuale de muncă

Data suspendării convenţiei

Nr. de zile pentru care se solicită indemnizaţia

Cuantumul brut al indemnizaţiei (lei)

(75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările şi completările ulterioare)

1

2

...

TOTAL

............... *)

*) Total sumă ce va fi plătită de agenţia pentru plăţi şi inspecţie socială.

Data .......................

Numele şi prenumele (în clar) ........................

Administrator/Reprezentant legal

Semnătura ..................................

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 576 din data de 1 iulie 2020