Capitolul v - Evidenţe specifice - Ordinul 107/2017 privind asistenţa juridică în Ministerul Afacerilor Interne şi în unităţile, instituţiile şi structurile din subordinea acestuia
M.Of. 725
În vigoare Versiune de la: 19 Martie 2021
CAPITOLUL V:Evidenţe specifice
SECŢIUNEA 1:Evidenţa consilierilor juridici din entităţile MAI
Art. 61
a)DGJ, pentru consilierii juridici care ocupă o funcţie de consilier juridic în cadrul unităţilor aparatului central al MAI şi al altor entităţi decât cele prevăzute la lit. b) şi c);
b)structura de asistenţă juridică înfiinţată în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratului General pentru Imigrări, Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, Direcţiei Generale de Paşapoarte, Direcţiei Generale Anticorupţie, Direcţiei Generale de Protecţie Internă, Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Afacerilor Interne, Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi Academiei de Poliţie «Alexandru Ioan Cuza» pentru posturile de consilieri juridici din cadrul acestora şi al entităţilor MAI subordonate inspectoratului general/similar;
Evidenţa consilierilor juridici stagiari şi definitivi care ocupă un post de consilier juridic într-o entitate a MAI se ţine pe suport hârtie sau în format electronic de către:
a)DGJ, pentru consilierii juridici care ocupă o funcţie de consilier juridic în cadrul unităţilor aparatului central al MAI şi al altor entităţi decât cele prevăzute la lit. b) şi c);
b)structura de asistenţă juridică înfiinţată în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratului General pentru Imigrări, Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, Direcţiei Generale de Paşapoarte, Direcţiei Generale Anticorupţie, Direcţiei Generale de Protecţie Internă, Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Afacerilor Interne, Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi Academiei de Poliţie «Alexandru Ioan Cuza» pentru posturile de consilieri juridici din cadrul acestora şi al entităţilor MAI subordonate inspectoratului general/similar;c)structura de asistenţă juridică din cadrul instituţiei prefectului.
Art. 62
După ce comisia de definitivare constată promovarea examenului de definitivare în profesie, persoana este luată în evidenţă cu calitatea de consilier juridic definitiv.
Art. 63
(6)Contestaţia se depune la secretariatul entităţii MAI în care stagiarul îşi desfăşoară activitatea sau direct la secretariatul DGJ, în termen de maximum două zile lucrătoare de la comunicarea procesului-verbal consilierului juridic stagiar.
(1)Este luată în evidenţă cu calitatea de consilier juridic definitiv şi persoana care ocupă un post de consilier juridic, de execuţie sau de conducere, într-o entitate a MAI şi care:
a)a fost definitivată în profesie în cadrul unor proceduri derulate de către o asociaţie profesională sau de către o instituţie/autoritate publică, potrivit Legii nr. 514/2003, cu completările ulterioare;
b)a fost definitivată în profesie potrivit procedurilor prevăzute de Instrucţiunile ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.111/2005 privind activitatea de asistenţă juridică în Ministerul Afacerilor Interne;
c)potrivit legii, îndeplineşte condiţiile pentru a deveni consilier juridic definitiv sau avocat definitiv fără susţinerea examenului de definitivare.
(2)Competenţa constatării încadrării în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) aparţine comisiei de definitivare.
(3)În scopul prevăzut la alin. (2), entităţile MAI în cadrul cărora sunt prevăzute posturile ocupate de consilierii juridici în cauză transmit comisiei de definitivare adeverinţe sau orice alte documente relevante.
(4)Rezultatul analizei comisiei se consemnează într-un proces-verbal, care se comunică entităţii MAI solicitante.
(5)Împotriva procesului-verbal consilierul juridic stagiar poate formula contestaţie care se soluţionează de către comisia pentru definitivare.
(6)Contestaţia se depune la secretariatul entităţii MAI în care stagiarul îşi desfăşoară activitatea sau direct la secretariatul DGJ, în termen de maximum două zile lucrătoare de la comunicarea procesului-verbal consilierului juridic stagiar.Art. 64
(3)Modelul legitimaţiei este prevăzut în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.
(1)Calitatea de consilier juridic stagiar sau definitiv în entităţile MAI se atestă prin legitimaţia de consilier juridic.
(2)Legitimaţia de consilier juridic este valabilă însoţită de un act de identitate valabil şi se foloseşte exclusiv în exercitarea atribuţiilor legale ce decurg din această calitate.
(3)Modelul legitimaţiei este prevăzut în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.Art. 65
(1)Legitimaţia de consilier juridic se eliberează, după emiterea actului administrativ de numire în funcţie, de către structurile prevăzute la art. 61, pentru consilierii juridici a căror evidenţă o ţin.
(2)Legitimaţia de consilier juridic se avizează, semestrial, de conducătorul entităţii MAI din care face parte consilierul juridic.
Art. 66
(1)Persoana care nu mai ocupă funcţia de consilier juridic are obligaţia să predea legitimaţia de consilier juridic structurii de resurse umane a entităţii MAI, în termen 5 zile de la momentul la care a intervenit modificarea raporturilor de serviciu.
(2)În situaţia prevăzută la alin. (1), precum şi în cazul în care au intervenit modificări cu privire la calitatea sau numele consilierului juridic, legitimaţia se restituie emitentului, care procedează la distrugerea acesteia, activitate care se consemnează într-un proces-verbal.SECŢIUNEA 2:Evidenţa activităţii de asistenţă juridică
Art. 67
(1)Evidenţa activităţii de asistenţă juridică se ţine în registre, pe formulare sau imprimate, întocmite pe suport hârtie sau în format electronic.
(2)Evidenţele privind activitatea de asistenţă juridică se referă, de regulă, la următoarele:
a)evidenţa generală a proceselor la instanţele judecătoreşti şi la alte organe de jurisdicţie;
b)desfăşurarea proceselor la instanţele judecătoreşti şi la alte organe de jurisdicţie;
c)termenele în procese;
d)contractele avizate;
e)avizele la proiectele de acte normative;
f)avizele pentru legalitate, altele decât cele prevăzute la lit. d) şi e).
Art. 68
Nu este necesară constituirea unor evidenţe distincte dacă entitatea MAI dispune de un sistem electronic de management al documentelor/dosarelor care asigură realizarea scopului urmărit de art. 67.