Art. 55. - În cadrul procesului de organizare a examenului de definitivare în profesia de consilier juridic în cadrul entităţilor MAI, comisia pentru definitivare are următoarele atribuţii specifice: - Ordinul 107/2017 privind asistenţa juridică în Ministerul Afacerilor Interne şi în unităţile, instituţiile şi structurile din subordinea acestuia

M.Of. 725

În vigoare
Versiune de la: 19 Martie 2021
Art. 55
(1)În cadrul procesului de organizare a examenului de definitivare în profesia de consilier juridic în cadrul entităţilor MAI, comisia pentru definitivare are următoarele atribuţii specifice:
a)verifică îndeplinirea condiţiilor pentru participarea la definitivare, pe baza adeverinţei prevăzute la art. 49 alin. (1) şi, după caz, a altor documente relevante;

b)stabileşte data şi locul desfăşurării examenului de definitivare şi ia măsuri pentru informarea stagiarilor examinaţi;
c)elaborează întrebările şi grila de corectare;
d)asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea optimă a examinării, precum şi respectarea procedurilor;
e)efectuează instructajul stagiarilor examinaţi cu privire la modul general de desfăşurare a examinării, modalitatea de depunere a eventualelor contestaţii, situaţiile care atrag eliminarea din examinare, alte precizări necesare desfăşurării în bune condiţii a examinării;
f)corectează răspunsurile stagiarilor examinaţi;
g)semnează procesul-verbal care conţine concluziile examinării, întocmit de secretarul comisiei;
h)păstrează în deplină securitate documentele şi asigură confidenţialitatea datelor şi a informaţiilor referitoare la conţinutul subiectelor, al grilelor de corectare şi al lucrărilor candidaţilor;
i)comunică, după caz, unităţii din care face parte consilierul juridic examinat rezultatul examenului.
(2)Secretarul comisiei pentru definitivare îndeplineşte sarcinile dispuse de preşedintele acesteia.