Art. 73. - Documentele care atestă îndeplinirea cerinţelor specifice şi care se depun împreună cu decontul justificativ, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 15, sunt: - Ordinul 106/2024 privind modalitatea de implementare, îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, a condiţiilor şi altor cerinţe specifice, inclusiv tipurile de documente justificative pentru intervenţiile aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, începând cu anul 2024

M.Of. 241 bis

În vigoare
Versiune de la: 16 Septembrie 2025
Art. 73
(1)Documentele care atestă îndeplinirea cerinţelor specifice şi care se depun împreună cu decontul justificativ, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 15, sunt:
a)documente de intrare, în funcţie de provenienţă: copii de pe facturi de achiziţie, documente de circulaţie, certificate sanitar-veterinare, filă/file din carnetul de comercializare împreună cu copia atestatului de producător, acte de mutaţie, acte fătări, după caz;
b)documente de ieşire, după tipul abatorizării:
(i)copia documentului/documentelor de livrare către abatorul autorizat sanitar-veterinar, copia avizului de însoţire a animalelor de la exploataţia cu cod ANSVSA la abatorul autorizat sanitar-veterinar;
(ii)copia documentelor care dovedesc moartea animalelor;
c)copiile rapoartelor de clasificare;
d)documente pentru sacrificare în regim de prestare de servicii:
(i)copia avizului de livrare de la crescător la abator;
(ii)copia facturii de prestare a serviciului de abatorizare;
(iii)copiile rapoartelor de clasificare;
e)documente pentru sacrificare în abatorul propriu autorizat:
(i)copie după documentul de circulaţie pentru mişcarea din fermă în abator;
(ii)copie după raportul de abatorizare;
f)situaţia centralizatoare a intrărilor şi ieşirilor pentru perioada aferentă decontului întocmită pe baza documentelor de intrare-ieşire din care rezultă trasabilitatea de la intrarea în exploataţie până la livrarea către abator şi îndeplinirea cerinţelor referitoare la perioada de 6 luni, livrarea către abator la o greutate de minimum 450 kg în viu şi vârsta la data livrării către abator, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 17. Această situaţie centralizatoare se depune la APIA atât pe suport electronic, cât şi pe suport hârtie;
g)documentul din care rezultă că este îndeplinită cerinţa privind creşterea cu cel puţin 15% a spaţiului disponibil alocat fiecărui animal este situaţia centralizatoare a evidenţelor privind respectarea spaţiului disponibil alocat fiecărui animal mai mare cu 15% faţă de standardul minim prevăzut în Ordinul nr. 10/2023, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 18;
h)documentele care atestă îndeplinirea cerinţei privind "asigurarea condiţiilor de confort sporit în zona de odihnă" sunt:
(i)copie a facturii/facturilor de achiziţionare/a documentelor de intrare a materialelor folosite sub formă de aşternut/materiale higroscopice;
(ii)copia fişei de magazie, dacă există materiale folosite pentru aşternut/materiale higroscopice pe stoc la data de 1 ianuarie a anului de cerere;
(iii)copii ale bonurilor de consum;
(iv)copie a registrului de evidenţă de aplicare a materialelor din care să reiasă: data (ziua) aplicării, cantitatea şi locul în care au fost utilizate materialele sub formă de aşternut/materiale higroscopice, nr. de animale existent la momentul aplicării din care să rezulte cantitatea de 3 kg/cap/zi material absorbant (sub formă de aşternut) sau 300 g/cap/zi materiale higroscopice sub formă de fibre vegetale mărunţite sau tocate (talaş, rumeguş, paie tocate) peste stratul izolator, în cazul utilizării saltelelor;
i)documentele care atestă îndeplinirea cerinţei privind asigurarea unor raţii furajere optimizate pentru creşterea bunăstării şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră sunt copii ale buletinelor de analiză lunare ale furajelor din care să reiasă valoarea proteinei brute şi a substanţei uscate din furajele analizate, emise pe perioada anului de angajament voluntar, de către un laborator specializat.
(2)Decontul şi documentele se depun astfel:
a)în luna iulie pentru activitatea de creştere şi îngrăşare desfăşurată în perioada 1 ianuarie-30 iunie;
b)în luna ianuarie a anului următor anului de angajament pentru care se solicită sprijin, pentru activitatea de creştere şi îngrăşare desfăşurată în perioada 1 iulie-31 decembrie.