Art. 65. - Documentele care atestă îndeplinirea cerinţelor specifice şi care se depun împreună cu decontul justificativ, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 15, sunt: - Ordinul 106/2024 privind modalitatea de implementare, îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, a condiţiilor şi altor cerinţe specifice, inclusiv tipurile de documente justificative pentru intervenţiile aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, începând cu anul 2024

M.Of. 241 bis

În vigoare
Versiune de la: 16 Septembrie 2025
Art. 65
(1)Documentele care atestă îndeplinirea cerinţelor specifice şi care se depun împreună cu decontul justificativ, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 15, sunt:
a)mişcarea lunară şi cumulată a efectivelor de vaci de lapte, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 16, din care rezultă efectivul de vaci de lapte aflat sub angajament;
b)pentru cerinţa care atestă verificarea periodică a stării tehnice a echipamentelor de muls:
(i)copie a contractului de servicii/mentenanţă, pentru verificările tehnice efectuate asupra echipamentelor de muls;
(ii)copie a facturii/facturilor pentru serviciile prestate şi a documentului care face dovada plăţii acestora;
(iii)copie a raportului emis/a procesului-verbal/proceselor-verbale din care rezultă verificările tehnice efectuate asupra echipamentelor de muls;
c)pentru cerinţa care atestă schimbarea manşoanelor aparatelor de muls:
(i)copie a facturii/facturilor de achiziţie a manşoanelor;
(ii)copie a fişei de magazine, dacă există manşoane pe stoc la data de 1 ianuarie a anului;
(iii)copii ale bonurilor de consum;
(iv)copii ale proceselor-verbale din care rezultă data operaţiunii/operaţiunilor de înlocuire a manşoanelor şi aparatele de muls pentru care au fost efectuate înlocuirile;
d)pentru cerinţa care atestă folosirea produselor de întreţinerea ugerului premergător mulsului şi postmuls:
(i)copie a facturii/facturilor de achiziţie a produselor folosite pentru igiena ugerului;
(ii)copie a fişei de magazie, dacă există produse pe stoc la data de 1 ianuarie a anului de cerere;
(iii)copii ale bonurilor de consum;
(iv)copie a registrului de evidenţă a aplicării produselor, care va cuprinde date despre locaţia/grajdul în care se află efectivul de animale, data aplicării (înainte/postmuls), efectivul de animale pentru care sau aplicat produse la fiecare mulsoare şi cantitatea produselor;
e)pentru cerinţa care atestă efectuarea acţiunilor pentru sănătatea ongloanelor:
(i)copie a contractului de prestări servicii de trimaj, încheiat cu un prestator de servicii veterinare;
(ii)copie a facturii/facturilor care atestă efectuarea serviciilor de trimaj şi a documentului care face dovada plăţii;
(iii)copii ale proceselor-verbale din care rezultă data acţiunii/acţiunilor de trimaj însoţite de detalierea efectivului pe crotalii;
f)pentru cerinţa care atestă îmbunătăţirea zonei de odihnă:
(i)copie a facturii/facturilor de achiziţionare/a documentelor de intrare a materialelor folosite sub formă de aşternut/materiale higroscopice;
(ii)copie a fişei de magazie, dacă există materiale folosite pentru aşternut/materiale higroscopice pe stoc la data de 1 ianuarie a anului;
(iii)copie a registrului de evidenţă, completat zilnic, din care să reiasă: data (ziua) aplicării, cantitatea şi locul în care au fost utilizate materialele sub formă de aşternut/materiale higroscopice, nr. de animale existent la momentul aplicării din care să rezulte cantitatea de 3 kg/cap/zi material absorbant (sub formă de aşternut) sau 300 g/cap/zi materiale higroscopice sub formă de fibre vegetale mărunţite sau tocate (talaş, rumeguş, paie tocate) peste stratul izolator, în cazul utilizării saltelelor;
(iv)copii ale bonurilor de consum.
g)pentru cerinţa care atestă îndeplinirea asigurării unor raţii furajere optimizate pentru creşterea bunăstării şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră se depun copii ale buletinelor de analiză lunare ale furajelor din care să reiasă valoarea proteinei brute şi a substanţei uscate din furajele analizate, emise pe perioada anului de angajament voluntar de către un laborator specializat.

(2)Decontul şi documentele specifice prevăzute la alin. (1) se depun anual, respectiv în luna ianuarie a anului următor anului de angajament pentru care se solicită sprijin, pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 ianuarie-31 decembrie.