Ordinul 1058/2020 privind aprobarea procedurii şi formularelor utilizate pentru aplicarea cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale

M.Of. 436

În vigoare
Versiune de la: 25 Mai 2020
Ordinul 1058/2020 privind aprobarea procedurii şi formularelor utilizate pentru aplicarea cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale
Dată act: 6-mai-2020
Emitent: Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor
Luând în considerare Referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 34/IV din 16.04.2020 privind aprobarea procedurii şi formularelor utilizate pentru aplicarea cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
ţinând cont de prevederile art. 6 lit. j) şi m) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere avizul Ministerului Finanţelor Publice comunicat prin Adresa nr. 806.649 din 12.12.2019,
în baza prevederilor art. 37 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 11 alin. (4) şi art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aprobă Procedura de aplicare a cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2
Se aprobă formularele utilizate în procedura de aplicare a cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzute la anexele nr. 2-14.
Art. 3
(1)Deciziile prevăzute în formularele aprobate în anexele la prezentul ordin se emit de personalul de specialitate din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, precum şi prin intermediul aplicaţiilor informatice utilizate în cadrul instituţiei, în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică debitorului, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.
(2)Prevederile alin. (1) sunt aplicabile şi înştiinţării prevăzute în anexa nr. 6.
Art. 4
Administraţia Fondului pentru Mediu va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5
Anexele nr. 1-14 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 6
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,

Mircea Fechet,

secretar de stat

ANEXA nr. 1:
PROCEDURĂ de aplicare a cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale
ANEXA nr. 2:Formular "Notificare privind intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale"
NOTIFICARE privind intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale
A.Datele de identificare a debitorului
Codul de identificare fiscală ..........................................................................
Denumirea/Numele şi prenumele ..................................................................
Domiciliul fiscal: judeţul/sectorul .........................., localitatea ......................., str. ................. nr. ....., bl. ...., sc. ...., ap. ......
Telefon .............................., fax .........................., e-mail .........................................................
Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare:
.......................................................................................
.......................................................................................
Codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal/Codul unic de înregistrare atribuit potrivit legii speciale pentru persoane fizice care desfăşoară şi activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere sub alte forme decât asocieri:
......................................................................................
B.Datele de identificare a împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal
Denumirea/Numele şi prenumele ............................................
Adresa .....................................................................................
Codul de identificare fiscală....................................................
C.Obiectul notificării*
________
* Se poate bifa o singură căsuţă sau oricâte doreşte solicitantul.
Intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii (dobânzi, majorări de întârziere, penalităţi de întârziere, penalităţi de nedeclarare, penalităţi, orice alte obligaţii de plată accesorii) conform prevederilor cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare (ordonanţă):

Anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2018 (art. 24 din ordonanţă)

Anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare declarate suplimentar de debitori prin declaraţie rectificativă prin care se corectează obligaţiile bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv (art. 25 din ordonanţă)

Anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare cu termene de plată până la data de 31 decembrie 2018 şi stinse până la această dată (art. 26 din ordonanţă)

Anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare cu termene de plată până la data de 31 decembrie 2018 individualizate în decizii de impunere (art. 27 din ordonanţă)

D.Renunţarea la efectele suspendării actului administrativ fiscal

Număr document suspendare

Dată document suspendare

Denumirea obligaţiei bugetare

Suma

(lei)

.................................................

.................................................

E.Anularea obligaţiilor în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legii
Date de identificare a debitorului principal

Codul de identificare fiscală

Denumirea/Numele şi prenumele

Cuantumul obligaţiilor bugetare pentru care a fost atrasă răspunderea (lei)

Semnătura

............................

ANEXA nr. 3:Formular "Certificat de atestare fiscală"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
CERTIFICAT de atestare fiscală
Nr. ............, data eliberării ...................
Ca urmare a Notificării nr. ..............din data de ................., se certifică prin prezenta că:
Denumirea/Numele şi prenumele**) .....................................................
Codul de identificare fiscală**) ..................................................
Domiciliul fiscal: judeţul ......................., localitatea ................., sectorul ....., str. .................. nr. ....., bl. ....., sc. ..., et. ....., ap. ......, cod poştal ................
Obligaţii bugetare administrate de Administraţia Fondului pentru Mediu
Sus-numitul contribuabil figurează în evidenţele fiscale cu următoarele obligaţii bugetare, restante la data eliberării prezentului certificat:

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Debit

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

din care***):
- Capitolul I - Obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, precum şi obligaţiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, conform art. 24 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019, cu modificările şi completările ulterioare (ordonanţă)

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Debit

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

- Capitolul II - Diferenţe de obligaţii bugetare principale declarate suplimentar prin declaraţie rectificativă prin care se corectează obligaţiile bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, precum şi obligaţiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, conform art. 25 din ordonanţă

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Debit

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

- Capitolul III - Dobânzile, penalităţile şi toate accesoriile, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, aferente obligaţiilor bugetare principale cu termene de plată până la 31 decembrie 2018 inclusiv şi stinse până la această dată, conform art. 26 din ordonanţă

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

1.

2.

...

Total general

- Capitolul IV - Obligaţiile bugetare principale cu termene de plată până la 31 decembrie 2018 inclusiv şi individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unei inspecţii fiscale, precum şi obligaţiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, conform art. 27 din ordonanţă

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Debit

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

- Capitolul V - Obligaţii bugetare cu termene de plată cuprinse între data de 1.01.2019 şi data eliberării prezentului certificat, rămase nestinse la data eliberării certificatului

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Debit

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

Prezentul certificat de atestare fiscală se eliberează în vederea stabilirii obligaţiilor fiscale ce pot forma obiect al amânării la plată a obligaţiilor accesorii în conformitate cu prevederile cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele: .......................................

Semnătura şi ştampila Administraţiei Fondului pentru Mediu: ..................

_________
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
**) În situaţia contribuabililor persoane fizice care desfăşoară şi activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere sub alte forme decât asocieri, se înscriu, pe lângă datele de identificare ale persoanei fizice, respectiv nume, prenume şi cod numeric personal, şi datele de identificare ale formei de exercitare a activităţii, respectiv denumirea şi codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal/codul unic de înregistrare atribuit potrivit legii speciale. În cazul persoanelor fizice care exercită profesii libere sub forma asocierilor se înscriu denumirea şi codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal.
***) Se va completa capitolul corespunzător solicitării formulate de debitor în notificare. Cap. V se va completa obligatoriu în cazul completării cap. I, II şi III.
ANEXA nr. 4:Formular "Proces-verbal de punere de acord"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ......... din ..............
PROCES-VERBAL de punere de acord
încheiat astăzi, ........./......./............., la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu
Subsemnatul(a), ....................., având funcţia de ................... în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ................., am procedat la clarificarea neconcordanţelor existente între evidenţa contribuabilului şi sumele înscrise în Certificatul de atestare fiscală nr. ...............din data de .................. Drept urmare, am constatat că .................................................**) figurează în evidenţa fiscală cu următoarele obligaţii accesorii ce pot face obiectul facilităţilor fiscale prevăzute de cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, conform Certificatului de atestare fiscală nr. ............. din data de ................***):

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Penalităţi

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

Alte menţiuni:
.................................................
Obiecţiile debitorului:...............................

Debitor,

..................................

Avizat,

Şeful serviciului/biroului/compartimentului,

.......................

Întocmit

........................

_______
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
**) Se menţionează denumirea/numele şi prenumele debitorului.
***) Se menţionează numărul şi data certificatului de atestare fiscală eliberat după punerea de acord a sumelor.
ANEXA nr. 5:Formular "Decizie de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ......... din ..............
DECIZIE de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii

Datele de identificare a debitorului

Denumirea/Numele şi prenumele .......................................

Adresa ............................................................

..........................................................

Codul de identificare fiscală .....................

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele .......................................

Adresa ............................................................

..........................................................

Codul de identificare fiscală .............................

În temeiul prevederilor art. 28 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare motivele de fapt ..............................................................................,
având în vedere Notificarea nr. ........... din data de ..............., înregistrată la Administraţia Fondului pentru Mediu cu nr. ............ din data de ..........................,
luând în considerare că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
se emite următoarea decizie:
Se acordă amânarea la plată a obligaţiilor accesorii aferente obligaţiilor principale bugetare prevăzute la art. ...... din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în sumă totală de ....................... lei, reprezentând:

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Penalităţi

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, potrivit prevederilor art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele .....................................

Semnătura şi ştampila unităţii ........................

Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
________
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
ANEXA nr. 6:Formular "Înştiinţare de respingere a notificării"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ......... din ..................
ÎNŞTIINŢARE de respingere a notificării

Datele de identificare a debitorului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

În temeiul prevederilor cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere Notificarea dumneavoastră nr. ............... din data de ..............., înregistrată la Administraţia Fondului pentru Mediu cu nr. ............... din data de ..............................,
luând în considerare că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
se respinge notificarea privind intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii.
Motivele de fapt pentru care se respinge notificarea depusă de dumneavoastră:
.......................................................
Temeiul de drept: ......................................................
Menţiuni privind audierea debitorului: ............................................................................

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele ....................................

Semnătura şi ştampila unităţii ........................

Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
______
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
ANEXA nr. 7:Formular "Decizie de modificare a deciziei de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ......... din ..............
DECIZIE de modificare a deciziei de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii

Datele de identificare a debitorului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

În temeiul prevederilor cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare motivele de fapt ......................................................................, vă comunicăm că Decizia de amânare la plată a obligaţiilor accesorii nr. ......... din data de .................. se modifică după cum urmează:
Se acordă amânarea la plată a obligaţiilor accesorii, aferente obligaţiilor bugetare principale prevăzute la art. ...... din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, în sumă totală de ....................... lei, reprezentând:

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Penalităţi

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

Prezenta decizie înlocuieşte Decizia nr. ..................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, potrivit prevederilor art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele .....................................

Semnătura şi ştampila unităţii ........................

Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
_________
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
ANEXA nr. 8:Formular "Decizie de pierdere a valabilităţii amânării la plată a obligaţiilor de plată accesorii"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ......... din ..............
DECIZIE de pierdere a valabilităţii amânării la plată a obligaţiilor de plată accesorii

Datele de identificare a debitorului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală .............................

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală .............................

În temeiul prevederilor cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de amânare la plată a obligaţiilor accesorii nr. ................... din data de ....................., şi-a pierdut valabilitatea, începând cu data de .................
Suma rămasă de plată din amânare este în cuantum de .................... lei.
Motivele de fapt pentru care s-a constatat pierderea valabilităţii amânării la plată a obligaţiilor accesorii:
..........................................................
Temeiul de drept: ..........................................................
Consecinţele pierderii valabilităţii amânării la plată a obligaţiilor accesorii: ..........................................................
Menţiuni privind audierea debitorului: .........................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, potrivit prevederilor art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele .....................................

Semnătura şi ştampila unităţii ........................

Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
_______
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
ANEXA nr. 9:Formular "Cerere de anulare a obligaţiilor de plată accesorii, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale"
CERERE DE ANULARE a obligaţiilor de plată accesorii, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale
A.Date de identificare a debitorului
Codul de identificare fiscală .................................................
Denumirea/Numele şi prenumele ...............................................
Domiciliul fiscal: judeţul/sectorul .................................., localitatea .................., str. .................................. nr. ........., bl. ......., sc. ......, ap. ........
Telefon ..........................................., fax ................................, e-mail ......................................
Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal/Codul unic de înregistrare atribuit potrivit legii speciale pentru persoane fizice care desfăşoară şi activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere sub alte forme decât asocieri
......................................................................................
B.Datele de identificare a împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal
Denumirea/Numele şi prenumele ...................................
Adresa ............................................................................
Codul de identificare fiscală ............................................
C.Obiectul cererii*
Anularea obligaţiilor de plată accesorii (dobânzi, majorări de întârziere, penalităţi de întârziere, penalităţi de nedeclarare, penalităţi, orice alte obligaţii de plată accesorii) conform prevederilor cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019, cu modificările şi completările ulterioare (ordonanţă):

Anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2018 (art. 24 din ordonanţă)

Anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare declarate suplimentar de debitori prin declaraţie rectificativă prin care se corectează obligaţiile bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv (art. 25 din ordonanţă)

Anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare cu termene de plată până la data de 31 decembrie 2018 şi stinse până la această dată (art. 26 din ordonanţă)

Anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare cu termene de plată până la data de 31 decembrie 2018 individualizate în decizii de impunere (art. 27 din ordonanţă)

________
* Se poate bifa o singură căsuţă sau oricâte doreşte solicitantul.
D.Renunţarea la efectele suspendării actului administrativ fiscal

Număr document suspendare

Dată document suspendare

Denumirea obligaţiei bugetare

Suma

(lei)

.................................................

.................................................

E.Anularea obligaţiilor accesorii în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legii

Date de identificare a debitorului principal

Codul de identificare fiscală

Denumirea/Numele şi prenumele

Cuantumul obligaţiilor bugetare pentru care a fost atrasă răspunderea (lei)

Semnătura

.........................

ANEXA nr. 10:Formular "Decizie de anulare a obligaţiilor de plată accesorii"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ......... din ..............
DECIZIE de anulare a obligaţiilor de plată accesorii

Datele de identificare a debitorului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală .............................

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală .............................

În temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere motivele de fapt .....................................................................................................,
luând în considerare că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art. ..... din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
se emite următoarea decizie:
Se acordă anularea obligaţiilor de plată accesorii aferente obligaţiilor bugetare principale prevăzute la art. ...... din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în sumă totală de ....................... lei, reprezentând:

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Penalităţi

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, potrivit prevederilor art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele .....................................

Semnătura şi ştampila unităţii ........................

Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
________
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
ANEXA nr. 11:Formular "Decizie de respingere a cererii de anulare a obligaţiilor de plată accesorii"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ......... din ..............
DECIZIE de respingere a cererii de anulare a obligaţiilor de plată accesorii

Datele de identificare a debitorului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală .............................

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală .............................

În temeiul prevederilor cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere Cererea dumneavoastră nr. .............. din data de ............, înregistrată la Administraţia Fondului pentru Mediu cu nr. .............. din data de .........................., luând în considerare că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
se respinge cererea de anulare a obligaţiilor de plată accesorii.
Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a obligaţiilor accesorii:
.............................................................................................
Temeiul de drept:
.............................................................................................
Menţiuni privind audierea debitorului:
............................................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, potrivit prevederilor art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele ....................................

Semnătura şi ştampila unităţii ........................

Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
_______
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
ANEXA nr. 12:Formular "Decizie de modificare a deciziei de anulare a obligaţiilor de plată accesorii"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ........ din ..............
DECIZIE de modificare a deciziei de anulare a obligaţiilor de plată accesorii

Datele de identificare a debitorului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

În temeiul prevederilor cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere motivele de fapt ...............................................................................,
vă comunicăm că Decizia de anulare a obligaţiilor de plată accesorii nr. .......... din data de .................. se modifică după cum urmează:
Se acordă anularea la plată a obligaţiilor de plată accesorii aferente obligaţiilor bugetare principale prevăzute la art. ...... din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în sumă totală de ....................... lei, reprezentând:

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Penalităţi

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

Prezenta decizie înlocuieşte Decizia nr. ...........................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, potrivit prevederilor art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele .....................................

Semnătura şi ştampila unităţii ........................

Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
_________
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
ANEXA nr. 13:Formular "Decizie de desfiinţare a deciziei de anulare a obligaţiilor de plată accesorii"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ......... din ..............
DECIZIE de desfiinţare a deciziei de anulare a obligaţiilor de plată accesorii

Datele de identificare a debitorului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

În temeiul prevederilor cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ......... din data de ................, înregistrată la Administraţia Fondului pentru Mediu cu nr. .............. din data de .................,
vă comunicăm că anularea obligaţiilor de plată accesorii, aprobată prin Decizia de anulare a obligaţiilor de plată accesorii nr. ....... din data de .............., se desfiinţează pentru suma de ................. lei, reprezentând:

- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei bugetare

Dobânzi/Majorări de întârziere

Penalităţi de întârziere

Penalităţi de nedeclarare

Penalităţi

Alte obligaţii accesorii

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

...

Total general

Motivele de fapt .....................................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, potrivit prevederilor art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele .....................................

Semnătura şi ştampila unităţii ........................

Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
________
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
ANEXA nr. 14:Formular "Decizie prin care se ia act de retragerea notificării şi se desfiinţează decizia de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii"
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu*)
Dosar fiscal nr. ...............
Nr. ......... din ..............
DECIZIE prin care se ia act de retragerea notificării şi se desfiinţează decizia de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii

Datele de identificare a debitorului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele ......................

Adresa ..................................................

Codul de identificare fiscală ............................

În temeiul prevederilor cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
luând în considerare motivele de fapt .......................................................................,
având în vedere Notificarea dumneavoastră nr. ............... din data de ............... prin care v-aţi manifestat intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii, înregistrată la Administraţia Fondului pentru Mediu cu nr. ...............din data de ..............., precum şi Cererea nr. ..........din data de ........... de retragere a notificării, înregistrată la Administraţia Fondului pentru Mediu cu nr. ...............din data de .........................,
vă comunicăm că am luat act de retragerea notificării menţionate mai sus, astfel că Decizia de amânare la plată a obligaţiilor accesorii nr. ............din data de ............ se desfiinţează şi nu mai produce efecte, începând cu data de .................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, potrivit prevederilor art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu,

Numele şi prenumele .....................................

Semnătura şi ştampila unităţii ........................

Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
______
*) Se vor trece sigla, denumirea şi adresa Administraţiei Fondului pentru Mediu, organ emitent al prezentului act administrativ.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 436 din data de 25 mai 2020