Subcapitolul 7 - 3.7. Amplasarea mijloacelor de publicitate - Norme Tehnice din 2017 privind condiţiile de proiectare şi amplasarea construcţiilor, instalaţiilor şi a mijloacelor de publicitate în zona drumurilor, pe poduri, pasaje, viaducte, în tuneluri rutiere, precum şi amenajare a căilor de acces la drumurile publice
M.Of. 71
Ieşit din vigoare Versiune de la: 23 Ianuarie 2018
SUBCAPITOLUL 7:3.7. Amplasarea mijloacelor de publicitate
(1)3.7.1. Prin publicitate în zona drumului se înţelege orice mijloc de afişaj care se adresează utilizatorilor drumului, indiferent de locul de instalare şi indiferent de caracterul acestuia: comercial, politic, electoral, religios sau de altă natură, care se amplasează în zona drumului public.
(2)3.7.2. Este interzisă publicitatea în zona de protecţie a autostrăzii. Publicitatea este permisă în spaţiile de odihnă şi servicii, amplasarea panourilor publicitare realizându-se astfel încât acestea să nu fie vizibile pentru participanţii la traficul de pe autostradă.
(3)3.7.3. În zona drumului este interzisă instalarea mijloacelor de publicitate, care, prin formă, culori sau conţinut, pot fi confundate cu indicatoarele de semnalizare rutieră.
(4)3.7.4. _
1.3.7.4.1. Se interzice instalarea mijloacelor de publicitate pe lucrările de artă care traversează drumul public, pe portale cu semnalizare rutieră, în interiorul curbelor, precum şi la o distanţă:
a)în localitate, mai mică de 150 m, calculată de la intrarea/ieşirea în/din intersecţie;
b)în afara localităţii, mai mică de 250 m, calculată de la intrarea/ieşirea în/din intersecţie.
În situaţii excepţionale, pentru afişarea unor mesaje de interes public general, administratorul drumului poate încheia protocoale cu autorităţi ale statului, în vederea instalării unor mijloace de publicitate pe lucrările de artă care traversează drumul, pentru o perioadă stabilită de administratorul drumului public.
2.3.7.4.2. Se interzice instalarea mijloacelor de publicitate tip banner în soluţii independente autoportante în traversarea drumului public.
3.3.7.4.3. Se interzice obturarea vizibilităţii indicatoarelor rutiere prin amplasarea construcţiilor, instalaţiilor şi a celorlalte mijloace de publicitate, plantaţiilor rutiere şi a oricăror altor obstacole.
4.3.7.4.4. Se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate pe zona de acţionare a indicatoarelor de presemnalizare a trecerilor pentru pietoni şi a locurilor frecventate de copii (indicatoarele rutiere fig. A22 şi fig. A23, conform SR 1848-1).
5.3.7.4.5. Se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate în curbe şi în intersecţiile la nivel ale căilor de comunicaţie, în interiorul sensurilor giratorii, în ampriza şi în zonele de siguranţă, precum şi pe suprafeţele de teren destinate asigurării vizibilităţii în curbe şi în intersecţii.
(5)3.7.5. În afara localităţilor, panourile publicitare se amplasează la distanţe de minimum 7,0 m faţă de marginea îmbrăcămintei rutiere aferentă drumului (partea carosabilă + banda de încadrare +acostamentul consolidat) şi la distanţe de minimum 100 m unul faţă de celălalt, excepţie făcând panourile de dimensiuni mici [maximum 0,8 x 1,2 m] amplasate pe stâlpii electrici şi mijloacele de semnalizare aferente staţiilor de distribuţie a carburanţilor. Panourile de dimensiuni mici [maximum 0,8 x 1,2 m] amplasate pe stâlpii electrici se montează în afara gabaritului platformei drumului.
Mijloacele de publicitate tip totem, care afişează preţurile, aferente staţiilor de distribuţie a carburanţilor, se vor amplasa, obligatoriu, în afara zonei de siguranţă a drumului public.
(6)3.7.6. În localităţi, panourile publicitare se amplasează astfel:
- la distanţa de minimum 4,0 m faţă de marginea îmbrăcămintei rutiere (parte carosabilă + bandă de încadrare+ acostamentul consolidat) - în cazul în care nu există trotuar;
- la distanţa de minimum 1,0 m faţă de limita dinspre drum a spaţiului verde existent între drum şi trotuar, fără a împiedica circulaţia pietonilor. Înălţimea de amplasare a panourilor, în aceste cazuri, va fi de minimum 2,5 m faţă de cota trotuarului;
- la o distanţă de minimum 25 m unul faţă de celălalt.
Excepţie fac panourile publicitare de dimensiuni mici [maximum 0,8 x 1,2 m] amplasate pe stâlpii electrici şi mijloacele de semnalizare aferente staţiilor de distribuţie a carburanţilor. Panourile publicitare de dimensiuni mici [maximum 0,8 x 1,2 m] amplasate pe stâlpii electrici se montează în afara gabaritului platformei drumului.
(7)3.7.7. Dimensiunile maxime ale panourilor publicitare care pot fi instalate în cadrul zonei de protecţie sunt:
- maximum 8,0 x 4,0 m - în afara localităţilor;
- maximum 4,0 x 3,0 m - în localităţi;
- maximum 0,8 x 1,2 m - amplasate pe stâlpii electrici.
Panourile publicitare care depăşesc dimensiunile de mai sus pot fi instalate numai în afara zonei de protecţie a drumului public.
(8)3.7.8. Se interzice utilizarea materialelor retroreflectorizante la execuţia panourilor publicitare. Înscrisurile de pe panoul publicitar se vor realiza cu litere având înălţimea de minimum 200 mm în cazul panourilor publicitare uzuale şi de minimum 120 mm în cazul panourilor publicitare de dimensiuni mici [maximum 0,8 x 1,2 m] amplasate pe stâlpii electrici. Proprietarul/Administratorul panourilor publicitare poartă întreaga responsabilitate privind rezistenţa şi siguranţa în exploatare a acestora. Beneficiarul răspunde de rezistenţa şi de stabilitatea acestor panouri.