Subcapitolul 3 - 3.3. Amplasarea în paralel şi intersecţiile drumurilor cu căi ferate sau linii de tramvai - Norme Tehnice din 2017 privind condiţiile de proiectare şi amplasarea construcţiilor, instalaţiilor şi a mijloacelor de publicitate în zona drumurilor, pe poduri, pasaje, viaducte, în tuneluri rutiere, precum şi amenajare a căilor de acces la drumurile publice

M.Of. 71

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 23 Ianuarie 2018
SUBCAPITOLUL 3:3.3. Amplasarea în paralel şi intersecţiile drumurilor cu căi ferate sau linii de tramvai
(1)3.3.1. Amplasarea în paralel cu drumul a altor căi de comunicaţii terestre se realizează în afara amprizei şi a zonei de siguranţă a drumului, în condiţiile menţionate la pct. 3.1.
(2)3.3.2. Intersecţiile cu calea ferată ale autostrăzilor se realizează denivelat. Pentru celelalte categorii de drumuri necesitatea realizării intersecţiei denivelate se stabileşte printr-un calcul de eficienţă, bazat pe indicele general de prioritate stabilită în conformitate cu Metodologia de evaluare a priorităţii de execuţie a pasajelor denivelate.
(3)3.3.3. La stabilirea poziţiei intersecţiilor între drumuri şi căi ferate sau linii de tramvai se urmăreşte ca ambele căi de comunicaţie să fie în aliniament în zona intersecţiei.
(4)3.3.4. Unghiul dintre axa drumului public şi axa liniei de cale ferată sau tramvai trebuie să fie de minimum 60° şi numai în cazuri cu totul excepţionale se pot admite intersecţii la un unghi de minimum 45°, asigurându-se vizibilitatea pe ambele căi de comunicaţie în zona intersecţiei.
(5)3.3.5. Profilul în lung al liniei de cale ferată sau tramvai în zona intersecţiei nu trebuie să prezinte declivităţi care să depăşească cu mai mult de 5 0/00 înclinarea profilului transversal al drumului.
(6)3.3.6. În cazuri excepţionale se poate admite amplasarea intersecţiei într-o zonă în care una dintre cele două căi de comunicaţie este în curbă, numai dacă declivitatea uneia dintre căi şi înclinarea în profil transversal al celeilalte sunt de acelaşi sens, iar diferenţa dintre ele nu depăşeşte 5%o.
(7)3.3.7. În cazul suprapunerii zonei de siguranţă rutieră cu cea feroviară, navală, cursuri de apă sau linii de tramvai, limita de vecinătate dintre domeniul public rutier şi celelalte căi de comunicaţie va fi la jumătatea distanţei dintre ultimul element constructiv al căii rutiere şi ultimul element constructiv al celeilalte căii de comunicaţie.