Art. 16. - Norme Metodologice din 2024 de aplicare unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă
M.Of. 269
În vigoare Versiune de la: 31 Martie 2024
Art. 16
S.I.I.E.A.S.C. este constituit din următoarele componente principale:
a)Registrul de stare civilă exemplarul II - conţine actele de stare civilă prin care se dovedeşte naşterea, căsătoria sau decesul unei persoane; în Registrul de stare civilă exemplarul II se înscriu menţiuni ulterioare de către ofiţerul de stare civilă din cadrul S.P.C.L.E.P. şi din cadrul primăriilor unităţilor administrativ-teritoriale unde nu funcţionează S.P.C.L.E.P., S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M.B. şi de către D.G.E.P.;
b)Registrul unic al menţiunilor - se organizează la nivelul fiecărui/fiecărei S.P.C.L.E.P. şi primării din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale unde nu funcţionează S.P.C.L.E.P. şi conţine menţiunile transmise electronic ofiţerului de stare civilă din cadrul S.P.C.L.E.P./primăriei care are în păstrare Registrul de stare civilă exemplarul I, pentru a fi operate pe actele de stare civilă exemplarul I şi exemplarul II, după caz;
c)Registrul de intrare-ieşire - conţine numărul atribuit solicitărilor în materie de stare civilă adresate D.G.E.P./S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M.B.; numărul este atribuit din S.I.I.E.A.S.C. consecutiv şi neîntrerupt, începând de la data de 1 ianuarie, cu numărul 1, până la data de 31 decembrie, cu numărul ultimei cereri înregistrate;
d)Registrul local de intrare-ieşire - conţine numărul atribuit cererilor prin care se solicită înregistrarea actelor şi faptelor de stare civilă, a menţiunilor ulterioare, a dosarelor de divorţ, precum şi a altor cereri pe linie de stare civilă, la nivelul S.P.C.L.E.P. şi primăriilor din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale unde aceste servicii nu sunt constituite; numărul este atribuit din S.I.I.E.A.S.C. consecutiv şi neîntrerupt, începând de la data de 1 ianuarie, cu numărul 1, până la data de 31 decembrie, cu numărul ultimei cereri înregistrate;
e)Registrul unic al eliberării certificatelor/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă - se organizează la nivelul fiecărui/fiecărei S.P.C.L.E.P. şi primării din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale unde aceste servicii nu sunt constituite şi cuprinde informaţii privind titularul, solicitantul, data eliberării, semnătura, precum şi seria şi numărul certificatelor/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă eliberate;
f)Registrul privind eliberarea adeverinţelor de înhumare/incinerare - se organizează la nivelul fiecărui/fiecărei S.P.C.L.E.P. şi primării din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale unde aceste servicii nu sunt constituite şi cuprinde informaţii privind persoana decedată, solicitantul, numărul de înregistrare, data eliberării, semnătura de primire;
g)Registrul unic al certificatelor de divorţ - ţine evidenţa centralizată a certificatelor de divorţ emise de ofiţeri de stare civilă şi notari publici;
h)Evidenţa electronică a dispoziţiilor emise privind schimbarea numelui pe cale administrativă;
i)Evidenţa electronică a dispoziţiilor emise de primarul unităţii administrativ-teritoriale, în materie de stare civilă;
j)R.P.I.D. - se actualizează de către poliţiştii criminalişti cu informaţii privind mama a cărei naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă şi a dat naştere unui copil;
k)Registrul certificatelor medicale constatatoare ale naşterii şi ale decesului şi al celor privind starea sănătăţii viitorilor soţi - conţine lista detaliată a certificatelor medicale necesare înregistrării actelor şi faptelor de stare civilă;
l)Registrul expertizelor medico-legale - conţine lista detaliată a expertizelor medico-legale, ce constituie documente necesare pentru înregistrarea actului de naştere, în lipsa certificatelor medicale constatatoare ale naşterii;
m)Registrul controalelor efectuate de D.G.E.P. - conţine planificarea activităţii de control şi rezultatul acesteia, efectuată la nivelul S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M.B., S.P.C.L.E.P. şi primăriilor din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale unde aceste servicii nu sunt constituite, măsurile dispuse şi monitorizarea punerii în aplicare a acestora;
n)Registrul controalelor efectuate de S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M.B. - conţine planificarea activităţii de control şi rezultatul acesteia, efectuată la nivelul S.P.C.L.E.P. şi primăriilor din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale unde aceste servicii nu sunt constituite, din raza de competenţă, măsurile dispuse şi monitorizarea punerii în aplicare a acestora.