Art. 159. - Norme Metodologice din 2024 de aplicare unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă

M.Of. 269

În vigoare
Versiune de la: 31 Martie 2024
Art. 159
(1)Cererile cetăţenilor străini şi ale cetăţenilor Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene privind eliberarea certificatelor de stare civilă, în format fizic, ale căror acte sau fapte de stare civilă s-au produs şi s-au înregistrat în România, adresate misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale statelor de cetăţenie acreditate în România, se soluţionează de către S.P.C.L.E.P. sau, după caz, de primăria unităţii administrativ-teritoriale care a întocmit actul de stare civilă, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (10) şi (11) din Legea nr. 119/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin D.G.E.P.
(2)La primirea solicitării de la D.G.E.P., ofiţerul de stare civilă identifică actul, completează certificatul de stare civilă şi îl expediază prin intermediul serviciilor poştale cu respectarea dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 1.349/2002 privind colectarea, transportul, distribuirea şi protecţia, pe teritoriul României, a corespondenţei clasificate, cu modificările şi completările ulterioare.