Secţiunea 11 - Finalizarea procedurii de atribuire - Norme Metodologice din 2016 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice

M.Of. 423

În vigoare
Versiune de la: 24 Mai 2024
SECŢIUNEA 11:Finalizarea procedurii de atribuire
Art. 142
(1)Pe baza informaţiilor introduse în SEAP de către autoritatea contractantă, sistemul informatic generează automat către toţi ofertanţii participanţi notificări cu privire la rezultatul procedurii de atribuire.
(2)Autoritatea contractantă are obligaţia de a efectua şi comunicările prevăzute la secţiunea a 13-a a cap. IV din Lege.
Art. 143
(1)Autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul de achiziţie publică/acordul-cadru cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare.
(2)[textul din Art. 143, alin. (2) din capitolul III, sectiunea 11 a fost abrogat la 19-apr-2023 de Art. II, punctul 46. din Hotarirea 336/2023]
(3)[textul din Art. 143, alin. (3) din capitolul III, sectiunea 11 a fost abrogat la 19-apr-2023 de Art. II, punctul 46. din Hotarirea 336/2023]
Art. 144
(1)Fără a aduce atingere prevederilor art. 207 alin. (2) din Lege, refuzul nemotivat al ofertantului declarat câştigător de a semna contractul de achiziţie publică/acordul-cadru este asimilabil situaţiei prevăzute la art. 167 alin. (1) lit. g) din Lege.

(2)În situaţia prevăzută la alin. (1) sunt aplicabile dispoziţiile art. 166 alin. (2).
Art. 145
Autoritatea contractantă nu are dreptul de a amâna încheierea contractului cu scopul de a crea circumstanţe artificiale de anulare a procedurii.
Art. 146
(1)În situaţia în care autoritatea contractantă anulează procedura de atribuire, în condiţiile art. 212 sau 213 din Lege, aceasta are obligaţia de a comunica în scris tuturor participanţilor la procedura de atribuire, în cel mult 3 zile de la data anulării, motivul care a determinat decizia de anulare, precum şi încetarea obligaţiilor asumate de ofertanţi prin depunerea ofertelor sau a solicitărilor de participare.

(2)Autoritatea contractantă nu are dreptul să adopte nicio măsură cu scopul de a întârzia nejustificat procesul de evaluare a ofertelor, sau de a crea circumstanţe artificiale de anulare a procedurii de atribuire, o asemenea abordare fiind considerată o încălcare a principiului asumării răspunderii prevăzut la art. 2 alin. (2) din Lege.
Art. 147
(1)Contractul de achiziţie publică/acordul-cadru are cel puţin următoarele anexe, ca parte integrantă:
a)caietul de sarcini, inclusiv clarificările şi/sau măsurile de remediere aduse până la depunerea ofertelor ce privesc aspectele tehnice şi financiare;
b)oferta, respectiv propunerea tehnică şi propunerea financiară, inclusiv clarificările din perioada de evaluare;
c)garanţia de bună execuţie, dacă este cazul;
d)angajamentul ferm de susţinere din partea unui terţ, dacă este cazul;
e)contractele cu subcontractanţii, în măsura în care în contractul de achiziţie publică/acordul-cadru este reglementat un mecanism de efectuare a plăţilor directe către subcontractanţi;
f)acordul de asociere, dacă este cazul.
(2)În cazul în care, pe parcursul executării contractului de achiziţie publică/acordului-cadru, se constată că anumite elemente ale propunerii tehnice sunt inferioare sau nu corespund cerinţelor prevăzute în caietul de sarcini, prevalează prevederile caietului de sarcini.