Art. 13. - Operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi/sau alimentaţie publică are următoarele obligaţii: - Norme Metodologice din 2013 PRIVIND ELIBERAREA CERTIFICATELOR DE CLASIFICARE A STRUCTURILOR DE PRIMIRE TURISTICE CU FUNCŢIUNI DE CAZARE SI ALIMENTAŢIE PUBLICĂ, A LICENŢELOR SI BREVETELOR DE TURISM
M.Of. 353 bis
În vigoare Versiune de la: 10 Aprilie 2024
Art. 13
(3)Operatorii economici proprietari şi/sau administratori de structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi/sau alimentaţie publică, clasificate, precum şi agenţiile de turism au obligaţia de a afişa, într-un mod vizibil, la intrarea în structura de primire turistică cu funcţiune de cazare şi/sau alimentaţie publică/sediul agenţiei de turism logoul brandului turistic naţional.
(1)Operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi/sau alimentaţie publică are următoarele obligaţii:
a)să asigure buna întreţinere şi funcţionalitate a dotărilor pe toată perioada de funcţionare inclusiv prin amenajarea şi întreţinerea spaţiilor verzi, a zonelor de agrement, terenurilor ambientale şi altor dotări exterioare (anexe) aflate în administrare, proprietate, concesiune, închiriere, comodat sau alt drept de folosinţă, după caz, acestea făcând parte integrantă a structurii de primire turistice;
b)să afişeze la recepţie sau în holul de primire - după caz, tarifele maximale de recepţie practicate, stabilite pentru structura de primire turistică de cazare. În situaţia în care în aceeaşi structură de primire turistică există spaţii de cazare clasificate la o altă categorie decât cea înscrisă în fişa anexă a certificatului de clasificare, acestea se vor afişa distinct împreună cu tarifele aferente;
c)să asigure în permanenţă apă caldă şi rece la grupurile sanitare din cadrul structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi alimentaţie publică.
d)să asigure în spaţiile de cazare ocupate, în spaţiile de servire şi în cele comune, o temperatură minimă de 21 grade C iar pentru structurile de primire turistice în care dotarea cu sistem de climatizare/aer condiţionat este obligatorie, o temperatură maximă de 25 grade C;
e)să asigure personal calificat, conform specificaţiilor din anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice. Personalul de servire din structurile de primire turistice va purta îmbrăcăminte specifică stabilită de operatorul economic în cauză, diferenţiat în funcţie de condiţiile de desfăşurare a activităţii şi ecuson cuprinzând cel puţin prenumele şi funcţia, iar restul personalului va purta echipament de lucru specific activităţii;
f)să asigure condiţiile necesare astfel încât turiştii să nu fie deranjaţi de zgomotele produse de instalaţiile tehnice ale clădirii sau de alţi factori de poluare;
g)să asigure spaţii de cazare cu lumină naturală directă şi aerisire;
h)să nu amplaseze spaţii de cazare la subsolul clădirilor;
i)să expună la loc vizibil, în exteriorul clădirii: denumirea, tipul şi însemnele privind categoria de clasificare a structurii de primire turistice;
j)să expună vizibil şi în mod lizibil în recepţie, în holul structurilor de primire turistice care nu dispun de recepţie şi în spaţiul de la intrare în saloanele de servire a mesei, certificatul de clasificare şi fişa anexă a acestuia sau autorizaţia provizorie de funcţionare, în copie, numărul de telefon "TEL VERDE - 0800868282" al instituţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, pentru a fi cunoscute de turişti;
k)să furnizeze informaţii reale cu privire la denumirea, tipul, categoria de clasificare şi serviciile prestate, în toate materialele de promovare, conform autorizaţiei provizorii de funcţionare sau certificatului de clasificare obţinut;
l)să păstreze în permanenţă, în original, în structura de primire turistică în cauză, autorizaţia provizorie de funcţionare sau certificatul de clasificare şi fişa anexă a acestuia;
m)să asigure o gamă diversificată de servicii suplimentare, fără plată sau cu plată separat, conform listei orientative prezentate în anexa nr 1.1.1 astfel:
1.la unităţile de 4 şi 5 stele/margarete - cel puţin 15 servicii;
2.la unităţile de 3 stele/margarete - cel puţin 12 servicii;
3.la unităţile de 2 stele/margarete - cel puţin 8 servicii;
4.la unităţile de 1 stea/margaretă - cel puţin 5 servicii;
n)să asigure în spaţiile de cazare materiale scrise, realizate estetic şi tipărite în limba română şi în cel puţin două limbi de circulaţie internaţională (la categoria 3, 4 şi 5 stele/margarete) respectiv o limbă de circulaţie internaţională (la categoria 1 şi 2 stele/margarete), cuprinzând informaţii utile pentru turişti cu privire la:
- instrucţiuni de folosire a telefonului, după caz;
- tarifele interne şi internaţionale pentru convorbiri telefonice;
- lista cuprinzând serviciile suplimentare oferite şi tarifele pentru cele cu plată, cu indicarea modalităţilor de solicitare a serviciului în cameră;
- lista de preţuri cu preparatele room-service;
- lista cuprinzând preţurile produselor din minibar, după caz;
- instrucţiuni de folosire TV, instalaţie aer condiţionat/climatizare după caz;
- informaţii turistice privind zona sau localitatea;
- orice alte informaţii ce ar putea face agreabil sejurul turistului;
La hotelurile de 4 si 5 stele, materialele vor fi prezentate în mape personalizate, în fiecare spaţiu de cazare sau prin afişare cu mijloace electronice (prin intermediul sistemului TV cu circuit închis);
o)să asigure păstrarea ordinii, liniştii publice, moralităţii si să respecte normele legale în vigoare privind siguranţa si securitatea turiştilor din structurile de primire turistice;
p)să asigure conectarea la sistemul integrat de evidenţă a turiştilor, în termen de 60 zile de la implementarea si operaţionalizarea acestuia;
q)să afişeze vizibil în camerele de baie, în cel puţin două limbi de circulaţie internaţională, mesajul „Pro Natura" - conform modelului prezentat în anexa nr. 13 la prezentele norme metodologice, referitor la opţiunea fiecărui oaspete asupra duratei de utilizare a aceloraşi lenjerii si prosoape;
r)să deţină exclusiv pentru orice structură de primire turistică cu funcţiuni de cazare (cu excepţia apartamentelor si camerelor de închiriat) sau pentru structura de primire turistică cu funcţiuni de alimentaţie publică clasificată la o categorie de 3, 4 sau 5 stele pe care o are în proprietate si/sau administrare, minim o adresă de e-mail si un site web pe care să fie afisate datele sale de identificare, adresa si numărul certificatului de clasificare;
(2)Obţinerea autorizaţiei provizorii de funcţionare sau a certificatului de clasificare, nu exonerează operatorul economic de respectarea prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale si persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum si la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările si completările ulterioare, respectiv, de obţinerea autorizaţiilor: sanitară, sanitar-veterinară, de securitate la incendiu, mediu si protecţia muncii, după caz.
(3)Operatorii economici proprietari şi/sau administratori de structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi/sau alimentaţie publică, clasificate, precum şi agenţiile de turism au obligaţia de a afişa, într-un mod vizibil, la intrarea în structura de primire turistică cu funcţiune de cazare şi/sau alimentaţie publică/sediul agenţiei de turism logoul brandului turistic naţional.