Art. 8. - Personalul Unităţii naţionale de management este format din: - Norme Metodologice din 2012 pentru realizarea şi raportarea activităţilor specifice în cadrul subprogramului de screening pentru depistarea precoce activă a cancerului de col uterin

M.Of. 394

În vigoare
Versiune de la: 22 Octombrie 2012
Art. 8
(1)În termen de maximum 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, prin ordin al ministrului sănătăţii, se constituie Unitatea naţională de management, ca structură funcţională, fără personalitate juridică, în cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică Bucureşti.
(2)Unitatea naţională de management este condusă de un coordonator, cu studii superioare medicale, desemnat prin act administrativ al directorului general al Institutului Naţional de Sănătate Publică Bucureşti.
(3)Personalul Unităţii naţionale de management este format din:
a)minimum două persoane cu studii universitare medicale de lungă durată în domeniul sănătăţii şi studii postuniversitare în domeniile sănătăţii publice şi managementului, igienei, epidemiologiei sau medicinii de familie, după caz;
b)minimum două persoane cu studii universitare nemedicale: informatician, manager de date, sociolog, psiholog, jurist, economist, după caz;
c)minimum două persoane cu studii medii: asistent medical, registrator medical, operator de date, statistician, personal administrativ, după caz.
(4)Atribuţiile Unităţii naţionale de management sunt următoarele:
a)coordonează tehnic implementarea activităţilor subprogramului în regiuni şi coordonează activitatea unităţilor regionale de management;
b)asigură şi coordonează asistenţa tehnică necesară pentru dezvoltarea capacităţii unităţilor regionale de management pe componentele de sănătate publică ale subprogramului: monitorizarea aplicării standardelor de calitate a serviciilor furnizate în cadrul subprogramului, colectarea, centralizarea şi raportarea datelor, monitorizarea şi evaluarea subprogramului;
c)diseminează protocoalele de asigurare a calităţii subprogramului, ghidurile, standardele sau procedurile specifice derulării acestuia, elaborează planurile de asigurare a calităţii şi controlează implementarea lor în colaborare cu unităţile regionale de management;
d)planifică, organizează şi coordonează formarea personalului implicat în realizarea activităţilor prevăzute în cadrul subprogramului, în colaborare cu unităţile regionale de management şi cu Comisia;
e)monitorizează realizarea indicatorilor specifici subprogramului, pe baza indicatorilor specifici raportaţi de unităţile regionale de management;
f)coordonează, organizează şi contribuie la dezvoltarea sistemului informaţional unitar, ca parte integrantă a subprogramului, şi asigură menţinerea şi funcţionarea acestuia la nivel naţional conform standardelor subprogramului (formulare-tip, circuite de raportare, interconectarea cu alte baze de date, inclusiv cu registrele populaţionale de cancer), cu respectarea legislaţiei specifice utilizării datelor cu caracter personal, şi coordonează activitatea de colectare/raportare a datelor;
g)coordonează tehnic constituirea şi întreţinerea registrelor naţionale aferente subprogramului, pe baza datelor raportate de unităţile regionale de management, şi supervizează raportarea datelor către registrele regionale de cancer conform normativelor în vigoare;
h)planifică şi coordonează, în colaborare cu unităţile regionale de management şi Comisia, activităţile de informare-educare-comunicare;
i)analizează periodic raportările primite de la unităţile regionale de management, evaluează performanţa unităţilor sanitare cu paturi implicate în derularea subprogramului, pe baza raportărilor sau prin deplasarea pentru vizite de monitorizare/evaluare;
j)realizează trimestrial centralizarea indicatorilor specifici subprogramului, transmişi de unităţile regionale de management al subprogramului în primele 15 zile lucrătoare de la încheierea perioadei de raportare, precum şi elaborarea rapoartelor, sintezelor, recomandărilor privind desfăşurarea şi îmbunătăţirea activităţilor subprogramului, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii şi Comisiei, în termen de 30 de zile lucrătoare de la încheierea perioadei de raportare;
k)elaborează planurile regionale şi naţionale de informare-educare-comunicare pentru populaţia eligibilă pentru testarea Babeş-Papanicolaou;
l)coordonează şi participă la elaborarea strategiei naţionale de prevenire a cancerului de col uterin;
m)participă la valorificarea datelor rezultate din subprogram;
n)asigură comunicarea către populaţie şi către autorităţile de sănătate şi alte autorităţi interesate a progresului subprogramului;
o)elaborează formatul rapoartelor regionale şi raportul naţional al subprogramului;
p)selectează personalul Unităţii naţionale de management şi îi propune directorului general al Institutului Naţional de Sănătate Publică Bucureşti contractarea acestuia.
(5)Unitatea naţională de management are obligaţia de a respecta prevederile legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date şi de a deţine autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sănătate, emisă, în condiţiile legii, de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
(6)Cheltuielile aferente funcţionării Unităţii naţionale de management se asigură din bugetul Ministerului Sănătăţii în cadrul Programului naţional de oncologie. Din fondurile alocate de Ministerul Sănătăţii Unităţii naţionale de management sunt finanţate următoarele categorii de cheltuieli".
a)cheltuieli aferente instruirii şi formării specifice a personalului implicat în realizarea managementului subprogramului: transportul, cazarea speakerilor, închirierea sălii, consumabilele de birotică pentru materialele de curs pentru participanţii la manifestare;
b)cheltuieli de regie: servicii de comunicare telefon-fax-internet, corespondenţă;
c)cheltuieli materiale: birotică, papetărie;
d)cheltuieli pentru plata drepturilor salariale pentru personalul implicat în realizarea managementului subprogramului, precum şi cheltuieli aferente contractelor/convenţiilor încheiate în condiţiile legii pentru realizarea managementului subprogramului;
e)cheltuieli pentru organizarea campaniilor de informare-educare-comunicare;
f)cheltuieli de deplasare pentru vizitele de monitorizare/evaluare;
g)cheltuieli privind tipărirea şi diseminarea materialelor informative pentru personalul medical şi pentru populaţia eligibilă;
h)cheltuieli aferente activităţii de constituire şi întreţinere a bazei de date a subprogramului.