Art. 5. - norma de poluare Euro se regăseşte codificată în cartea de identitate a autovehiculului la rubrica 5 "Numărul de omologare", prin ultimele două caractere din numărul de omologare, după cum urmează: - Norme Metodologice din 2012 de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule

M.Of. 29

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 13 Ianuarie 2012
Art. 5
Taxa se stabileşte în baza unei formule care cuprinde elementele de mai jos:
a)norma de poluare Euro se regăseşte codificată în cartea de identitate a autovehiculului la rubrica 5 "Numărul de omologare", prin ultimele două caractere din numărul de omologare, după cum urmează:

Norma de poluare Euro

Codificare

Non Euro

E0 sau R0

Euro 1/Euro I

E1/R1

Euro 2/Euro II

E2/R2

Euro 3/Euro III

E3/R3

Euro 4/Euro IV

E4/R4

Euro 5/Euro V

E5/R5 sau RE

Euro 6/Euro VI

E6/R6

1.În cazul autovehiculelor electrice, codificarea este EE. Autovehiculele hibride au înscris în cartea de identitate a vehiculului, la rubrica 10 "Sursa de energie", textul "hibrid".
2.Autovehiculelor speciale a căror deplasare pe drumurile publice este în general limitată numai la şi de la locul de muncă, ale căror motoare respectă normele privind poluarea chimică şi care, conform legii, sunt încadrate în categoria N3, având număr de omologare înscris în cartea de identitate a vehiculului H0, H1, H2, H3, H4 şi H5, le corespund normele de poluare după cum urmează:

Codul specific autovehiculelor cu motoare care respectă normele de poluare chimică aplicabile maşinilor mobile nerutiere

Norma Euro de echivalare

H0

Non Euro

H1

Euro II

H2

Euro III

H3

Euro IV

H4

Euro V

H5

Euro VI

b)valoarea combinată a emisiei de CO2, exprimată în g/km, este valoarea înscrisă în cartea de identitate a autovehiculului la rubrica "Modificări ce nu afectează performanţele şi caracteristicile de folosinţă ale vehiculului", pentru categoria "Autoturism M1" sau "Autoturism M1G" încadrat în norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, cu excepţia celor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. c) din lege;
c)cilindree/capacitatea cilindrică, exprimată în cm3, se regăseşte înscrisă în cartea de identitate a autovehiculului;
d)vechimea autovehiculului, calculată ca diferenţă între data la care se efectuează calculul şi data primei înmatriculări.
În cazul autovehiculelor rulate care se înmatriculează pentru prima dată în România, data primei înmatriculări utilizată la calculul taxei este data înscrisă la rubrica corespunzătoare a documentului de înmatriculare străin. În cazul în care din documentul de înmatriculare nu reiese data exactă a primei înmatriculări, se va considera dată de referinţă prima zi a anului de fabricaţie;
e)filtru de particule, în cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevăzute din construcţie cu filtru de particule, cărora li se aplică o reducere de 25% doar dacă în cartea de identitate a acestora, la rubrica "Modificări ce nu afectează performanţele şi caracteristicile de folosinţă ale vehiculului", este înscris textul "Filtru de particule". Regia Autonomă "Registrul Auto Român" înscrie textul în cartea de identitate a vehiculului numai dacă dispozitivul este prevăzut în documentaţia privind omologarea de tip a autovehiculului sau, pentru un autovehicul comercial, a motorului care îl echipează şi, suplimentar pentru autovehiculele rulate, în urma verificării existenţei şi stării tehnice a acestuia.