Art. 4. - În vederea realizării documentaţiilor cadastral-juridice, în cazul în care proprietarii nu au putut fi identificaţi sau refuză predarea actelor necesare acestei operaţiuni, oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară şi consiliile locale ale unităţilor administrativ-teritoriale implicate vor furniza expropriatorului, în termen de 5 zile de la solicitarea acestuia: - Norme Metodologice din 2009 de aplicare a Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcţie de drumuri de interes naţional, judeţean şi local

M.Of. 309

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 11 Mai 2009
Art. 4
(1)În situaţia în care, din motive obiective, nu este posibilă supunerea spre aprobarea Guvernului / autorităţii publice locale competente a tuturor elementelor prevăzute la art. 4 alin. (1) din lege, aprobarea declanşării procedurii de expropriere a tuturor imobilelor care constituie coridorul de expropriere, a sumei globale estimate şi a termenului în care aceasta se virează expropriatorului va face obiectul unei hotărâri ulterioare a Guvernului / autorităţii publice locale competente.
(2)Expropriatorului i se va vira, din suma globală estimată a despăgubirilor, la cererea acestuia, suma care îi este necesară în vederea acordării despăgubirilor,
(3)Documentaţia cadastral-juridică pentru fiecare imobil propus spre expropriere se avizează şi se recepţionează de către oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, în maximum 5 zile lucrătoare de la solicitarea expropriatorului sau a proprietarului.
(4)În vederea realizării documentaţiilor cadastral-juridice, în cazul în care proprietarii nu au putut fi identificaţi sau refuză predarea actelor necesare acestei operaţiuni, oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară şi consiliile locale ale unităţilor administrativ-teritoriale implicate vor furniza expropriatorului, în termen de 5 zile de la solicitarea acestuia:
a)date complete cu privire la identitatea proprietarilor rezultaţi în urma aplicării legislaţiei în vigoare, respectiv, fără a se limita la, numele şi adresa;
b)copii ale înscrisurilor ce fac dovada dreptului de proprietate asupra imobilelor afectate, incluzând aici, dar fără a se limita la: acte translative de proprietate, titluri de proprietate emise potrivit legilor proprietăţii sau, în lipsa acestor titluri, copii ale proceselor-verbale de punere în posesie.
(5)Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, denumită în continuare ANCPI, prin oficiile teritoriale, recepţionează documentaţia cadastral-juridică întocmită de expropriator potrivit art. 4 alin. (2) din lege şi, la sfârşitul fiecărei luni, transmite unităţii administrativ-teritoriale afectate de traseul lucrării respective lista imobilelor a căror documentaţie cadastral-juridică a fost recepţionată în luna în curs situate pe coridorul de expropriere. După recepţionarea documentaţiei cadastral-juridice, oficiile în a căror rază teritorială de activitate sunt situate imobilele ce fac obiectul exproprierii vor proceda la înscrierea în cartea funciară a intenţiei de expropriere.
(6)Unităţile administrativ-teritoriale vor afişa la sediul lor lista transmisă, în termen de 24 de ore de la primirea acesteia. După transmiterea acestei liste unităţilor administrativ-teritoriale afectate de traseul lucrării se interzice emiterea oricărui aviz, acord, permis sau oricărei autorizaţii cu privire la imobilele supuse exproprierii.
(7)Unităţile administrativ-teritoriale au obligaţia să afişeze şi modificările ce intervin în aceste liste, în termen de 24 de ore de la primirea acestora.
(8)Modul de întocmire şi recepţie a documentaţiilor cadastral-juridice de expropriere va fi stabilit prin regulamentul aprobat de ANCPI, cu avizul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, cu consultarea structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.
(9)Orice documentaţie tehnică sau de evaluare realizată anterior intrării în vigoare a prezentelor norme sau întocmită în temeiul Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică se consideră valabilă.
(10)În sensul art. 4 alin. (5) din lege, indicatorul cadastral va fi reprezentat de numărul cadastral atribuit imobilului supus exproprierii de către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI), iar numele proprietarului va fi cel indicat de înscrierile efectuate în cartea funciară, pentru imobilele care au cartea funciară deschisă, iar pentru celelalte imobile va fi preluat din documentaţia cadastral-juridică şi din alte înscrisuri doveditoare ale dreptului de proprietate sau ale altui drept real.
(11)La sediul consiliului local al unităţii administrativ - teritoriale / Consiliului General al Municipiului Bucureşti în raza căreia se află imobilele supuse exproprierii se afişează şi vor rămâne afişate până la finalizarea procedurilor de acordare a despăgubirilor:
a)lista imobilelor propuse spre expropriere, cuprinzând datele de identificare a acestora, respectiv numărul cadastral şi numele persoanei identificate ca fiind proprietar, stabilite pe baza documentaţiei cadastral-juridice avizate de OCPI;
b)planul cu amplasamentul lucrării, realizat pe baza datelor din documentaţiile cadastral-juridice aferente imobilelor propuse spre expropriere, elaborat la scara 1: 1.000, având obligatoriu anexate coordonate ale punctelor de contur, în sistem de proiecţie Stereografică 1970;
c)anunţul conform căruia titularii dreptului de proprietate şi al celorlalte drepturi reale au dreptul ca, în termen de 10 zile de la data afişării tabelelor prevăzute la art. 4 alin. (5) din lege, să depună cererea prevăzută de art. 5 din lege şi documentele ce fac dovada dreptului de proprietate sau a altor drepturi reale.
(12)Tabelele actualizate conform art. 4 alin. (7) din lege se supun procedurii de publicitate prevăzute la art. 4 alin. (5) şi (6) din lege.
(13)Rapoartele de evaluare întocmite conform art. 4 alin. (8) din lege vor determina cuantumul despăgubirii aferente imobilelor supuse exproprierii, pe categorii de folosinţă, şi, după caz, necesitatea suplimentării sumei globale a despăgubirilor aprobate iniţial prin hotărâre a Guvernului / autorităţii locale competente.