Art. 190. - Art. 190 - Norme Metodologice din 2008 privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor
M.Of. 704
Ieşit din vigoare Versiune de la: 26 Decembrie 2020
Art. 190
(1)În registrul comerţului, în baza actelor menţionate, se înregistrează următoarele menţiuni în legătură cu profesioniştii înregistraţi în registrul comerţului supuşi unei proceduri de concordat preventiv sau de insolvenţă:
a)deschiderea procedurii de insolvenţă;
b)intrarea în faliment;
c)ridicarea dreptului debitorului de a-şi conduce activitatea;
d)atragerea răspunderii patrimoniale a administratorului statutar;
e)desemnarea administratorului judiciar şi a lichidatorului judiciar, după caz;
f)desemnarea administratorului special;
g)înlocuirea administratorului/lichidatorului judiciar, după caz;
h)închiderea procedurii insolvenţei;
i)radierea debitorului;
j)modificarea actelor constitutive ale debitorului persoană juridică la solicitarea administratorului judiciar, pe baza hotărârii judecătoreşti definitive de confirmare a planului de reorganizare;
k)depunerea ofertei de concordat;
l)omologarea concordatului preventiv;
m)alte menţiuni prevăzute de lege care se efectuează la debitorii înregistraţi în registrul comerţului asupra cărora este incidentă procedura insolvenţei.
(2)Înregistrarea în registrul comerţului a menţiunilor efectuate în baza hotărârilor definitive comunicate de către instanţele judecătoreşti se efectuează din oficiu, în termen de 15 zile de la primirea acestora.
(3)Înregistrarea menţiunilor referitoare la modificarea actelor constitutive ale persoanelor juridice care sunt supuse procedurii insolvenţei se realizează conform procedurii specifice fiecărei modificări. Cererea va fi însoţită de avizul prealabil al administratorului judiciar/lichidatorului judiciar.
(4)Dacă modificarea actelor constitutive este cuprinsă în planul de reorganizare confirmat de judecătorul sindic, înregistrarea menţiunii în registrul comerţului va fi solicitată de administratorul judiciar pe baza hotărârii de confirmare a planului de reorganizare. Cererea va fi însoţită de hotărârea judecătorească definitivă de confirmare a planului de reorganizare şi de o copie certificată a acestui plan.
(5)Înregistrarea menţiunii privind desemnarea administratorului special se efectuează conform dispoziţiilor art. 161 şi 162, care se aplică în mod corespunzător.
(6)Administratorul statutar va fi radiat din registrul comerţului odată cu înregistrarea ridicării dreptului de administrare al debitorului sau la înregistrarea administratorului special.
(7)Lichidatorul desemnat se înregistrează concomitent cu înregistrarea menţiunilor privind încetarea mandatului administratorilor statutari, administratorului judiciar, lichidatorilor numiţi conform altor proceduri şi oricărui altui conducător, după caz, în funcţie de procedura de insolvenţă deschisă, indiferent de actul prin care au fost desemnaţi, cu excepţia administratorului special, dacă a fost numit.
(8)Odată cu închiderea procedurii insolvenţei/falimentului se efectuează şi menţiunile privind încetarea mandatului administratorului judiciar sau al lichidatorului ori, după caz, reluarea dreptului de administrare al debitorului.