Art. 141. - Art. 14 1 - Norme Metodologice din 2007 privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi al utilizării aparatelor de înregistrare a activităţii acestora

M.Of. 721

În vigoare
Versiune de la: 23 Noiembrie 2022
Art. 141
(1)În cazul în care există suficiente dovezi care duc la o suspiciune rezonabilă privind existenţa unei fraudări a tahografului sau a instalaţiei acestuia, echipajul de control al I.S.C.T.R. însoţeşte vehiculul care face obiectul controlului la un atelier autorizat pentru instalarea, repararea sau inspecţia tipului de tahograf cu care este dotat autovehiculul, situat în apropiere, în intervalul programului de lucru al atelierului, în vederea realizării de teste suplimentare pentru verificarea existenţei dispozitivelor de fraudare, a integrităţii tahografului şi a instalaţiei acestuia.
(2)Conducătorul auto are obligaţia să deplaseze vehiculul care face obiectul controlului, însoţit de echipajul de control al I.S.C.T.R., la atelierul autorizat, în vederea realizării de teste suplimentare pentru verificarea integrităţii tahografului.
(3)În caz de neconformare a conducătorului auto, inspectorul aplică dispoziţiile legale în vigoare privind refuzul deplasării vehiculului către atelierele autorizate pentru instalarea, repararea sau inspecţia tahografelor ori a limitatoarelor de viteză, în vederea verificării integrităţii tahografului şi a instalaţiei acestuia.
(4)Echipajul de control solicită atelierului autorizat, printr-o adresă al cărei model se stabileşte prin procedură internă de către I.S.C.T.R., să efectueze teste suplimentare, conform art. 38 alin. (2) şi (3) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014, teste care trebuie să includă şi verificări specifice destinate identificării prezenţei unor dispozitive de manipulare a tahografului sau a instalaţiei acestuia.
(5)În cazul în care atelierul respectiv nu poate efectua din motive obiective testele prevăzute la alin. (4), motive care trebuie comunicate în scris, în maximum 30 de minute de la primirea solicitării, autovehiculul este însoţit de către echipajul de control al I.S.C.T.R. către un alt atelier autorizat situat în apropiere.
(6)Inspectorul atelierului autorizat care verifică tahograful şi instalaţia acestuia trebuie să fie atestat de către Registrul Auto Român - R.A.R. pentru tipul de tahograf instalat pe autovehiculul respectiv.
(7)Costurile verificărilor de către atelierele autorizate pentru instalarea, repararea sau inspecţia tahografelor ori a limitatoarelor de viteză ale integrităţii tahografului şi ale instalaţiei acestuia, ca urmare a solicitării inspectorilor din cadrul I.S.C.T.R., se achită conform prevederilor art. 9 alin. (5) şi (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 37/2007.
(8)În cazul în care în urma verificării autovehiculului care face obiectul controlului nu se constată că integritatea tahografului sau instalaţia acestuia a fost afectată, I.S.C.T.R. achită atelierului autorizat contravaloarea verificării prevăzute la alin. (4) în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea facturii.
(9)În vederea aplicării prevederilor art. 38 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014, dacă se detectează dispozitive de manipulare care afectează integritatea tahografului sau instalaţia acestuia, echipamentul, inclusiv dispozitivul în sine, unitatea montată pe vehicul sau componente ale acesteia şi cardul de conducător auto pot fi retrase din vehicul şi pot fi reţinute de inspectorii I.S.C.T.R. cu scopul utilizării, după caz, ca dovezi pentru susţinerea măsurilor aplicate.