Art. 62. - Art. 62 - Norme Metodologice din 2007 de punere în aplicare a prevederilor anexei VI ''Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave'' la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL 73/78)

M.Of. 696

În vigoare
Versiune de la: 8 Decembrie 2014
Art. 62
(1)Orice navă care trebuie să corespundă prevederilor Anexei VI la MARPOL şi care nu arborează pavilionul român, dar care se află într-un port sau terminal din larg aflat sub jurisdicţia României, poate fi supusă unei inspecţii de control efectuată de inspectorii PSC din cadrul ANR, autorizaţi pentru a efectua controlul statului portului, în vederea verificării aplicării cerinţelor de operare prevăzute de această Anexă, dacă există motive evidente de a crede că comandantul sau membrii echipajului nu sunt familiarizaţi cu procedurile esenţiale aplicate la bord în legătură cu prevenirea poluării atmosferei de către nave.
(2)În cazul în care inspectorii PSC din cadrul ANR constată abateri de la prevederile regulilor din Anexa VI la MARPOL, aceştia trebuie să se asigure că respectiva navă nu va pleca în voiaj până când situaţia nu s-a remediat, realizându-se din nou conformitatea cu prevederile acestei anexe.
(3)În cazul navelor care arborează pavilionul unui stat parte la anexa VI la MARPOL, inspecţia trebuie să se limiteze numai la verificarea existenţei la bord a Certificatului internaţional de prevenire a poluării atmosferei şi, respectiv, a Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic, dacă nu există motive serioase pentru a crede că starea navei sau a echipamentelor sale diferă în mod semnificativ de datele înscrise în respectivul certificat.

(4)În cazul în care nava nu are un Certificat internaţional de prevenire a poluării atmosferei şi/sau un Certificat internaţional referitor la randamentul energetic valabile sau în cazul în care starea navei sau a echipamentelor sale diferă în mod semnificativ de datele înscrise în respectivele certificate, ANR va lua măsurile necesare pentru a se asigura că nava nu va continua voiajul decât atunci când este efectiv aptă pentru a ieşi în mare fără a prezenta o posibilă ameninţare de a produce daune mediului marin. Totuşi, ANR poate permite respectivei nave să părăsească portul sau terminalul din larg în scopul deplasării la cel mai apropiat şantier de reparaţii existent.

(5)În cazurile prevăzute la alin. (4) ANR va informa Administraţia statului parte la Anexa VI la MARPOL care a acordat dreptul de arborare a pavilionului respectivei nave şi se va consulta cu aceasta asupra măsurilor ce urmează să le întreprindă.
(6)În cazul în care nava controlată arborează pavilionul unui stat care nu este parte la Anexa VI la MARPOL, inspectorii PSC din cadrul ANR se vor asigura că nava controlată respectă prevederile Anexei VI la MARPOL într-o măsură suficient de mare, pentru ca această navă să nu fie considerată că beneficiază de condiţii mai favorabile decât navele care arborează pavilionul unui stat parte.
(7)Prevederile alin. (1)-(6) se completează cu dispoziţiile aplicabile prevăzute în instrucţiunile generale privind controlul statului portului la navele care arborează alt pavilion decât pavilionul român, adoptate prin Hotărârea Guvernului nr. 811/2010, precum şi cu instrucţiunile adoptate de IMO prin Rezoluţia MEPC.129(53), Rezoluţia MEPC. 181(59), Rezoluţia MEPC.184(59) şi Rezoluţia A.1052(27).