Art. 52. - Art. 52 - Norme Metodologice din 2007 de punere în aplicare a prevederilor anexei VI ''Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave'' la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL 73/78)

M.Of. 696

În vigoare
Versiune de la: 8 Decembrie 2014
Art. 52
(1)Fiecare navă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400 şi fiecare platformă de foraj şi altă platformă fixă sau plutitoare, care arborează pavilionul român sau care solicită dreptul de arborare a pavilionului român, trebuie, în scopul de a garanta că acestea respectă prevederile din capitolul 3 al anexei VI la MARPOL, să fie supuse inspecţiilor menţionate mai jos:
a)o inspecţie iniţială înaintea punerii acesteia în funcţiune sau înainte ca Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei (Certificatul IAPP), prevăzut de regula 6 din anexa VI la MARPOL, să îi fie emis pentru prima dată. Această inspecţie se va efectua astfel încât să se asigure că echipamentul, sistemele, instalaţiile, amenajările şi materialele îndeplinesc pe deplin prevederile aplicabile din capitolul 3 al anexei VI la MARPOL;
b)o inspecţie de reînnoire efectuată la intervale de cinci ani, cu excepţia cazurilor în care se aplică paragrafele (2), (5), (6) sau (7) ale regulii 9 din anexa VI a MARPOL. Inspecţia de reînnoire se va efectua astfel încât să se asigure că echipamentul, sistemele, instalaţiile, amenajările şi materialele îndeplinesc pe deplin prevederile aplicabile din capitolul 3 al anexei VI la MARPOL;
c)o inspecţie intermediară efectuată într-un interval de trei luni înainte sau după a doua dată aniversară ori într-un interval de trei luni înainte sau după a treia dată aniversară a Certificatului IAPP, care trebuie să înlocuiască una dintre inspecţiile anuale prevăzute la subparagraful (1.4) al regulii 5 din anexa VI a MARPOL. Inspecţia intermediară se va efectua astfel încât să se asigure că echipamentul şi amenajările îndeplinesc pe deplin prevederile aplicabile din capitolul 3 al anexei VI la MARPOL şi sunt în stare bună de funcţionare. Astfel de inspecţii intermediare trebuie să fie confirmate ca efectuate în Certificatul IAPP emis în baza regulii 6 sau 7 din anexa VI la MARPOL;
d)o inspecţie anuală efectuată într-un interval de trei luni înainte sau după fiecare dată aniversară a Certificatului IAPP, care include o inspecţie generală a echipamentului, sistemelor, instalaţiilor, amenajărilor şi materialelor prevăzute în subparagraful (1.1) al regulii 5 din anexa VI la MARPOL, pentru a se asigura că acestea au fost menţinute în conformitate cu paragraful (5) al regulii 5 din anexa VI la MARPOL şi că acestea rămân în condiţii corespunzătoare pentru serviciul pentru care nava este destinată. Astfel de inspecţii anuale trebuie să fie confirmate ca efectuate în Certificatul IAPP emis în baza regulii 6 sau 7 din anexa VI la MARPOL; şi
e)o inspecţie suplimentară, generală sau parţială, în funcţie de circumstanţe, care trebuie să fie efectuată de fiecare dată când sunt efectuate reparaţii sau reînnoiri importante astfel cum sunt prevăzute în paragraful (5) al regulii 5 din anexa VI la MARPOL sau după o reparaţie care rezultă din investigaţiile prevăzute în paragraful (6) al regulii 5 din anexa VI la MARPOL. Inspecţia trebuie să fie astfel efectuată încât să se asigure că reparaţiile sau reînnoirile necesare au fost realizate efectiv, că materialele utilizate pentru aceste reparaţii sau reînnoiri şi execuţia lucrărilor sunt corespunzătoare sub toate aspectele şi că nava este conformă în toate privinţele cu prevederile din capitolul 3 al anexei VI la MARPOL.
(2)Navele maritime cu un tonaj brut mai mic de 400 care arborează pavilionul român sau care au solicitat dreptul de arborare a pavilionului român vor fi supuse unei inspecţii iniţiale, unei inspecţii de reînnoire şi unei inspecţii suplimentare. Aceste inspecţii se vor desfăşura în mod similar cu inspecţiile prevăzute la alin. (1) şi vor avea aceleaşi scopuri, în măsura în care acestea sunt aplicabile. Rezultatele acestor inspecţii se regăsesc în rapoartele de inspecţie, care trebuie să menţioneze dacă nava respectă prevederile aplicabile ale capitolului 3 al anexei VI la MARPOL.
(3)Fiecare navă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400, căreia i se aplică prevederile din capitolul 4 al anexei VI la MARPOL şi care arborează pavilionul român sau care solicită dreptul de arborare a pavilionului român, trebuie, în scopul de a garanta că aceasta respectă prevederile din capitolul 4 al anexei VI la MARPOL, să fie supusă inspecţiilor menţionate mai jos, luând în considerare liniile directoare adoptate de IMO în acest sens, respectiv Rezoluţia MEPC.214 (63), aşa cum a fost modificată prin Rezoluţia MEPC.234(65):
a)o inspecţie iniţială înaintea punerii în funcţiune a unei nave noi şi înainte ca Certificatul internaţional referitor la randamentul energetic să îi fie emis. Această inspecţie trebuie să verifice că EEDI obţinut este în concordanţă cu prevederile din capitolul 4 al anexei VI la MARPOL şi că Planul de management al randamentului energetic al navei - SEEMP, prevăzut în regula 22 din anexa Vi la MARPOL, se află la bord;
b)o inspecţie generală sau parţială, în funcţie de circumstanţe, după o transformare importantă a unei nave căreia i se aplică regula 5 din anexa VI la MARPOL. Inspecţia trebuie să permită să se verifice că EEDI obţinut a fost recalculat după cum a fost necesar şi că îndeplineşte cerinţa regulii 21 din anexa VI la MARPOL, cu factorul de reducere aplicabil navei de tipul şi mărimea navei transformate în faza corespunzătoare datei contractului sau a punerii chilei sau a livrării, determinate pentru nava originală în conformitate cu prevederile regulii 2.23 din anexa VI la MARPOL;
c)în cazurile în care transformarea importantă a unei nave noi sau existente este de o astfel de amploare încât nava este considerată de către ANR ca fiind o navă nou-construită, ANR trebuie să determine necesitatea unei inspecţii iniţiale privind EEDI obţinut. O astfel de inspecţie, dacă este determinată ca necesară, trebuie să permită să se verifice că EEDI obţinut a fost calculat şi că îndeplineşte cerinţa regulii 21 din anexa VI la MARPOL, cu factorul de reducere aplicabil corespunzător tipului şi mărimii navei transformate la data contractului de transformare sau, în absenţa unui contract, la data începerii transformării. Inspecţia trebuie, de asemenea, să verifice că Planul de management al randamentului energetic al navei - SEEMP, prevăzut în regula 22 din anexa VI la MARPOL, se află la bord; şi
d)pentru navele existente, verificarea cerinţei de a avea Planul de management al randamentului energetic al navei - SEEMP la bord, în conformitate cu regula 22 din anexa VI la MARPOL, trebuie să fie efectuată la prima inspecţie intermediară sau de reînnoire, prevăzută în paragraful 1 al regulii 5 din anexa VI la MARPOL, în funcţie de care dintre acestea intervine mai întâi, la 1 ianuarie 2013 sau după această dată.
(4)Vor putea fi exploatate numai navele care corespund prevederilor aplicabile ale anexei VI la MARPOL şi prevederilor aplicabile din prezentele norme metodologice.