Art. 18. - Art. 18 - Norme Metodologice din 2007 de punere în aplicare a prevederilor anexei VI ''Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave'' la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL 73/78)
M.Of. 696
În vigoare Versiune de la: 8 Decembrie 2014
Art. 18
(3)În ceea ce priveşte un motor diesel naval cu o putere de ieşire mai mare de 5000 kW şi cu o capacitate cilindrică egală cu 90 litri sau mai mare, montat la bordul unei nave care arborează pavilionul român şi care este construită la 1 ianuarie 1990 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2000, Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei trebuie, pentru un motor diesel naval, căruia i se aplică prevederile paragrafului (7.1) al regulii 13 din anexa VI la MARPOL, să indice că fie i s-a aplicat o metodă aprobată conform subparagrafului (7.1.1) al regulii 13 din anexa VI la MARPOL, fie că motorul a fost certificat în conformitate cu subparagraful (7.1.2) al regulii 13 din anexa VI la MARPOL sau că încă nu există o metodă aprobată sau că aceasta încă nu este disponibilă în comerţ, astfel cum este descris în paragraful (7.2) al regulii 13 din anexa VI la MARPOL.
(1)Fără a aduce atingere subparagrafului (1.1.1) al regulii 13 din Anexa VI la MARPOL, un motor diesel naval cu puterea de ieşire mai mare de 5000 kW şi cu o capacitate cilindrică egală cu 90 litri sau mai mare, instalat la bordul unei nave, care arborează pavilionul român, construite la 1 ianuarie 1990 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2000, trebuie să respecte limitele de emisie prevăzute la subparagraful (7.4) al regulii 13 din Anexa VI la MARPOL, cu condiţia ca ANR să fi acceptat o metodă aprobată pentru acel motor şi ca ANR să fi notificat respectiva acceptare la IMO. Conformitatea cu subparagraful (7.1) al regulii 13 din Anexa VI la MARPOL trebuie să fie demonstrată prin una dintre următoarele metode:
a)aplicarea metodei aprobate acceptate de ANR, confirmată printr-o inspecţie efectuată de ANR conform cu procedura de verificare specificată în dosarul metodei aprobate, inclusiv menţionarea pe Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei al navei, emis de ANR, a prezenţei acestei metode aprobate; sau
b)certificarea motorului, pentru a confirma că acesta funcţionează în limitele specificate în paragrafele (3), (4) sau subparagraful (5.1.1) ale regulii 13 din Anexa VI la MARPOL, precum şi menţionarea corespunzătoare a acestei certificări a motorului pe Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei al navei, emis de ANR.
(2)Subparagraful (7.1) al regulii 13 din Anexa VI la MARPOL trebuie să se aplice nu mai târziu de prima inspecţie de reînnoire efectuată la 12 luni sau mai mult după depunerea notificării menţionată în acel subparagraf (7.1). Dacă proprietarul unei nave care arborează pavilionul român şi la bordul căreia trebuie să fie instalată o metodă aprobată, poate demonstra, spre convingerea ANR, că această metodă aprobată nu a fost disponibilă în comerţ, în ciuda eforturilor făcute pentru a o obţine, atunci această metodă aprobată trebuie să fie instalată nu mai târziu de efectuarea următoarei inspecţii anuale a acelei nave, care va fi efectuată după data la care metoda aprobată este disponibilă comercial.
(3)În ceea ce priveşte un motor diesel naval cu o putere de ieşire mai mare de 5000 kW şi cu o capacitate cilindrică egală cu 90 litri sau mai mare, montat la bordul unei nave care arborează pavilionul român şi care este construită la 1 ianuarie 1990 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2000, Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei trebuie, pentru un motor diesel naval, căruia i se aplică prevederile paragrafului (7.1) al regulii 13 din anexa VI la MARPOL, să indice că fie i s-a aplicat o metodă aprobată conform subparagrafului (7.1.1) al regulii 13 din anexa VI la MARPOL, fie că motorul a fost certificat în conformitate cu subparagraful (7.1.2) al regulii 13 din anexa VI la MARPOL sau că încă nu există o metodă aprobată sau că aceasta încă nu este disponibilă în comerţ, astfel cum este descris în paragraful (7.2) al regulii 13 din anexa VI la MARPOL.(4)Sub rezerva prevederilor cuprinse în regula 3 din Anexa VI la MARPOL, este interzisă punerea în funcţiune a unui motor diesel naval descris la subparagraful (7.1) al regulii 13 din Anexa VI la MARPOL, cu excepţia cazului în care emisia de oxizi de azot (calculată ca fiind emisia totală ponderată de NO2) de la motor se află în următoarele limite:
a) | 17,0 g/kWh | dacă n este mai mic de 130 rpm; |
b) | 45 x n(-0,2) g/kWh | dacă n este mai mare sau egal cu 130 rpm, dar mai mic de 2000 rpm; şi |
c) | 9,8 g/kWh | dacă n este mai mare sau egal cu 2000 rpm, |
unde n = turaţia nominală a motorului (rotaţiile arborelui cotit pe minut).
(5)Acceptarea de către ANR a unei metode aprobate, trebuie să se facă în conformitate cu prevederile capitolului 7 al Codului tehnic NOX şi trebuie să includă verificarea:
a)de către proiectantul motorului diesel naval de referinţă la care se aplică metoda aprobată, dacă efectul calculat al metodei aprobate nu va produce diminuarea puterii nominale a motorului cu mai mult de 1,0 %, o creştere a consumului de carburant cu mai mult de 2,0 % decât cel care a fost măsurat în conformitate cu ciclul de încercări corespunzător descris în Codul tehnic NOX sau nu va compromite durabilitatea şi fiabilitatea motorului; şi
b)dacă costul metodei aprobate nu este excesiv, acest fapt fiind stabilit prin compararea cantităţii de NOX redusă prin metoda aprobată pentru a obţine standardul prevăzut în subparagraful (7.4) al regulii 13 din Anexa VI la MARPOL cu costul de achiziţie şi de instalare a unei astfel de metode aprobate.
(6)Costul unei metode aprobate nu trebuie să fie mai mare de 375 DST (Drepturi Speciale de Tragere)/tona de NOX, calculat cu ajutorul următoarei formule de calcul a raportului cost - eficacitate:
Ce = Costul metodei aprobate x 106/[P(kW) x 0,768 x 6000(ore/an) x 5(ani) x deltaNOx(g/kWh)]