Art. 491. - Art. 49 1 - Norme Metodologice din 2004 de aplicare a Legii recunoştinţei pentru victoria Revoluţiei Române din Decembrie 1989, pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Braşov din noiembrie 1987 şi pentru revolta muncitorească anticomunistă din Valea Jiului - Lupeni - august 1977 nr. 341/2004
M.Of. 836
În vigoare Versiune de la: 19 Aprilie 2022
Art. 491
(1)Comisia prevăzută la art. 49 are următoarele atribuţii principale:
a)în cazul constatării unor elemente de noutate, procedează la anularea certificatelor respective şi desfăşoară activităţile prevăzute de procedura operaţională întocmită în acest sens şi aprobată prin ordin al secretarului de stat;
b)în cazurile în care, dintr-o eroare materială, s-au eliberat certificate unor persoane care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi condiţiile prevăzute în normele de aplicare, constatată din oficiu sau la sesizarea oricărei persoane fizice ori juridice de drept public sau privat, procedează la analizarea dosarelor şi, după caz, decide efectuarea demersurilor legale către organele/instanţele competente;
c)analizează dosarele şi ia decizii în vederea punerii în aplicare a hotărârilor judecătoreşti definitive, în conformitate cu prevederile Legii nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
d)în cazurile în care constată situaţiile prevăzute la art. 49 alin. (4) decide efectuarea demersurilor legale către organele/instanţele competente.
(2)Prin sintagma elemente de noutate se înţelege;
a)hotărârile judecătoreşti definitive prin care se constată încălcarea art. 3 alin. (6) şi art. 8 din Legea nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
b)hotărârile judecătoreşti definitive, dacă prin acestea se constată încălcarea oricăreia dintre condiţiile pentru obţinerea certificatului preschimbat sau a noului certificat ori încălcarea prevederilor Legii nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
c)hotărârile judecătoreşti definitive, prin care s-a dispus anularea certificatului.
(3)În caz de anulare a certificatelor Secretariatul de Stat propune Preşedintelui României retragerea titlurilor atribuite în baza acestora.
(4)În cazul anulării certificatului comisia are obligaţia ca în termen de 15 de zile să comunice acest fapt caselor teritoriale de pensii, respectiv caselor de pensii sectoriale, dar şi instituţiilor care au transmis situaţia acordării altor drepturi prevăzute de art. 5 din Legea nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(5)Anularea certificatelor şi înaintarea propunerii de retragere a titlurilor se fac de către Secretariatul de stat pentru recunoaşterea meritelor luptătorilor împotriva regimului comunist instaurat în România în perioada 1945-1989.