Art. 61. - Art. 61 - Norme Metodologice din 2003 pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale - Republicare

M.Of. 348

În vigoare
Versiune de la: 24 Aprilie 2023
Art. 61
(1)Utilizatorii solicită atribuirea numărului unic de identificare din registru administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, pentru aparatele de marcat instalate pe raza judeţelor, respectiv Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, pentru aparatele de marcat instalate pe raza municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, pe bază de cerere, conform modelului prezentat în anexa nr. 6. În cazul contribuabililor mari care instalează aparate de marcat electronice fiscale pe raza municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, solicitarea se adresează Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
(2)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul utilizatorilor care desfăşoară activităţi cu caracter ambulant, aceştia solicită atribuirea numărului unic de identificare administraţiilor judeţene ale finanţelor publice în a căror rază îşi au sediul social/domiciliul sau, după caz, Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, în cazul utilizatorilor care au sediul social/domiciliul în municipiul Bucureşti, precum şi în judeţul Ilfov.
(3)Cererea de atribuire a numărului unic de identificare este însoţită de următoarele documente:
a)copia facturii şi a documentului de plată care atestă achiziţionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vânzare-cumpărare cu plata în rate sau, după caz, copia contractului de leasing financiar încheiat cu clauză expresă privind asumarea obligaţiei părţilor că la expirarea contractului de leasing se transferă utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
b)copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale şi a aparatului de marcat electronic fiscal;
c)declaraţia pe propria răspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, după caz, declaraţia privind desfăşurarea activităţii în regim ambulant ori în regim de taxi. Verificarea existenţei punctului de lucru înregistrat la oficiul registrului comerţului se face de către organul fiscal care soluţionează cererea de atribuire a numărului unic de identificare, prin solicitarea de informaţii, prin serviciul ONRC - Recom ONLINE;
d)declaraţia pe propria răspundere a utilizatorului privind numărul de înmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, însoţită de copia autorizaţiei taxi, în cazul activităţii de taximetrie.
(4)Administraţiile judeţene ale finanţelor publice, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti sau Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz, au obligaţia ca, în termen de 2 zile lucrătoare de la data primirii cererii prevăzute la alin. (1), să comunice utilizatorului numărul unic de identificare atribuit pentru fiecare aparat.
(5)Administraţiile judeţene ale finanţelor publice, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti sau Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz, pot solicita utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale şi alte documente necesare verificării modului de îndeplinire a condiţiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare din registru. Documentele care pot fi solicitate se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.